کد خبر 1425379
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کدام تیم آخرین حریف تدارکاتی ایران می‌شود؟/ گزینه مورد نظر در دسترس نمی‌باشد!

تلاش فدراسیون فوتبال برای پیدا کردن آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی فوتبال قبل از حضور در جام‌جهانی هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گزارش مشرق، اردوی پایانی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی قطر از اواسط آبان با حضور بازیکنان داخلی در تهران آغاز می‌شود و فدراسیون فوتبال به دنبال برگزاری یک بازی تدارکاتی برای تیم ملی پیش از اعزام به قطر است. مسابقه‌ای که بدون حضور لژیونرها و با حضور منتخبی از بازیکنان لیگ ایران برگزار خواهد شد.

مسئولان فدراسیون در هفته‌های اخیر از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان آخرین حریف تدارکاتی شاگردان کارلوس کی‌روش پیش از حضور در جام‌جهانی نام برده‌اند. البته دیروز مهدی محمدنبی، نائب رئیس فدراسیون فوتبال اشاره کرد که هنوز مذاکره با تیم‌های عربی به نتیجه نرسیده است‌.

نگاهی به برنامه تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس در آبان ماه نشان می‌دهد که  بیشتر این تیم‌ها برنامه بازی‌هایشان را فیکس کرده‌اند و جایی برای بازی با تیم ایران ندارند و این مسئله فراهم کردن یک بازی تدارکاتی را برای فدراسیون سخت کرده است.

با چه تیم‌های حاشیه خلیج فارس شانس بازی داریم

در بین تیم‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس، به نظر می‌رسد تنها امارات می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی فدراسیون برای آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی باشد. شاگردان رودولو آروابارنای آرژانتینی ۲۵ آبان مقابل آرژانتین یک بازی دوستانه مهم را انجام می‌دهند و روز ۲۸ آبان هم با قزاقستان بازی می‌کنند.

با وجود این دو بازی تدارکاتی، برنامه این تیم قبل از ۲۳ آبان که زمان در نظر گرفته برای بازی تدارکاتی تیم ملی است، خالی است و فدراسیون فوتبال امیدوار است که بتواند در بازه ۱۶ تا ۲۲ آبان بتواند با این تیم یک بازی تدارکاتی در تهران برگزار کند. هر چند با توجه به برنامه‌ریزی اماراتی‌ها سخت به نظر می‌رسد این اتفاق رخ دهد.

عمان دیگر گزینه تیم ملی برای بازی تدارکاتی آبان‌ماه بود که این مسابقه هم منتفی شده است. عمان ۱۸ آبان با تیم  کلمبیا و ۲۴ آبان هم با آلمان بازی می‌کند. البته با توجه به حضور برانکو روی نیمکت عمان و سابقه اختلاف شدید این مربی و کی‌روش، در صورت خالی بودن برنامه عمان، هم انجام بازی تیم ملی با این تیم بعید به نظر می‌رسید.

کویت هم دیگر گزینه‌ای است که به عنوان حریف تدارکاتی تیم ملی مطرح شده است، کویت روز ۱۶ آبان با تیم اروگوئه در اسپانیا یک بازی تدارکاتی برگزار می‌کند و با توجه به خالی بودن برنامه این تیم در ادامه، این کشور هم می تواند یکی از گزینه‌های تیم ملی باشد. اگر چه گفته می‌شود که بازی با کویت هم منتفی شده است.

با چه تیم‌های حاشیه خلیج فارس شانس بازی نداریم

البته به جز امارات، عمان و کویت، احتمال بازی تیم ملی کشورمان با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلایل سیاسی و همچنین پر بودن برنامه‌شان منتفی است.

قطر میزبان جام‌جهانی روزهای ۱۰ و ۲۲ آبان به ترتیب با تیم های پاناما و نیکاراگوئه بازی می‌کند، عربستان با ایسلند و پاناما در روزهای ۱۵ و ۱۹ آبان ماه دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند. بحرین هم اگر چه ۲۷ آبان با صربستان بازی می‌کند و برنامه این تیم برای بازه پیشنهادی ایران خالی است اما به دلایل غیر ورزشی، بازی با این تیم منتفی است.

شانس بیشتر لبنان نسبت به روسیه

به جز کشورهای حاشیه خلیج فارس از لبنان به عنوان یکی دیگر از حریفان احتمالی بازی تدارکاتی آبان ماه تیم ملی نام برده می‌شود که به نظر می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی تیم ملی باشد.

البته بازی روسیه در آبان ماه یکی دیگر گزینه‌های تیم ملی پیش از جام‌جهانی بود که برگزاری این مسابقه در تاریخ پیشنهادی روس ها که ۲۴ آبان بود، با مخالفت کی‌روش روبرو شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس