کد خبر 1426095
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
ریابکوف

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن همچنان قصد ندارد نگرانی‌های مسکو را در نظر بگیرد، گفت آمریکا تمایل بیمارگونه‌ای برای زیر پا گذاشتن حقوق دیگر کشورها دارد.

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت که کشور آمریکا مسئول فروپاشی نظام امنیتی در جهان است.

ریابکوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» ضمن مقصر دانستن آمریکا در ازبین رفتن امنیت جهانی، توضیح داد که واشنگتن امروز هم مانند زمان بحران کارائیب، نمی‌خواهد نگرانی‌های روسیه را در نظر بگیرد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «اگر بخواهید بین بحران کارائیب و تنش کنونی روابط روسیه و ایالات متحده تشابهاتی را پیدا کنید، در هر دو مورد باید در مورد تمایل واشنگتن برای دستیابی به برتری قاطع نظامی-راهبردی صحبت کنیم که برای امنیت بین‌الملل و ثبات استراتژیک مخرب و ویرانگر است. هدف آنها هم یکسان است؛ می‌خواهند به هر وسیله‌ای تسلط جهانی ایالات متحده را تضمین کنند».

این دیپلمات روس، رفتار واشنگتن در «تمایل بیمارگونه آمریکا برای زیر پا گذاشتن حق سایر کشورها جهت حفظ منافع حیاتی خود» را منشأ اصلی این مشکلات دانست.

ریانووستی به نقل از ریابکوف نوشت: «این دقیقاً علت اصلی بحران کنونی در اوکراین است. پس دلیل قیاس وضعیت فعلی با بحران کارائیب می‌تواند این باشد که واشنگتن چه در اوایل دهه ۱۹۶۰ و چه در حال حاضر، توجه به نگرانی‌های مشروع کشورمان مرتبط با تهدیدات امنیتی مستقیم علیه ما را مهم نمی‌داند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش توضیح داد که آمریکا با اعتقاد به توانایی «کنترل از راه دور» تنش‌زایی‌ها بدون آسیب رسیدن به خودش، خطرات را در وضعیت اوکراین افزایش می‌دهد، در حالی که مسکو امیدوار است که سیاستمداران آمریکایی آگاه‌تر باشند.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا به‌عنوان یک عروسک‌گردان، به انجام عملیات نظامی علیه مسکو از طریق اوکراینی‌ها ادامه می‌دهد، افزود: «این امر نه تنها با عقل سلیم، بلکه به دلیل محتوای اظهارات در مورد غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای که در بالاترین سطح در قالب روسی-آمریکایی اتخاذ شده است، لازم است».

روز گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو هرگز پیشنهادهای جدی برای مذاکره را رد نمی‌کند، گفت اما غرب از تروریسم دیپلماتیک و باج‌گیری برای تصویب قطعنامه ضد روسی در سازمان ملل استفاده کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    بدبخت روسا فکر نمیکردن تو گل گیر کنن عین چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس