پارلمان اروپا یا تریبون ایران ستیزان و تجزیه طلبان؟

پارلمان اروپا اخیرا برای کم رنگ کردن اقدامات ناقض حقوق بشری خود در قبال ایران به همکاری با شماری از ایران ستیزان و معاندان ایران روی آورده و مدعی تلاش برای احقاق حق ایرانیان شده است.

به گزارش مشرق، تحولات اخیر در ایران اگرچه موضوعی کاملا داخلی بود، اما فرصتی برای ایران ستیزان و دشمنان ملت ایران ایجاد کرد تا در قالب اقدامات انفرادی یا جمعی، دشمنی خود را با ملت ایران با ادعای نگرانی از آن چه «تضییع حقوق مردم ایران» خواندند، تشدید کنند.

این در حالی است که این افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها، رسانه‌ها و کشورها تاکنون با سکوت خود در برابر جنایت‌های حقوق بشری علیه مردم ایران و حتی حمایت و تشویق و البته همکاری فعالانه با کشورهای متخاصم برای اعمال تحریم‌های یکجانبه، عاملان چنین جنایاتی را همراهی کردند.

در تازه ترین مورد از چنین اقدام‌هایی تیمی از خبرنگاران شبکه سعودی اینترنشنال در نشست کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا حاضر شدند تا به ادعای خود از حقوق مردم ایران دفاع کنند!

«ثابت» در این نشست در حالی ادعاهای ضد ایرانی خود را مطرح کرد که شبکه محل اشتغالش از پادشاهی عربستان تامین بودجه می‌شود و در برابر جنایت‌های حقوق بشری این کشور علیه مردم خود و کشورهای دیگر به ویژه جنایت‌های جنگی ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان علیه یمن موضع سکوت را در پیش گرفته است.

کارمندهای اینترنشنال که خبر حضور خود در نشست کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا را به  گستردگی در رسانه‌ها منتشر و تلاش کردند خود را به عنوان نمایندگان مردم ایران معرفی کنند، در سال‌های اخیر به وضوح فعالیت‌های ایران ستیزانه خود را آشکار و تشدید کرده اند.

معرفی اعضای اصلی تیم اینترنشنال در نشست کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا

«سیما ثابت» که اخیرا فعالیت‌های ضد ایرانی خود را در توییتر تشدید کرده، رفته رفته زیر چتر حمایتی ایران ستیزان توانست به یکی از لیدرهای اصلی اغتشاش‌ها در ایران تبدیل شود.

او پیشتر در رادیو «بی بی سی» استخدام شد  و پس از ۱۲ سال کار در این بنگاه خبر پراکنی به اینترنشنال پیوست.

در زمینه کاری نیز، برنامه‌های مهمان محور این مجری همواره با انتقاد جدی از تلاش او برای به حاشیه بردن مهمان‌ها و انحراف مباحث از جریان اصلی مواجه بوده است.

موضوع «مهسا امینی» برای «ثابت» فرصت خیلی خوبی بود تا بتواند با تشدید فعالیت‌های خود در فضای مجازی به ویژه در توییتر و مصاحبه با معاندان، هم نام خود را مطرح کرده و هم در مسیر ایران ستیزی و نقض حقوق مردم ایران گام بردارد.

او حتی در میانه اغتشاش‌ها در ایران اقدام به انتشار بیانیه دروغینی کرد که بعدا ناچار به تکذیب آن شد.

پارلمان اروپا؛ نهاد اروپایی ناقض حقوق بشر

تیم شبکه سعودی اینترنشنال در حالی در کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا حضور یافت تا از به اصطلاح حقوق مردم ایران دفاع کند که اتحادیه اروپا اخیرا فهرست جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را به بهانه نقض حقوق بشر اعمال کرد.

اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر نیز ضمن اعمال تحریم‌های مختلف علیه ایران و همراهی با تحریم‌های آمریکا سبب بروز رنج‌های متعددی برای مردم ایران به ویژه بیماران دارای شرایط خاص شده است.

در عین حال، نکته قابل توجه این است که چرا کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا باید یک مجری تلویزیونی خارج نشین و شاغل در یک شبکه صراحتا ایران ستیز را نماینده مردمی بداند که سال‌هاست از تحریم‌های اتحادیه اروپا رنج می‌برند، بداند.

در واقع، پارلمان اروپا براساس چه رویه و قانونی به مجری شبکه سعودی تریبون می‌دهد تا به زعم خود از حقوق ایرانیان دفاع کند!

اما پرسش مهم در رابطه با حضور تیم کارمندان اینترنشنال در پارلمان اروپا این است که چرا به اصطلاح حق خواهی مردم ایران باید در نهادی انجام شود که با تحریم‌های پی در پی خود ضمن اقدام علیه مردم ایران، سبب رنج‌های بی شمار آنان شده است.

آن چه مشخص است این که پارلمان اروپا پس از اتخاذ مواضع دوگانه در قبال مردم ایران اندک اعتبار خود را به دلیل دعوت از چنین افراد معلوم الحالی از دست داده است.

واکنش‌ها به حضور تیم ایران اینترنشنال در پارلمان اروپا

حضور کارمندان شبکه سعودی اینترنشنال در کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با انتقادهای جدی به ویژه در فضای توییتر منتشر شد.

شماری از کاربران از تیم اینترنشنال با عنوان «جمع وطن فروشان» و «مزدوران» یاد کرده و حضور آنان در کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا را مورد انتقاد قرار دادند.

کاربران توییتر همچنین با اشاره به تامین بودجه اینترنشنال توسط عربستان، تاکید کردند که پارلمان اروپا چرا باید پذیرای نماینده‌های رژیم ناقض حقوق بشری عربستان در به اصطلاح دفاع از حقوق ایرانیان باشند؟

«تجزیه طلبی» از دیگر انتقادهایی بود که کاربران توییتر به این افراد داشتند و تصریح کردند که تیم اینترنشنال در سال‌های اخیر پروژه تجزیه طلبی را با جدیت در سطوح مختلف دنبال می‌کند.

اما آن چه در فضای توییتر در رابطه با حضور تیم اینترنشنال در کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا جالب توجه بود، توییت‌هایی بودند که حامیان دارودسته خارج نشین مطرح کردند.

آنها در واکنش به موضوع مذکور، به نکات جالبی اشاره کردند؛ یکی از این نکات، اشاره به تاریخ تلاش‌های تجزیه گرانه اروپا در قبال ایران بود که تاکید داشت اقدام اخیر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

یک کاربر نیز هدف پارلمان اروپا از دعوت از چنین افرادی را توطئه خواند و نوشت که افراد دعوت شده ایرانی نیستند بلکه ملیت سعودی دارند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی BE ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    8 0
    سلام، مشرق جان، لطفا در مورد قانون منع حجاب در محل کار که دادگاه اروپا امروز رای داد هم گزارش تهیه کنید! چرا دولت سکولار اصل را بر بی حجابی می گذارد اما دولت اسلامی نتواند اصل را بر باحجابی بگذارد؟ دولت سکولار می گوید که بی حجابی حالت طبیعی است. دولت اسلامی می گوید که حجاب حالت طبیعی است. خدا قوت
  • سید IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    8 0
    اتحاد نامیمون وطن فروشان و شرف فروشان!
  • FR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    7 0
    عکس العمل ایران چیست ؟ واقعا نباید پاسخی به این حجم از خباثت و خصومت آشکار بشود و یا شاید انشالله یکجا قرار است با یک حرکت عظیم جهادی جواب همه دشمنان یکجا داده شود و دندانهایشان خورد شود .....
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      احسنت ، دائم دا م همینو اینجا مینویسم ولی کو گوش، شنوا!!
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 0
    همینطوری وایستین فقط محکوم کنین تا تجزیه تون کنن برین!!
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      دمت گرم، اتفاقأ دارن همین کارو میکنن ، دریغ از یک عکس العمل!!!!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    6 0
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 0
      با لیدرهای اغتشاشگر محکم و بدون رأفت برخورد کنید حتما نتیجه خواهید گرفت!!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    5 0
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 0
    با توجه به کمبود سوخت در اروپا و سردی هوا ،فرصت خوبی است که نا امنی هارا به اروپا انتقال داد تا بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      احسنت ، فکر بسیار خوبیه!!
  • رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    5 0
    جمهوری اسلامی چند دفعه با احضار سفرای دولتهای متخاصم اروپایی بهشون هشدار داده آیا هنوز وقت عمل نرسیده ؟
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    3 0
    با سلام در تازه ترین مورد از چنین اقدام‌هایی تیمی از خبرنگاران شبکه سعودی اینترنشنال در نشست کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا حاضر شدند تا به ادعای خود از حقوق مردم ایران دفاع کنند! مرور و مطالعه مقاله فوق حقایق سرنوشت سازی را آشکار می کند. اولا ظاهرا رسانه به یک نهاد مرجع تغییر وضعیت داده است و می تواند در باره سرنوشت کشورها حکمرانی کند. این وضعیت نمودار از بلاهت و حماقت میزبان و قواعد جهان روائی میزبان یعنی اتحادیه اروپا است. قبلا برای تبیین قواعد حاکم بر روابط بین الملل از مناسبات حاکم بر جنگل تمثیل می شد، هم اکنون بنظر می رسد تمثیل جنگل زیبنده رفتارهای اخیر دشمنان اسلام، اتحادیه اروپا و... نیست و این رفتارها به استناد قرآن کریم و در مقایسه با حیوانات « بل اضل » است. ثانیا اتحادیه اروپا به استناد قرآن کریم « الی این تذهبون »، بایستی تکلیف خود را مبادی اصولی عقلی و علمی و فلسفه حیات روشن سازد. انقلاب اسلامی یک رنسانس عظیم در حیات بشری است و هدف آن دعوت به توحید و سبک زندگی وحیانی و اخلاقی است. آیا با تجاهل این دعوت و اصرار به آموزه های غیر و حیانی و شیطانی تا کجای این عالم امکان پیش روی وجود دارد؟ آیا وقت آن نرسیده است با چشم دیگری وقایع را ببینند؟ ثالثا چرا اتحادیه اروپا از روسیه ابراز شکایت می کنند؟ اگر منتقد واکنش های آن کشور در مقابله با سیاست های جهان روای غرب هستند، لااقل خود دست از سیاست های امپریالیستی مزمن خود در غریب آسیا و کشورهای اسلامی دست بردارند. امروز افغانستان، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی بر اثر امپریالیسم غربی به ویرانه هائی تبدیل شده اند و هم اکنون با این سیاست ج اا را هدف قرار داده اند. رابعا گفته اند آنانیکه باد می کارند طوفان درو می کنند. این سنت الهی است و هر کنشی واکنشی را در بر دارد. قرآن کریم با مرور اقوام نگون بخت آدمیان را پند و اندرز می دهد و غربی ها بایستی بدانند خداوند قهار و جبار محیط بر کافران است و طومار آنان را در هم می پیچاند. دور نیست خیلی نزدیک است. خامسا ایران با اتکال به اسلام و ولایت اهل بیت به حرم امن الهی پیوسته شده است و زمان بزن درو نیز گذشته است و بدانید « یدالله فوق ایدیهم » .
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
  • SE ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    2 0
    مرگ بر دشمنان جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    ... حرف‌ها دارم در دل
  • اصغر IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    اگر ازدست ایراناینترنشنال ناراحتید خوب شماهم یک شبکه برای عربستان درست کنید شماها که خوب بلدید مقابله به مثل کنید مجری های شبکه های تلوزیون عربستان راهم بیاورید
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 0
    عربستان از امریکا بدتر، اروپا از هر دو خبیث تر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس