کد خبر 1426043
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲
موافقت لبنان با توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور لبنان پنجشنبه شب از موافقت این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، میشل عون گفت: موافقت ما با توافق مرزبندی دریایی پس از مشورت با نخست وزیر و رئیس پارلمان و نیز موافقت اسرائیل انجام گرفت.

رئیس جمهور لبنان افزود: این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

وی اضافه کرد، لبنان هیچگونه عقب نشینی از مطالبات اصلی خود نکرده و همه حقوق خود را نیز گرفته است.

عون همچنین گفت: ما میدان نفتی قانا را به صورت کامل به دست آوردیم. لبنان با این توافق به هیچ عنوان وارد مسیر عادی‌سازی نشده است.

رئیس جمهور لبنان افزود: ما تضمین‌هایی از آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت‌های نفتی در آب‌های لبنان دریافت کردیم.

وی اضافه کرد: گام بعدی باید مذاکره با سوریه بر سر منطقه مورد مناقشه بین دو کشور باشد و این منطقه بیش از ۹۰۰ کیلومتر مربع است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان را تائید کرد.

یائیر لاپید، نفتالی بنت نخست وزیر پیشین، بنی گانتس وزیر جنگ، گیدون سعر وزیر دادگستری، آویگدور لیبرمن وزیر دارایی، کارین الحرار وزیر انرژی و برخی وزیران دیگر در نشست کابینه امنیتی در این باره حضور داشتند.

پیش از تائید پیش نویس توافق ترسیم مرز دریایی با لبنان توسط اعضای کابینه امنیتی، کابینه فراگیر نیز امروز آن را برای تائید اولیه بررسی خواهد کرد تا اینکه دو هفته دیگر تصویب نهایی شود.

پیش از این جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ال. بی. سی" لبنان، گفت: حزب‌الله معادله قدرت را (در پرونده ترسیم مرزها به رژیم اسرائیل) تحمیل کرد و لبنان در مساله ترسیم مرزهای دریایی به مطالبات خود دست یافت و اکنون تنها یک گام مانده است. جایگزین توافق، جنگ خواهد بود.

یک مقام آمریکایی بلندپایه پیشتر از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس پیشنهادی توافق این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

این مقام آمریکایی تاکید کرده بود: ما خیلی به امضای توافق نزدیک هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    😂😂😂😂بلاخره اسراعیل غاصبه یا دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس