تاسیسات فوق سری نجات رئیس جمهور آمریکا در صورت حمله اتمی

کارشناسان می‌گویند یک مکان فوق سری در آمریکا وجود دارد که در صورت حمله اتمی مقام‌های دولت آمریکا می‌توانند آنجا مخفی شوند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی همزمان با نگرانی‌ها از حمله اتمی روسیه، به پناهگاه ویژه عملیات اتمی برای نجات جان رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد این کشور اشاره کردند.

وبگاه «واشنگتن اگزمینر» روز شنبه به نقل از هفته نامه «نیوزویک» نوشت، در صورت  یک حمله اتمی، «جو بایدن» رئیس ‌جمهور آمریکا به یک مجتمع کمتر شناخته شده در داخل کوهی نزدیک «بلو ریج» بین ایالت پنسیلوانیا و مریلند  منتقل می شود.

بر اساس این گزارش، مجتمع کوهستانی «راون راک»  که نزدیک بلو ریج در پنسیلوانیا قرار دارد، یک کوه عظیم و توخالی است و می‌توان گفت که این مکان خود یک شهر مستقل با ساختمان‌های جداگانه، ساختمان‌های سه طبقه است که داخل این کوه ساخته شده‌اند.

« گرت گراف» روزنامه نگار و نویسنده کتاب «ریون راک » در سال ۲۰۱۷ نوشت، این شهر همه چیز یک شهر کوچک را دارد آتش نشانی ،ساختمان پلیس، امکانات پزشکی و سالن‌های‌غذاخوری.

تاسیسات فوق سری نجات رئیس جمهور آمریکا در صورت حمله اتمی

قدمت این پناهگاه به دهه چهل میلادی  برمی‌گردد و تا دهه پنجاه تکمیل نشده بود، تاسیسات «آر »که نام مستعار این مکان بوده  برای یک حمله اتمی طراحی شده است. برخی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در ماجرای ۱۱ سپتامبر به این تاسیسات انتقال یافتند.

این گزارش حاکیست، جنگ روسیه در اوکراین، این نگرانی را در میان مقامات غربی ایجاد می‌کند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه می‌تواند یک سلاح اتمی را بدون واکنش تلافی جویانه استفاده کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا درباره عواقب فاجعه‌بار استفاده از سلاح اتمی روسیه هشدار داد. در حالی که جو بایدن گفته است که باور ندارد پوتین این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «اولین بار از زمان بحران موشکی کوبا، ما تهدید مستقیم به استفاده از سلاح اتمی را  داریم.

اخیرا نیز یک مقام ارشد ناتو گفت که حمله اتمی محتمل روسیه به طور قطع پاسخ متحدان اوکراین و احتمالا ناتو را به همراه دارد.

سران و فرماندهان ارشد روسیه چندین بار اعلام کرده‌اند که از تمام ابزارهای ممکن برای حفاظت از قلمرو و حاکمیت خود استفاده می‌کنند که آخرین آن‌ها مرحله جدیدی از عملیات ویژه در اوکراین را نشان خواهد داد. مسکو بارها از تسلیحات اتمی به عنوان ابزاری بازدارنده صحبت کرده که توسعه آن از دیرباز برای مسکو یک اولویت راهبردی بوده است.

توانمندی‌های اتمی روسیه از سه نوع سلاح تشکیل شده است، موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای ثابت و متحرک، موشک‌های زیردریایی و موشک‌های کروز مستقر شده روی بمب‌افکن‌های راهبردی. نیروی دریایی روسیه دارای ۱۰ فروند زیردریایی اتمی است که موشک‌های بالستیک با حداکثر برد ۸۰۰۰ کیلومتر حمل می‌کنند.

در مورد نیروی هوایی، حامل‌های اصلی سلاح‌های هسته‌ای پرتابگرهای «توپولوف-۱۶۰» و «توپولوف-۹۵» هستند که قادر به حمل موشک‌های کروز  «خا-۵۵»  با ظرفیت بارگیری ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلو تن هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ساس IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    مار را دم سوراخش غافلگیر میکنند
  • مصطفی IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    7 0
    امریکا روسیه را مجبور کرد با اوکراین وارد جنگ شود خدا کند خودش اولین قربانی این جنگ شود
  • DE ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 3
    کی میخاید بیدار شید و سلاح اتمی بسازید؟ هزاران موشک فاتح ۱۱۰ اگه داشته باشی، یدونه سلاح اتمی نمیشه. افسوس فردا دیگه سودی نداره ها...
  • حسین IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    6 0
    الان این فوق سری بود این ک دقیقا ادرسشو گفت
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 2
    خب مقامات کرملین امیدوارم که آدرس لونه شیطان رو فهمیدید ، یدونه از اون بمب (پدر بمب ها) رو حواله این مکان کنید دنیا رو از شر این شیاطین نجات دادید...
  • CA ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 0
    مال زمانی بوده که رییس جمهور داشتن نه مترسک
  • huh AU ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    سنگ کردن. اونا میدوننن زیر کوه نمیشه. خطر بزرگ آتشفشانه.
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 0
    بزن تا از شر آمریکا راحت بشیم.
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    4 0
    چقدر وقیح وخو دخواه خونریز شیطان هستن پس بقیه مردم چه حاکم بدون مردم به چدردی می خورد ان اسغال مردنی دوهزار نمی ارزه
  • US ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 1
    همه نابود بشن این میمون تنها بماند که چکار کنه؟!
  • رضا IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 0
    با جناب عزراییل می‌خوان چکارکنن
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    5 0
    هههخخخخ...........حتما از نمونه ی مخفیگاه « صدام حسین » الگو گرفته و کپی برداری شده
  • سهراب IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    4 0
    سلام یادم هست وقتی سردار سلیمانی را تهدید میکردن گفت من دربیابانهای عراق وسوریه دنبال شهادت میگردم شما من رااز چی میترسانید چرا چون ایمان به خدا داشت باز یادم ترامپ چندبار ازترس میخواست بیاد عراق کنسل کرد اخرش هم شبانه چراغ خاموش واردپایگاه در عراق شد
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 0
      ترامپ گفت که نیمه شب و با چراغ های خاموش فرودگاه به عراق رفته است و حتی چراغهای داخل هواپیما را هم خاموش کرده بودند و وی مطمئن نبوده که وقتی چراغهای داخل هواپیما دوباره روشن می شود ملانیا هنور بغل دستش نشسته باشد!
  • رضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    2 2
    خنده ام میگیره که برخی ابله هان با خنده این مقاله را میخوانند و میگویند.ای کاش امریکا با سلاح هسته ای روسیه نابود بشه.به نظر شما امریکا عراق یا سوریه یا لبنان امریکا قدرتمندترین کشور جهان و اولین ابرقدرت هسته ای است.کافی اشاره کنن تا روسیه با خاک یکسان بشه روسیه نه اقتصاد قوی داره نه ارتش قوی تنها چشم و امیدشون به بمب اتم که امریکا خدای کلاهکهای هسته ای این اراجیف برای هیچ کس خریدار نداره چون امریکا 3000 کلاهک هسته در داخل و 2900 کلاهک در خارج داره در حالی که از 5800 کلاهک روسیه فقط 1400 تا راهبردی و اماده انجام عملیاتن
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 1
      حالا آمریکا چی بهت داده که انقد پاچه خواریش می کنی
    • ایرانی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      1 2
      ای غرق در کمالات و اقتدار و ابرقُدقُدی ارباب جان آمریکا!! اولاً بزرگترین و قویترین تسلیحات اتمی دنیا در اختیار روسیه است و حتی از نظر تعداد هم روسیه حدود نیمی از سلاحهای اتمی دنیا رو داره و بدتر از اون اژدرهای اتمی که میتونه در سواحل آمریکا بکارگرفته بشه و با ایجاد سونامی هسته ای ۵۰۰ متری شهرهای بندری آمریکا که مهمترین مراکز جمعیتی و اقتصادی آمریکاست رو نابود کنه در حالیکه روسیه با وسعت خیلی زیاد جز در شهرهای بزرگ مانند مسکو شرایط سختی نخواهد داشت که البته روسها میدانند در صورت اقدام به استفاده از سلاح اتمی باید در همان ساعات اول کار را تمام کنند تا امکان پاسخگویی از بین بره پس خودت رو زیاد اذیت نکن هرچند بنظر میرسه که جنگ هسته ای برنده ای نداره ولی در یک سناریو حمله پیشدستانه میتونه طرف مقابل را کاملاً خلع اسلحه کنه البته بازیگران دیگری مثل کره شمالی هم مترصد موقعیتی هستند تا اقدام کنند و این اصلاً به نفع غرب نیست
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 0
      احمق خودتی
  • كافي IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    روسيه بايد اول با موشك اتمي به همين مكان حمله كند.
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    به زیر زمین که فکر نمی کنند اگه خدا بخواد یه زلزله عالی از زیر میفرسته که کلا دفن بشید انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس