واکنش «بایدن» به حملات تلافی جویانه روسیه علیه اوکراین

رئیس جمهور آمریکا به حملات تلافی جویانه امروز روسیه علیه اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در واکنش به حملات تلافی جویانه روسیه علیه اوکراین اعلام کرد: ایالات متحده حملات موشکی امروز روسیه در اوکراین را به شدت محکوم می کند.

رئیس جمهور آمریکا در این باره ادعا کرد: در حملات موشکی، غیرنظامیان کشته و زخمی شدند و مواضعی نیز بدون هیچ هدف نظامی منهدم شدند! حملات موشکی بار دیگر بی رحمی مطلق جنگ غیرقانونی «پوتین» علیه مردم اوکراین را نشان داد!

«جو بایدن» مدعی شد: حملات امروز روسیه تنها تعهد ما را برای ماندن در کنار مردم اوکراین تا تقویت می کند. ما به همراه متحدان و شرکای خود، به تحمیل هزینه‌ ها به روسیه ادامه می‌ دهیم و این کشور را مسئول جنایات جنگی می‌ دانیم!

وی در ادامه گفت که واشنگتن از روسیه می‌خواهد تا فورا حملات خود را متوقف کرده و نیروهایش را از خاک اوکراین خارج کند.

در همین ارتباط، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر با اشاره به حمله موشکی امروز مسکو به پایتخت اوکراین، با انتشار پستی در توئیتر این اقدام را «قویاً محکوم کرد».

بورل نوشت: عمیقاً از حملات روسیه به کی‌ یف و سایر شهرهای اوکراین، شوکه شدیم. چنین اقداماتی در قرن ۲۱ جایی ندارد. این حملات را قویاً محکوم می‌کنم. در کنار اوکراین ایستاده‌ایم. حمایت نظامی بیشتر از سوی اتحادیه اروپا، در راه (اوکراین) است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم پیشتر در واکنش به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین ادعا کرد: حملات عامدانه روسیه به خاک اوکراین و علیه غیرنظامیان نشان دهنده تغییری بزرگ در ماهیت جنگ است!

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص اضافه کرد که پیرامون این موضوع با مشاوران دیپلماتیک و نظامی خود مشورت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    وقتی شما یک خانواده با چند تا کودک را بی محابا پودر می کنید و هزاران بار در بیست سدل اشغالگری افغانستان این جنایت ها را تکرار کردید در عراق هم همینطور این جنایات شما اشکالی ندارد ولی برای دیگران جنایت است ؟ بایدن برو بمیر کفتار پیر.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    از عذاب غربی ها لذت میبرم. حروم زاده های کثیف‌ خودشون هر غلطی میخوان میکنن بعد به بقیه گیر میدن. متشکرم پوتین.
  • سعید IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    روسیه تمامی عظمت پوشالی غربی هارو به سخره گرفته . از ترس روسیه خواب و خوراک ندارند . گیر بد حریفی افتادن .
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    بزودی خرسون سقوط می کند چون روسیه بخاطر خیانت ژنرال های ارتش واکنش مناسبی به این تهدیدات نشان نداده آنها مثل جنگ آخر عراق و امریکا فقط نمایش جنگ را آنهم توسط نیروی هوایی در می اورند و پوتین واقعا نمی داند چگونه این ژنرال های خاین را برکنار کند به مقامات هر دو کشور برسانید
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به پل کریمه هم رحم نمی کند اما روسیه تمامی پلهای روی رودخانه دنیپر را تعمیر می کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    اگه راست میگی به اوکراین موشک های دوربرد و جنگنده های پیشرفته بده تا روسیه رو تحقیر کنه از چی میترسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس