کد خبر 1425541
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
نصرتی: انگلیس را بیش از حد بزرگ کردیم/ منتقد کی‌روش بودم اما حالا امیدوارم

ملی‌پوش سابق فوتبال ایران گفت: نخستین دیدار ما در جام جهانی با انگلیس است و برخلاف ترس عده‌ای، به نظرم در این دیدار می‌توانیم بالاتر از حد انتظار ظاهر شویم.

به گزارش مشرق، محمد نصرتی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال در ۲ بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال، اظهار داشت:‌ منتقد کی‌روش بودم زیرا تیم ملی را درگیر بازی به شدت دفاعی کرده بود. در دوره قبل که کی‌روش سکاندار تیم ملی بود نیز در فاز هجومی ضعیف بودیم و به سختی به دروازه حریفان می‌رسیدیم.

پیشکسوت تیم ملی ادامه داد: در دیدار مقابل اروگوئه با اینکه تیم بسیار قدرتمندی روبروی ما قرار داشت اما شاهد آن بودیم که ملی‌پوشان چه در بحث دفاعی و چه هجومی خوب بودند. البته شانس‌ هم در موقعیت‌هایی با ما یار بود و آرائوخو که در بارسلونا بازی می‌کند، اوایل بازی مصدوم شد. در مجموع با وجود همه این‌ مسائل بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در دیدار مقابل سنگال، روند قبل که بازی کاملا دفاعی بود تکرار شد و با این که ظرفیت بازی تهاجمی را داشتیم، اما مدام در فاز دفاعی بازی کردیم. به نظرم تیم آنقدر قدرتمند شده که بتواند مقابل برترین تیم‌های دنیا بایستد و با قدرت حمله کند. اگر مثل بازی با اروگوئه پیش برویم قطعا می‌توانیم در جام جهانی از گروه‌مان صعود کنیم و نتایج خوبی را به دست بیاوریم.

بیشتر بخوانید:

انگلیس بیش از یک هزار هوادار را از سفر به قطر منع کرد

نصرتی در مورد شرایطی حریفان ایران در مرحله گروهی جام جهانی گفت: نخستین دیدار تیم ملی در جام جهانی با انگلیس است و برخلاف ترس عده‌ای، به نظرم می‌توانیم بالاتر از انتظار ظاهر شویم. به طور قطع ترکیب تیم ملی در دیدارهای تدارکاتی برای جام جهانی تغییر خواهد کرد و در قطر ترکیبی از هر ۲ بازی خواهد بود که حریفان نتوانند تاکتیک تیمی را پیش‌بینی کنند. اعتماد به نفس بازیکنان بسیار بالاست و قطعا مقابل هیچ تیمی از پیش بازنده نخواهند بود. احساس می‌کنم انگلیس را بیش از حد بزرگ کردیم و اگر تمرکزمان را حفظ کنیم، می‌توانیم به پیروزی برسیم.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال افزود: دیدار دوستانه آمریکا مقابل ژاپن را دیدم و این تیم عملکرد خوبی نداشت. بازی ولز با بلژیک هم چنگی به دل نمی‌زد و فکر می‌کنم می‌تواند حریف ساده‌ای برای ما باشد. به نظرم تیم ملی به مرحله حذفی جام جهانی صعود خواهد کرد. شاید کمی هم احساسات در این پیش‌بینی‌ها دخیل باشد اما قطعا تیم بسیار خوبی خواهیم داشت.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص این تیم نیز گفت: معتقدم در ۲ بازی اخیر شاگردان گل‌محمدی نتوانستند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند. البته دلایلی را گفتند که یکی از مهم‌ترین‌ آن‌ها غیبت بازیکنان ملی‌پوش این تیم در تمرینات بود.

نصرتی در پایان در خصوص وضعیت تیم تراکتور عنوان کرد: با وجود هزینه‌های بسیار بالای تراکتور و جذب بازیکنان و مربیان گران‌قیمت، انتظاری به جز قهرمانی از این تیم نمی‌رود و نتایج کسب شده فراتر از انتظار نبوده است. زمانی که در تراکتور بودم قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ برتر شدیم و با حمایت بسیار خوب مردم تیم را در لیگ برتر نگه داشتیم و حالا باید به این تیم و کادر فنی جدید زمان بدهند تا خودشان را به خوبی نشان دهند.

بیست‌ودومین دوره جام جهانی فوتبال از سی آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در قطر برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 2
    انگلیس مثل پرتغال و آرژانتین نیست که بی نظم و متکی به تکنیک بازیکن فوتبال بازی کنند و بشه با دفاع مطلق متوقفش کرد. تو لیگ انگلیس اگه دقت کنید موقعیتهایی رو راحت تبدیل به گل می کنند که از هر ده تاش شاید یکی تو لیگ ایران گل نشه.
    • ایرانی GB ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      خیر حرف شما درست نیست اتفاقا" اکثر فوتبالیست های انگلیسی از نظر مهارتی حتی در حد فوتبالیست های اروپای شرقی هم نیستند منتها از بس که واسه شون ذلم زینبو راه میندازند و بوق و کرنا و شیپور میزنند به چشم دیگران شبیه فوتبالیست های درجه یک نمود میکنند , شکست تیم فوتبال انگلیس از تیم های آسیایی غیر ممکن نیست اگر اعتماد به نفس کافی وجود داشته باشه و بر روی شناخت نقاط ضعف بازیکنان انگلیسی بدرستی کار حرفه ای انجام بشه , میشه تیم انگلیس رو شکست هم داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس