درگیری شدید جبهة النصره و تروریست‌های حامی ترکیه در سوریه+ فیلم

تروریست‌های جبهة النصره و عناصر مسلح همسو با ترکیه در شمال غرب سوریه بار دیگر به جان هم افتادند.

به گزارش مشرق،درگیری میان تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) و گروهک «الفیلق الثالث» (همسو با ترکیه) در استان حلب شدت یافته و تروریست‌های جبهة النصره کنترل بیشتر بخش‌های شهر «عفرین» را در دست گرفته‌اند.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، این درگیری‌های از پنج روز پیش زمانی آغاز شد که دو تن از نیروهای گروهک «فرقة الحمزه» (همسو با جبهة النصره) فردی به نام «محمد عبداللطیف» از اعضای ارشد «الفیلق الثالث» را کشتند که موجب اعلام آماده‌باش این گروهک شد.

این درگیری‌ها در حالی شدت یافته که عناصر الفیلق الثالث شهر عفرین را به سمت شهر «اعزاز» ترک کرده و در اطراف اعزاز اردو زده‌اند تا دوباره به عفرین حمله کنند و کنترل شهر را بازپس گیرند با حداقل مانع ادامه پیشروی عناصر جبهة النصره شوند.

همزمان شعله‌های درگیری به بیشتر مناطق شمال و شرق حلب جایی که معارضان تحت کنترل ترکیه حضور دارند، کشیده شده است. بیشتر درگیری‌ها در اطراف شهر «الباب» گزارش می‌شود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصاوی و ویدئوهایی از درگیری‌های شدید در اطراف شهر الباب منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد طرفین با سلاح‌های سنگین به جان هم افتاده‌اند.

روز سه شنبه نیز تروریست‌های هیئه تحریر الشام (جبهة النصره سابق) توانستند کنترل شهر «جندیرس» از توابع عفرین در شمال حلب را بعد از درگیری‌های سنگین با «الفلیق الثالث» و «التحریر و البناء» به دست گیرند.

از سوی دیگر گروهک «العمشات» (متحد با جبهة النصره) توانسته بر روستای « المعبتلی» در دو کیلومتری غرب شهر عفرین تسلط یابد. تروریست‌های جبهة النصره نیز کنترل شهرک «کفرشیل» در دو کیلومتری مرکز عفرین را به دست گرفته‌اند و در این میان بسیاری از گروهک‌های کوچک خود را کنار کشیده و از درگیری فالصله گرفته‌اند.

در این میان منابع مطلع به شبکه المیادین گفتند که مذاکرات میان «هیئه تحریر الشام» با گروهک «ثائرون» به نمایندگی از گروهک «الجیش الوطنی السوری» (وابسته به ترکیه) آغاز شده و «محمد الجولانی» سرکرده هیئه تحریر الشام شروطی را برای توقف درگیری‌ها و عقب‌نشینی از مناطقی که در روزهای گذشته به کنترل در آورده، اعلام کرده است.

از جمله شروط الجولانی این است که گروهک «فرقة الحمزه» (وابسته به تحریر الشام) دوباره بتواند مواضع خود را در شهر الباب بازپس گیرد و الفیق الثالث از این مواضع عقب‌نشینی کند و برخی از افراد تحت پیگیرد در میان گروهک «جیش الاسلام» به تحریر الشام تحویل داده شود.

الجولانی همچنین شرط کرده است که گذرگاه « الترنده» در میان عفرین و حلب بسته شود و در مقابل تحریر الشام از درآمد گذرگاه « الحمام» با ترکیه سهم ببرد و در ادامه به منافع اقتصادی و امنیتی تحریر الشام در شمال حلب هیچ گونه تعرضی نشود.

المیادین در ادامه نوشت که تحریر الشام اقدام به گسیل نیرو و تجهیزات از منطقه «جبل الزاویه» در جنوب اسان ادلب به استان حلب کرده است.

تروریست‌های جبهة النصره و گروهک‌های زیر مجموعه ارتش ترکیه در شرایط به جان هم افتاده‌اند که دولت ترکیه در سطوح بالا در ماههای گذشته بارها برای گفت وگو با دولت سوریه ابراز تمایل کرده است. کارشناسان می‌گویند که ترکیه قصد دارد هرچه زودتر خود را از مخمصه ده ساله در سوریه بیرون بکشد و آوارگان سوری را به کشورشان بارگرداند تا بتواند سبد رأی خود در انتخابات سال آتی ریاست‌جمهوری را پر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس