وقتی جوزدگی از اغتشاشات ایران کار دست رسانه‌های بن‌سلمان می‌دهد

رسانه‌هایی که با دلارهای بن سلمان اداره می‌شوند درحالی با هیجان برای دامن زدن به اغتشاشات اخیر ایران تلاش می‌کنند که متوجه گاف‌های بزرگ خود در نشر اخبار این آشوب‌ها نشدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی -چه رسانه‌هایی که مستقیما در داخل این کشور هستند و -چه رسانه‌هایی که در سراسر جهان با دلارهای ریاض مدیریت می‌شوند و مسئول اجرای سیاست‌های آل سعود می‌باشند، همواره در صف مقدم سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های ضد مقاومت در منطقه و به طور خاص توطئه‌های ضد انقلابی در جمهوری اسلامی ایران قرار داشته‌اند؛ مسئله‌ای که در اتفاقات فتنه‌جویانه اخیر در ایران صراحتا آشکار بود.

در اغتشاشاتی که طی چند هفته گذشته در مناطق مختلف ایران به بهانه فوت خانم «مهسا امینی» رخ داد و در اصل یک پروژه تجزیه‌طلبانه بود که توسط گروه‌های معاند و منافق و جریان‌های تروریستی مدیریت می‌شد، رسانه‌های غربی-عربی-عبری در راس تلاش برای اجرای پروژه آشوب بودند. در این میان نقش رسانه‌های وابسته به عربستان همچون شبکه العربیه، الحدث، ایران اینترنشنال و ... قابل توجه بود.

استراتژی و دستور کار این رسانه‌ها در وهله نخست مبتنی بر بزرگنمایی و غلو در حوادث اخیر کشورمان بود. به طوری که این شبکه‌ها از اولین روز آشوب‌ها در ایران یک پروپاگاندای رسانه‌ای به راه انداخته و اینگونه تبلیغ می‌کردند اتفاقاتی که در ایران در حال رخ دادن است به مرزی رسیده که قابل بازگشت نبوده و نظام جمهوری اسلامی در آستانه سقوط قرار دارد.

اما جوزدگی و خوشحالی و احساس رضایت شبکه‌های سعودی از آشوب‌ها در ایران در روزهای اول اغتشاشات به حدی بود که آنها متوجه خطاهای فنی و گاف‌های بزرگ خود  در انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به اغتشاشات ایران نشدند. چند روز قبل بود که شبکه سعودی الحدث با انتشار تصویری از یک مرد مدعی شد که او یکی از بازداشتی‌های اغتشاشات در اهواز بوده که در زندان جان باخته است. بعد از آن وبسایت خبری «المسله» عراق با  مضحک خواندن این خبر شبکه الحدث اعلام کرد که تصویر منتشر شده توسط شبکه مذکور سعودی که آن را به عنوان کشته اغتشاشات ایران معرفی کرده مربوط به «عماد الحیدری» برادر «علاء الحیدری» نماینده پارلمان عراق و از رزمندگان حشد شعبی بوده که در جریان جنگ با تروریست‌ها در سال ۲۰۱۴  به شهادت رسید.

علاء حیدری نیز در واکنش به نشر اکاذیب توسط رسانه‌های سعودی با انتشار پستی در فیسبوک نوشت: شبکه الحدث باید از فریبکاری‌ و دروغ‌پردازی برای ضربه زدن به فرماندهان حشد شعبی و شهدای آن دست بردارد. من از نظر حقوقی، از شبکه الحدث شکایت می‌کنم تا جلوی این روش خطرناک را بگیرم.  این شبکه با انتشار یک گزارش عجیب، از وفات عماد الحیدری برادر من، در زندانهای ایران سخن گفته است.

چند روز قبل‌تر از آن نیز همین شبکه سعودی در یکی از برنامه‌های خود که به شکل اغراق‌آمیز درباره اغتشاشات ایران صحبت می‌کرد مدعی شد که ۵۰ استان از ۵۱ استان ایران غرق در ناآرامی است. این درحالی است که ایران به طور کلی ۳۱ استان دارد!

شبکه الحدث در یک گاف دیگر مربوط به حوادث ایران، تصویری از اعتراضات بحرین در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد که مربوط به درگیری ملت بحرین با نیروهای رژیم آل خلیفه در جزیره ستره بود که در جریان آن «علی فیصل» جوان بحرینی به شهادت رسید. فعالان توییتر با اعتراض به دروغ پردازی الحدث تاکید کردند که این شبکه برای خودنمایی از هر حربه‌ای استفاده می‌کند.

اما تلاش رسانه‌های سعودی برای دامن زدن به پروژه‌های فتنه‌جویانه در حالی است که شواهد و مستندات زیادی از نقش جریان‌های وابسته به آل سعود در اغتشاشات ایران دیده می‌شود. سال گذشته «محمد بن سلمان» ولیعهد جاه طلب سعودی که در آستانه نشستن بر تخت پادشاهی عربستان است اعلام کرد که تلاش می‌کند ایران را وارد درگیری داخلی کند. چند روز قبل نیز یک نظامی ارشد سعودی رسما اعلام کرد که وعده کشیده شدن درگیری‌ها به داخل ایران عملی شد.

در ابعاد عملی نقش سعودی‌ها در دامن زدن به اغتشاشات ایران می‌توان به فعالیت‌های مرکز سایبری موسوم به «مرکز اعتدال» عربستان اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ در راستای ادعای این کشور برای مبارزه با افراط‌گرایی تاسیس شد که صفحات زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد و دستور کار آن انجام تبلیغات و جنگ روانی علیه محور مقاومت است.

وزرات اطلاعات کشورمان اخیرا با صدور بیانیه‌ای درباره پشت پرده حوادث خشونت‌بار چند هفته گذشته در استان‌های مختلف، به نقش سرویس‌های جاسوسی غربی-عبری- عربی در این آشوب‌ها اشاره کرد که در میان آنها نام «مرکز اعتدال» عربستان نیز دیده می‌شود.

این مرکز همچنین با صفحات خود در فضای مجازی در کنار سایر رسانه‌های غربی و عبری نقش زیادی در هشتگ‌سازی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشت؛ کاری که در رابطه با آشوب‌های اخیر در عراق یا اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در این کشور و لبنان انجام داد.

پشتیبانی تسلیحاتی از مجموعه‌های تروریستی تجزیه‌طلب، مجموعه‌های تروریستی کرد و سازمان مجاهدین خلق از طریق ارسال اسلحه و امکانات نظامی نیز از دیگر تحرکات عملی سعودی‌ها برای فتنه‌افروزی در ایران بود.

این اقدامات آشوب‌طلبانه رژیم آل سعود و رسانه‌های وابسته به آن در ایران به بهانه دفاع از حقوق بشر درحالی است که عربستان سعودی سردمدار نقض حقوق بشر در جهان بوده و جنایاتی که مقامات این کشور و در راس آنها شخص بن سلمان در حق مردم و فعالان سعودی مرتکب شده‌اند نیاز به توضیح ندارد. در شرایطی که اغتشاشات در مناطق مختلف کشورمان فروکش کرده اما عربستان در کنار متحدان آمریکایی و غربی و صهیونیستی خود همچنان تلاش دارد تا دست کم در تبلیغات رسانه‌ای خود ابراز امیدواری کند که امنیت و ثبات ایران در معرض خطر است.

منبع: الف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    13 0
    مرگ بر گاو شیرده انشاالله شیرت خشک شه به پیسی بییفتی 🐂🐂🐂
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      9 0
      آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 0
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • سعید IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    23 0
    به آل سعود قول میدهیم بعد از فروپاشی اتحادیه اروپا در زمستان امسال ، نوبت آن ها خواهد شد .
    • ایرانی GB ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      یکی از بزرگترین دلایل شکست جماعت مثلا" اپوزیسیون , همین دروغ های ریز و بزرگی هست که میگن ... این جاهلان فکر میکنند با دروغ گویی میشه نظام یک مملکت رو از ریشه ساقط کرد اما بر عکس همین دروغ های این جماعت اپوزیسیون بوده که عامل قدرت گیری و قدرت مندی نظامی جمهوری اسلامی شده , از قدیم گفته اند : بار کج به منزل نمیرسه. دروغ میتونه در کوتاه مدت نتیجه کم تاثیری بذاره اما در بلند مدت نتیجه کاملا" معکوسی رو به گوینده اخبار دروغ بر میگردونه درست مثل تف سربالایی هست که بطرف بالا پرتاب میشه اما بر میگرده طرف صورت خوده فرد !
  • Fre IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    2 0
    کسی ناراحت نباشد جواب این بار بن سلمان‌ هزار برابر سختر از قبلی خواهد بود
  • حقیقت گو IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    1 0
    اگر سعودی با این شدت در حال تحریک برای اغتشاشات است پس چرا در عراق با نمایندگان سعودی دیدار و گفتگو می کنید ؟!!
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      0 1
      چرا نکنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس