کد خبر 1425837
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
ناراحتی شبکه سعودی از استقلال/ چون قافیه تنگ آید، شاعر به جفنگ آید!

تلویزیون بیگانه سعودی اینترنشنال پس از ناکامی در پروژه دخالت در تیم های فوتبال، از برپایی جشن تولد بازیکنان استقلال برای سرمربی پرتغالی این تیم ناراحت و خشمگین شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های فارسی‌زبان و بیگانه در این روزها  از هیچ کوششی برای شایعه‌سازی و حاشیه‌سازی علیه کشورمان در تمامی عرصه‌ها دریغ  نمی‌کنند. تلویزیون سعودی اینترنشنال در راس این هرم قرار دارد. آنها تا همین چند ماه پیش شبانه روز برای تعلیق ورزش کشورمان خبرسازی و دروغ پراکنی می‌کردند و اکنون که دیدند تیرشان به سنگ خورده به بهانه اغتشاشات اخیر حالا نقش دایه دلسوزتر از مادر برای ورزش و ورزشکاران کشورمان بازی می‌کنند و در اجرای این نقش هم کاملا ناشی هستند.

ناراحتی شبکه سعودی از استقلال

به جز دروغ پراکنی علیه ورزش کشور در این روزهای پرتلاطم این تلویزیون بیگانه که تحمل دیدن شرایط عادی و شاد مردم  و ورزش کشور را ندارد و در پروژه دخالت در این تیم هم ناکام ماند، وقتی دید که در تمرین استقلال نه تنها هیچ خبری از اغتشاش و ناراحتی فوتبالیست‌ها نیست بلکه آنها برای سرمربی پرتغالی جشن تولد ۵۰ سالگی گرفته‌اند و هدیه ویژه پیراهن شماره ۵۰ را به ساپینتو تقدیم کردند مطلبی از سر ناراحتی در رسانه اجتماعی خود نوشت که چرا آبی پوشان در این شرایط برای سرمربی پرتغالی خود جشن گرفته اند.

هرچقدر خواستیم به این جفنگ گویی جدید شبکه سعودی اینترنشنال واکنشی نشان ندهیم دیدیم نمی‌شود زیرا حیف این مطلب طنزی است که این شبکه به عنوان تحلیلی جدی به خورد مخاطبان خود می‌دهد. در واکنش به این مطلب فقط به قول شاعران و ادیبان ایرانی بسنده می‌کنیم که: « چون قافیه تنگ آید، شاعر به جفنگ آید»! انگار قافیه برای دروغ پردازان سعودی اینترنشنال حسابی تنگ شده که آنها به نوشتن مطالبی پرت و پلا علیه استقلال و بازیکنان این تیم به خاطر یک جشن و شادی کوچک در تمرین رو آورده‌اند.

برای این دوستان که فقط فارسی حرف می‌زنند و به ایران و ایرانی تعلق خاطری ندارند جهت یادآوری می‌گوییم  در ادبیات فارسی به طور معمول قافیه تنگ بودن به معنای ایجاد مشکل است و نتوانستن حرف درست زدن است!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    12 7
    الام یحیی قهر میکنه و پیروزی بیاینه میده
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 0
    سعودی نشنال تلویزیون عربستان سعودی
  • CA ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    19 1
    ایا جمهوری اسلامی ایران دست روی دست خواهد گذاشت که عربستان یک کانال تلویزیونی فارسی درست کنه که تمام دیدگاه و چیزی که براشون مهم است نابودی ایران باشه و ما کاری نکنیم و اجازه بهشون بدیم که هر کاری دلشون بخواد علیه ما بکنند ؟
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 1
    تیم پرسپولیس و یحیی باید وفادار به طن را از تیم استقلال یاد بگیرد
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 1
    خطاب به مزدک و تقوی و تمام دارودسته وابسته به دلارهای سعودی از قول شهید بهشتی میگم از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    11 0
    بن سلمان گوشمالی لازم داره
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    در کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر قانونی بنام قانون جلوگیری از نفرت پراکنی وجود دارد اگر طبق این قانون از شبکه های فتنه در آنجا توسط اشخاص نهادها یا سازمانهای مردمی مختلف شکایت شود پیگیری گردد. شاید آن چیزی که ما می خواهیم بدست نیایید ولی همین شکایت‌ها باعث دردسر برای این شبکه‌ها وحامیان مالی آن ان میشود و کمتر به فتنه ونفرت پراکنی بین اقوام و مذاهب و مناطق مختلف ایران می پردازند. کمی همت میخواهد وپشتیبانی مالی که مطمئن باشید خیلی هزینه کمتری از هزینه مربیگری ویلموتس برای مردم ودولت خواهد داشت
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 1
    بابا الاستقلال که از خودتونه.........یادتون رفت چه بلایی سر پرسپولیس آوردید
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    و ال استقلال النمر الایرانی.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    2 0
    چرا می نویسید ایران اینترنشنال؟ اسم این شبکه اینه: سعودی اینترآشغال . از این به بعد اسمش رو درست بنویسید.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    کار فرهنگی خوب یعنی یک انقلابی بشود مدیر عامل استقلال.
  • سعید موسویان فرد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    4 0
    واقعا آیا راهی نیست اصلا به چه حقی ؟ عربستان عملا داره میجنگه ! می کشه ! صدام هم چنین بساط ه جنگ رسانه برای ایران بپا نکرد. نمیشه تو دهنه این بن نامسلمان زد؟ گرچه با کمی صبر بزودی ایران انقدر قوی میشه که این مدل دشمنا تو سوراخ بخزن با اون پاتریوت و خلبان های اجاره ایی شون .. کودک کش های ترسو ،
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    به کوری شبکه ( ابا اره نشنال )
  • TR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 1
    با همه این حرف ها مسئولین را در رابطه داشتن با آل سعودچرا بی تابی می کنید.
  • ناشناس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    شبکه‌منحوس‌ال‌سعود‌هیچگاه‌خیر‌خواه‌ومدافع‌مردم‌ایران‌نبوده‌ونخواهد‌بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس