کد خبر 1426300
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
اتحادیه اروپا

وزرای اتحادیه اروپا قصد دارند با طرح ادعای استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کنند.

به گزارش مشرق، وزرای اتحادیه اروپا قصد دارند روز دوشنبه هفته جاری در نشستی بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و همچنین ادعای استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در حملاتش به کی‌یف بحث کنند.

دو دیپلمات اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گزارش دادند که وزرای اتحادیه اروپا مدعی هستند ایران پهپادهای«کامیکازه شاهد-۱۳۶» خود را برای جنگ در اوکراین در اختیار روسیه می‌گذارد و وزرای قصد دارند در تاریخ ۱۷ اکتبر بر سر این مسئله نشستی برگزار کنند.

رویترز مدعیست در تاریخ ۱۰ اکتبر، نیروی هوایی اوکراین ۱۳ پهپاد کامیکازه ساخت ایران که از روسیه و بلاروس پرتاب شده بودند را سرنگون کرد و برخی از آن‌ها به سمت کی‌یف و استان‌های شمالی اوکراین شلیک شدند. بین ۲۹ سپتامبر و ۶ اکتبر هم اوکراین ۲۴ پهپاد از ۴۶ پهپاد کامیکازه شاهد-۱۳۶ که روسیه به سمت اوکراین شلیک کرد را سرنگون کرده است.

هفته گذشته نیز «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تکرار  ادعای اثبات نشده استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در درگیری اوکراین، درخصوص همکاری نظامی ایران و روسیه هشدار داد و مدعی شد که در صورت تایید گزارش‌ها، «چنین اقداماتی عواقب جدی خواهد داشت.»

پیشتر از آن هم «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در کنفرانس خبری در واشنگتن مدعی شده بود «دولت ایران خود را آماده می‌کند، تا در فرصتی بسیار کوتاه، تا چند صد پهپاد و از جمله پهپادهایی که قابلیت حمل سلاح داشته باشند را تحویل روسیه دهد».

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    دم ایران گرم ، تازه اگه ادعای خود این دروغگوها رو قبول کنیم 22 تاش یه هدف خورده!!!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    امیدوارم یه تحریمی تصویب بشه که اولاد و وابستگان کلیه مسئولان حکومت بازداشت و اموالشون مصادره بشه هرچی شب و روز فریاد زدیم اولادتان را بازگردانید تا مردم تحقیر نشوند کسی گوش نداد
    • صادق IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      یه غربگداهمیشه غربگداست،چه باباش مسئول باشه چه نباشه،وضع مالی هم بهونه س،مگه مدیری وضع مالیش بدبودیااحسان کرمی مسئولیت نداشت؟وقتی خیلی ازمردم عادی دوست دارن برن ،چرااونیکه باباش مسئوله نره؟
  • محمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    خخخخخ بدبختای اروپایی یه زمانی تحریم میکردید تا چیزی دستمون نرسه، امروز تحریم میکنید تا چیزی دست دیگری ندیم. هرچی تو اولی موفق بودین تو این هم همینطور!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس