فرانسه صحنه خشونت پلیس علیه دانش‌آموزان؛ ۱۴ دانش آموز بازداشت شدند

اعتراض مسالمت‌آمیز دانش‌آموزان دبیرستان "ژولیوت کوری" شهر نانتر فرانسه با خشونت گسترده پلیس و شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی (LBD) پاسخ داده و در جریان آن ۱۴ نوجوان دستگیر شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه لوپاریزین، دانش‌آموزان این دبیرستان نسبت به تعلیق و سپس انتقال کای ترادا (Kai Terada) معلم ریاضی این دبیرستان معترض هستند و این امر با اعتصاب معلمان و تجمع روز دوشنبه و سه‌شنبه دانش‌آموزان تجلی یافت.

معلمی که بر اساس گزارش‌ها و فراخوان‌های منتشر شده، از جمله فعلان اجتماعی بوده و بدون ارایه هیچ دلیلی به او و حتی مدیر مدرسه‌اش، از کار خود تعلیق و سپس حکم انتقالش ابلاغ شد و کارکنان دبیرستانی که در آن کار می‌کرد را به شدت شوکه کرد.

بسیاری از معلمان این اقدام را یک حرکت خشونت‌آمیز علیه یکی از کارکنان آموزش ملی فرانسه ارزیابی کرده و آن را به شدت شبیه به سرکوب یک اتحادیه دانستند و در اعتراض به این اقدام، تصمیم گرفتند که اعتصاب و تجمع برگزار کنند؛ تجمعی که پلیس فرانسه تاب تحمل آن را نداشت و به سرعت آن را به خشونت آلوده کرد.

فرانسه صحنه خشونت پلیس علیه دانش‌آموزان؛ ۱۴ دانش آموز بازداشت شدند

بر اساس گزارش لوپاریزین، خیل نیروهای پلیس در مقابل تجمع‌کنندگان روز گذشته، موجب بروز خشونت شد و دانش‌آموزان اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به طرف افسران پلیس کردند.

این روزنامه یادآوری کرده است که پلیس فرانسه در جریان اعمال خشونت‌ علیه دانش‌آموزان معترض، از باتون، گاز اشک‌آور و سلاح ال‌بی‌دی (LBD) استفاده کرده است.

سلاح‌هایی که به صورت هدفمند و گسترده در سریال دامنه‌دار خشونت‌های پلیس فرانسه علیه جلیقه‌زردها مورد توجه نیروهای پلیس این کشور قرار گرفت و به عنوان یک سلاح نیمه کشنده و میانی بین باتون و تفنگ شناخته می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ۱۰ تن از دستگیرشدگان تجمع دیروز، دانش‌آموزان دبیرستانی هستند که بیشترشان بین ۱۵ تا ۱۷ سال سن دارند و چهار نفر نیز دانش‌آموزان این موسسه نیستند.

لوپاریزین به نقل از مقام‌های محلی اضافه می‌کند که این تجمع توسط حدود ۳۰ دانش آموز رهبری می‌شد و حداکثر ۲۵۰ نفر به آنها اضافه شدند اما دانش‌آموزان مدعی‌اند که این اقدام توسط ۹۰ درصد دانش‌آموزان حمایت شده است.

شبکه تلویزیونی بی‌اف‌ام‌تی‌وی (BFMTV) فرانسه نیز اعلام کرد که کارکنان این مدرسه در صورتجلسه خود اینگونه توضیح دادند که فقدان درک مشترک و دستورالعمل‌های روشن منجر به بروز تنش‌ها شد و حضور گسترده پلیس به تشدید اوضاع کمک کرد و سه ساعت طول کشید تا تصمیم به تعطیلی این مدرسه گرفته شود.

بر اساس این گزارش، فردای تجمع مسالمت‌آمیز روز دوشنبه، یعنی حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح روز سه‌شنبه دومین تجمع ترتیب داده شد؛ اقدامی که طی آن پلیس بسیاری از دانش‌آموزان را مورد بازرسی قرار داد و بعد از ظهر آن، یک درگیری و اقدام به نسبت خشونت‌آمیز در مجاورت مدرسه رخ داد.

تجمع والدین مقابل مقر پلیس 

این شبکه تلویزیونی همچنین گزارش داده است که عصر دیروز والدین دانش‌آموزان بازداشت شده در مقابل مقر پلیس تجمع کردند تا فرزندان خود را آزاد کنند و مردم نیز در حمایت از خانواده‌ها به این تجمع پیوستند و در بین آنها برخی نمایندگان پارلمان فرانسه نیز حضور داشتند.

معلمان این مدرسه نیز گزارش دادند که پلیس از باتون و گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرده و این باعث خروش دوباره جمعیت شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که در وب سایت شهر نانتر منتشر شده است، حدود ۱۵۰ دانش آموز در تظاهرات روز سه شنبه شرکت کردند.

شهردار نانتر و بخشدار او-دو-سن (Hauts-de-Seine) نیز خشونت را محکوم کرده و خواستار آرامش هستند.

فرانسه صحنه خشونت پلیس علیه دانش‌آموزان؛ ۱۴ دانش آموز بازداشت شدند

تجمع مسالمت‌آمیز قربانی پلیس خشن 

شبکه تلویزیونی فرانس ۳ نیز در گزارش خود، بروز این شرایط را به شکلی ناشی از تقابل درک نادرست و سرکوب پلیس ارزیابی کرده و نوشته است: کارکنان آموزشی این مدرسه اعلام کردند که از خشونت و مداخله پلیس برای متفرق کردن جوانان حاضر در مقابل مدرسه شوکه شدند؛ توصیفی که در آن به "پلیس خشن" و استفاده از "گاز اشک‌آور" و "باتون" اشاره شده است.

کارکنان این دبیرستان همچنین به نبود تناسب بین نیروهای پلیس مستقر شده در محل و واقعیت تجمع مسالمت‌آمیز نوجوانان اشاره داشتند.

شبکه سه تلویزیون فرانسه یادآوری کرده است که این خشونت توسط ماکسیم پووِرو (Maxime Pouvereau) نماینده کنفدراسیون عمومی کار در دبیرستان ژولیوت کوری تایید شده است.

این چهره کنفدراسیون عمومی کار در فرانسه با بیان اینکه صبح سه‌شنبه حضور پلیس در مقابل مدرسه بسیار بیشتر از روز قبل بود، تاکید دارد: من دقیقا نمی‌دانم چه چیزی باعث شد پلیس باتون‌ها و گاز اشک‌آور را بیرون بکشد، اما این چیزی است که ما توانستیم مشاهده کنیم.

بر اساس این گزارش، والدین دانش‌آموزان از خشونت پلیس بسیار خشمگین هستند و ضمن اظهار تاسف برای این حرکت پلیس فرانسه، دستگیری و استفاده از گاز اشک‌آور در برابر دانش‌آموزان را غیرقابل قبول می‌دانند.

بیایید تسلیم نشویم!

شبکه سه فرانسه به نقل از دانش‌آموزانی که شاهد ماجرا بودند، نوشت: دانش‌آموزان دبیرستان آرام بودند و ناگهان شرایط دگرگون شد و پلیس بمب‌های دودزا پرتاب کرد و برخی از دانش‌آموزان در حال خونریزی بودند و دانش آموز دیگری توضیح می‌دهد که یکی از همکلاسی‌هایش را دیده است که توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هفته نامه خبری L'Obs نیز با انتشار جزئیات دیگری از خشونت پلیس فرانسه، در میانه گزارش خود فیلمی از تجمع والدین خشمگین دانش‌آموزان دستگیر شده توسط پلیس را منتشر کرده که شعار "دانش‌آموزان را آزاد کنید" سرمی‌دادند.

بر اساس این گزارش، در میان تجمع کنندگان مقابل مقر پلیس دیوید گیرود (David Guiraud) از حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر و سابرینا سبیی (Sabrina Sebaihi) از حزب اکولوژی سبزها نیز حضور داشتند تا از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها حمایت کنند.

در این زمینه نماینده حزب اکولوژی سبزها با انتشار توییتی اعلام داشت: بیایید تسلیم نشویم.

فرانسه صحنه خشونت پلیس علیه دانش‌آموزان؛ ۱۴ دانش آموز بازداشت شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    4 0
    لعنت خدا به امریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل و آل سعود
  • ئ IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    4 2
    و مکروا و مکرالله
  • ناشناس IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    5 2
    چنان آب تو آستین معترضین بکنند که دیگه ازین کارا نکنن فقط رسانه‌های بین‌المللی چیزی نشان نمی‌دهد
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    5 2
    ببین تو رو خدا،کجای دنیا پلیس اینجوری میکنه آخه،اصلا خارج که میگن همه چیز گل و بلبل، پس این مردم نمک نشناس چرا میریزند بیرون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس