کد خبر 1426316
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
گوش یحیی نباید بدهکار این حرف‌ها باشد/ برد اقتصادی هم ۳ امتیاز دارد و ارزشمند است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: کم گل خوردن خیلی می تواند به کسب عنوان قهرمانی پرسپولیس کمک کند و امیدوارم بچه ها همین روند را ادامه دهند.

به گزارش مشرق، محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در این رابطه می‌گوید: یحیی گل محمدی تیم بسیار خوبی را ساخته است. به ویژه از لحاظ ساختار دفاعی این روزها بهترین‌ تیم لیگ برتر لیگ برتر است. شاید انتظار این باشد که پرسپولیس در هر بازی ۲ یا ۳ گل بزند اما باید همه موارد را در نظر گرفت.

او ادامه می‌دهد: پرسپولیس پرتماشاگرترین تیم لیگ است اما در حال حاضر در خانه و بیرون خانه مهمان است! شما تصور کنید اگر پرسپولیس جلوی تماشاگرانش بازی می‌کرد به تراکتور می‌باخت؟ معلوم است که نمی‌باخت. از آن گذشته بعد از یک شکست و یک تساوی این تیم نیاز به برد داشت و خدا را شکر آن را بدست آورد. حالا یکسری اسم آن را بردهای اقتصادی می‌گذارند که من از آن سر در نمی‌آورم. برد اقتصادی یعنی چه؟ برد یک برصفر هم ۳ امتیاز دارد و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید:

خداحافظی قطعی یک پرسپولیسی با جام جهانی

پیشکسوت مطرح پرسپولیس با اشاره به کلید واژه برد اقتصادی یادآور می‌شود: به نظر من اصلا گوش یحیی نباید بدهکار این صحبت‌ها باشد. همین مس رفسنجان که پرسپولیس آنها را شکست داد تا پایان هفته هشتم حتی یک بازی را هم نباخته بود. مطمئن باشید این تیم یقه همه بزرگان فوتبال ایران را می‌گیرد چون مهره‌های بسیار خوب با امکانات فراوان دارد. یک مربی جوان اما زحمتکش هم دارد که فوتبال چشم نواز و هجومی‌ارائه می‌دهد. این حرف‌ها را زدم که بگویم بردن این تیم اصلا و ابدا کار ساده ای نبود و باید به بروبچه‌های پرسپولیس خسته نباشید گفت.

گوش یحیی نباید بدهکار این حرف ها باشد/ برد اقتصادی هم ۳ امتیاز دارد و ارزشمند است

محمد پنجعلی در خصوص صدرنشینی دوباره پرسپولیس نیز می‌گوید: پرسپولیس دوباره به صدر جدول رسید اما استقلال هم پشت سر پرسپولیس آمده است. امسال اصلا لیگ آسانی نخواهیم داشت و همه تیم‌ها مدعی شده اند. شما می‌بینید گل گهر صدرنشین لیگ برتر تا پایان هفته هشتم به نساجی مازندران و مربی با دانش و جوانش حمید مطهری می‌بازد یا اینکه نفت مسجد سلیمان در تهران از استقلال امتیاز می‌گیرد و تراکتور هم پرسپولیس را در آزادی می‌برد. بنابراین اصلا هیچ بازی را نمی‌توان از قبل پیش بینی کرد و کار سخت است.

او درمورد شانس قهرمانی پرسپولیس نیز خاطرنشان می‌کند: هنوز کمی‌زود است بخواهیم در مورد قهرمانی حرف بزنیم. شاید بهتر است در نیم فصل در این رابطه صحبت کنیم اما آنچه مشخص است پرسپولیس و استقلال باز هم شانس‌های اصلی هستند. به دنبال این دو تیم می‌توان از سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان اسم برد. باید دید در هفته‌های باقی مانده تا نیم فصل چه اتفاقاتی می‌افتد چون لیگ امسال آبستن حوادث بسیاری خواهد بود و این پیش بینی من است.

پرسپولیس با تنها ۳ گل خورده در ۹ هفته عنوان بهترین خط دفاع تا پایان هفته نهم را به خود اختصاص داده است. محمد پنجعلی در این رابطه می‌گوید: این مهم ترین مزیت تیم فعلی یحیی گل محمدی است. این تیم راحت گل نمی‌خورد و برخلاف فصل گذشته از استحکام دفاعی زیادی برخوردار است. این استحکام دفاعی صرفا مربوط به گلر و دفاع نیست و سازماندهی دفاعی خوب پرسپولیس باعث شده این اتفاق بیفتد. کم گل خوردن خیلی می‌تواند به کسب عنوان قهرمانی پرسپولیس کمک کند و امیدوارم بچه‌ها همین روند را ادامه دهند.

گوش یحیی نباید بدهکار این حرف ها باشد/ برد اقتصادی هم ۳ امتیاز دارد و ارزشمند است

خاطره ای از مرتضی فنونی زاده برای محمد پنجعلی تعریف می‌کنیم که به ما گفته بود محمد پنجعلی جزو معدود مدافعانی بود که مثل بکن بائر از مغزش برای فوتبال بازی کردن استفاده می‌کرد و ... پنجعلی اما با فروتنی جواب می‌دهد: آقا مرتضی خیلی لطف دارد. همه همبازیان ما در دهه ۶۰ در پرسپولیس و تیم ملی فوق العاده فنی و با معرفت بودند. حیف شد آن دوره نسل ما به جنگ تحمیلی و مشکلات ناشی از آن خورد وگرنه همه طلایی بودند. (با فروتنی بیشتری ادامه می‌دهد) ما هم شاید وسط آن هم بازیکن و مدافع خوب مثل مرتضی فنونی زاده به چشم می‌آمدیم.

از کاپیتان پیشین تیم ملی در مورد مدافعان میانی کنونی تیم ملی می‌پرسیم که می‌گوید: شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان که شاگرد خود من در پرسپولیس بوده واقعا عالی کار کرده و می‌کنند. حالا می‌بینیم مرتضی پورعلی گنجی هم پس از یک سال دور بودن از مسابقات رسمی‌برگشته و عالی کار می‌کند. مجید حسینی هم در ترکیه فیکس است و به نظرم خط دفاع تیم ملی در جام جهانی نقطه قوت تیم ایران خواهد بود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 1
    این اعتماد به نفس و تظاهر و ریا کاری امثال آقای پنجعلی ما را کشته! پسر خوب خودت بهتر می دانی که جمع هواداران تیم پرسپولیس با احتساب وزیر ورزش، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، شبکه سه سیما و مهدی ترابی روی هم 50 هزار نفر نمی شوید!! با مهندسی لیگ هم نمی توانید خواب قهرمانی را ببینید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس