کد خبر 1425298
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

برخی افراد در سنین پایین و در دوران کودکی علاقه‌مند به یادگیری گیتار هستند. والدینی که علایق کودک خود را در نظر می‌گیرند و تصمیم دارند مهارت نواختن گیتار را در کودکان خود تقویت کنند، آموزش به روشی عالی و جذاب را برای فرزندشان در نظر دارند. آموزش موسیقی در سنین کودکی ذوق استعداد کودک را شکوفا کرده و سبب می‌شود تا به مهارت‌های بسیاری نیز دست پیدا کنند.

از آن جا که یادگیری گیتار در دوران کودکی مهارت و خلاقیت کودک را بالا می‌برد، در زمینه‌های دیگر هم به نحوی بر روی زندگی او تأثیرگذار خواهد بود. آموزش گیتار به کودک کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را به خوبی بروز دهد و آن‌ها را تقویت نماید. داشتن این مهارت باعث ایجاد اعتماد بنفس در کودک می‌شود. گیتار می‌تواند یک هدیه بسیار زیبا و جالب برای کودکان باشد و آن‌ها را شگفت‌زده کند.

شما می‌توانید فرزند خود را تشویق کرده و در یادگیری و نواختن گیتار او را راهنمایی کنید. والدین می‌توانند برای آموزش به کودکان و یادگیری بهتر آن‌ها با در نظر داشتن یکسری مسائل به فرزند خود کمک کنند. در ادامه قصد داریم مطالب مفیدی را، در خصوص انتخاب آموزشگاه موسیقی مناسب و آموزش گیتار به کودکان ارائه دهیم. با استفاده از این مطالب ذوق و علاقه کودک را افزایش داده و کمک کنید که در این زمینه پیشرفت کند. 

آموزش گیتار به کودکان

نکاتی مهم در آموزش گیتار به کودکان

همان طور که می‌دانید کودکان به انجام کارهای شادی‌آور و لذت بخش علاقه دارند؛ به همین دلیل در هر کاری به دنبال سرگرمی و هیجان هستند. آموزش موسیقی به کودک با در نظر داشتن نکاتی مهم می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. برای این که کودکان به خوبی از عهده نواختن گیتار برآیند و نسبت به آن توجه نشان دهند، لازم است تا یکسری مسائل را رعایت کرد. در ادامه برخی از نکات مهم و اساسی که به کودک در آموزش گیتار کمک می‌کند، بیان می‌کنیم.

انتخاب‌سازی مناسب برای فرزنداین که چه‌ سازی را به چه کیفیتی خریداری می‌کنید بسیار نکته مهمی تلقی می‌شود. خریدن گیتارهایی در اندازه نامناسب و سازهایی که نواختن آن‌ها سخت است، باعث می‌شود که کودک نسبت به ساز زدن علاقه‌ای نشان ندهد.

بهتر است که ارزان بودن گیتار ملاک شما نباشد و بیشتر به سطح کیفیت آن توجه کنید؛ زیرا در صورتی که گیتار صدای خوبی نداشته باشد، کودک نواختن آن را دوست نخواهد داشت. به دنبال گیتارهایی با کیفیت و برندهای عالی متناسب افراد مبتدی باشید.

انتخاب استاد مورد علاقه کودک: پیش از مشخص کردن آموزشگاه موسیقی و انتخاب مربی باید حتماً درباره سطح کیفیت کار آن‌ها اطلاعات لازم را به دست‌آورید. هر چقدر که مربی در آموزش توانمندتر باشد، کودک شما بیشتر پیشرفت می‌کند. با این که هزینه انتخاب یک معلم حرفه‌ای ممکن است بالا باشد، اما در مقابل با ارائه کار بهتر و آموزشی عالی نتایج بهتری دریافت می‌کنید.

مربی کودک باید به گونه‌ای آموزش نواختن گیتار را انجام دهد که کودک بیشتر جذب یادگیری شود و از این کار لذت ببرد تا دلسرد نشود. مربی گیتار در واقع کسی است که کودک سعی می‌کند مانند او باشد، پس بسیار مهم است که او را دوست داشته باشد. هنگام انتخاب مربی بهتر است نظر فرزند خود را هم جویا شوید.

آموزش قبول مسئولیت به کودک: برای این که کودک در نواختن گیتار توانمند شود، باید تمرینات بسیاری را انجام دهد. تنها علاقه برای یادگیری گیتار کافی نیست و باید کودک پشتکار لازم را داشته باشد. شما باید به کودک خود یاد دهید که با بیان علاقه خود به یادگیری گیتار و پذیرش این که یادگیری را شروع کند، باید تا دستیابی به نتیجه تلاش کند و پای حرف خود بماند.

برای این که فرزند شما به تمرینات علاقه داشته و مرتباً پیگیر آن‌ها باشد، می‌توانید برای کودک هدیه در نظر بگیرید. اما اگر انجام تمرینات برای کودک دشوار است و در انجام آن‌ها دچار مشکل می‌شود، بهتر است با مربی در میان بگذارید تا روشی مناسب‌تر را برای یادگیری او انتخاب کند.

ایجاد انگیزه در کودک و تشویق او: بدیهی است که در ابتدای کار کودکان نمی‌توانند به خوبی ساز بزنند. در مراحل اولیه صدای نواختن آن‌ها ممکن است چیز قابل قبولی نباشد. وقتی که کودک می‌بیند نمی‌تواند به خوبی بنوازد، دلسرد می‌شود. شما باید به کودک خود روحیه دهید و با توضیح دادن این مسأله که به مرور با تمرین سطح آن‌ها بالاتر خواهد رفت، در آن‌ها انگیزه ایجاد کنید.

هر بار که کودک شروع به نواختن می‌کند، سعی کنید که او را تشویق نمایید و به او بفهمانید که می‌تواند بهتر هم باشد. هنگامی که بچه‌ها می‌بینند که در کار خود پیشرفت کرده و توانایی این را دارند که یک نوازنده باشند، اشتیاق بیشتری از خود نشان می‌دهند.

آموزش گیتار به کودکان

پخش صدای موسیقی در محیط خانه: با پخش کردن صدای موسیقی در منزل کودک بیشتر علاقه‌مند به نواختن و موسیقی خواهد شد. با شنیدن انواع موسیقی‌ها و لذت بردن از آن‌ها کودک تلاش می‌کند تا صدایی مانند موسیقی مورد علاقه خود را تولید کند. فرزند شما برای رسیدن به نتیجه دلخواهش تلاش بیشتری می‌کند و به نحوی انگیزه و هدفی برای تمرین پیدا خواهد کرد.

اما غیر از این‌ها با گوش دادن به صدای آهنگ‌های مختلف کودک نکات بیشتری را یاد گرفته و با انواع مختلفی از موسیقی آشنایی پیدا می‌کند. اشتیاق کودکان با گوش دادن به موسیقی برای نواختن گیتار بیشتر می‌شود و این می‌تواند عاملی برای پیشرفت و ترقی آن‌ها باشد. 

برای آموزش گیتار به کودکان چه سنی مناسب است؟

به طور تقریبی سن کودک برای نواختن گیتار بهتر است از هفت سالگی به بالا باشد. در دست گرفتن گیتار و حتی درک کردن آموزش‌های آن نیازمند این است که کودک قدرت فهم و مهارت حرکتی را تا حدی داشته باشد. کودکان زیر ۶ سال معمولاً برای یادگیری برخی فنون نواختن گیتار و درست قرار دادن انگشتان روی سیم‌های گیتار دچار مشکل می‌شوند.

شما می‌توانید برای آشنایی آن‌ها با این ابزار از وسایل کوچک‌تر و اسباب بازی‌ها کمک بگیرید و پس از رسیدن آن‌ها به سن مناسب آموزش اصلی را شروع کنید. شروع زمان مناسب برای یادگیری کودکان بسیار مهم است و تجربه آن در ذهن او ماندگاری دارد.

آموزش نحوه درست در دست گرفتن گیتار

برای این که کودک به خوبی و طبق اصول درست همه چیز را یاد بگیرد باید از همان ابتدای کار نکات مهم را به او یاد دهید. یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش گیتار، درست قرار گرفتن آن در دست کودک است. به او یاد دهید که یک صندلی بدون دسته را برای نشستن انتخاب کند و صاف بنشیند. دسته گیتار باید در دست چپ او قرار بگیرد و قسمتی که سیم‌ها قرار دارند باید به سمت بیرون و پشت گیتار به بدن چسبیده باشد. 

آموزش گیتار به کودکان

جمع‌بندی

سعی کردیم که نکات اساسی در مورد آموزش گیتار را خدمت شما توضیح دهیم تا با به کارگیری آن‌ها در موفقیت کودکتان نقش مؤثری داشته باشید. کودک، برای یادگیری بهتر و نتیجه بخش، به حمایت و تشویق والدین نیاز دارد. همچنین انتخاب آموزشگاه معتبر و در محلی مناسب بسیار مهم می باشد. جهت دسترسی به بهترین‌ آموزشگاه موسیقی در مناطق مختلف می‌توانید به سایت ایران جابینو مراجعه نمایید. ایران جابینو اطلاعات موردنیاز ،در مورد آموزشگاه های گوناگون را در اختیارتان قرار می‌دهد و شما با کسب اطلاعات کامل می‌توانید، بهترین آموزشگاه موسیقی را برای کودکان خود انتخاب نمایید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس