واکنش «گوترش» به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین

دبیرکل سازمان ملل به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه شنبه به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین واکنش نشان داد.

سخنگوی سازمان ملل متحد در این خصوص اعلام کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، از بزرگترین حملات هوایی روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین «عمیقاً شوکه» شده است.

به گزارش رویترز، دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن این حمله آن را «تشدید غیرقابل‌توجیه جنگ» توصیف کرد!

وی افزود: این حمله تشدید غیرقابل‌توجیه جنگ است.

۲ روز پس از انفجار پل کریمه، روسیه امروز دوشنبه با حملات سنگین موشکی پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر این کشور را هدف قرار داد. بنا بر گزارش‌های شهرهای کی‌ یف، دنیپرو ، لویو، ژیتومیر، خملنیتسکی و ترنوپیل هدف حملات موشکی روسیه هستند.

خبرگزاری دولتی اوکراینی «اونیان» اعلام کرد صبح امروز صدای ۴ انفجار در کی یف شنیده شد و گزارش‌ هایی نیز درباره عملکرد پدافند هوایی ارتش اوکراین در استان کی یف انتشار یافت. به نوشته خبرگزاری فرانسه این انفجارها حوالی ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی و یک ساعت پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کی‌یف رخ داده است.

این خبرگزاری افزود که خبرنگارانش چندین آمبولانس را دیده اند که به سمت محل انفجارها در مرکز شهر حرکت کردند.

«ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌ یف نیز از وقوع چند انفجار در منطقه «شفچنکوفسکی» در مرکز این شهر خبر داد و افزود که خدمات اورژانس در حال ارسال به منطقه است و جزئیات بیشتر درباره این حادثه بعداً اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری «Strana.ua» هم گزارش داد که ساکنان منطقه «پچرسک» در کی‌یف از وقوع سه انفجار قوی در این منطقه خبر داده و گفتند که صدای این انفجارها در سایر مناطق این شهر شنیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    تلافی جویانه.؟؟! کریمه اشغال شده و یک پل غیرقانونی اونجا وصل شده. اونوقت ۷۰ تا موشک رو بزنی وسط مردم غیرنظامی میشه تلافی؟ صدام از این کارها زیاد می‌کرد.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      مردم غیر نظامی رو الان یادت افتاد؟ اون چندسالی که اوکراینی های نوکر یانکی‌ها 16000 نفر از مردم دونتسک و لوهانسک رو قتل عام کردن کجا بودی غربگدا؟؟ ان شاء الله بزودی ارتش آزادی بخش روسیه اوکراین رو از زیر یوق یانکی‌های گاوچرون تروریست حرومزادهٔ صهیونیست آزاد میکنه و اون زلنسکی دلقک یهودی رو هم عین صدام به سزای اعمالش میرسونه!!!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    اوا هنوز زنده ای گوترش جون فکر کردم مردی چون چند ماهی میشود خفه خون گرفتی
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    اااا ووووو ه ه ه ه
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    دم روسیه گرم. منتظر زمستون هستیم مو بلوندهای وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس