ldnhk

مرکز آزادی‌های مدنی، روی کاغذ ادعا کرد که یک مأموریت «نجیبانه» دارد، هرچند بعداً ثابت شد که در کودتای ۲۰۱۴ و ماجراهای «میدان» و جنگ داخلی متعاقب آن در اوکراین، نقشی اساسی ایفاء کرد.

سرویس جهان مشرق- پایگاه تحلیلی «وترنز تودی» در مقاله‌ای به قلم «فابیو جوزپه کارلو کاریسیو»، به اعلام نام برندگان جایزه صلح نوبل واکنش نشان داد. نویسنده مقاله چنین استدلال می کند که وقتی نگاهی عمیق‌تر به پشت پرده‌ی گزینش برندگان جایزه «صلح» نوبل می اندازیم، به روشنی دستور کار سیاسی و حتی نظامی-امنیتی پشت آن خودنمایی می کند.

***

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس

روایت جریان اصلی که توسط نظم نوین جهانی تحت کنترل لابی تسلیحات، که بیست سال است در هر گوشه از کره زمین جنگ به راه انداخته است، منتشر می شود، کارزار خود را در ارایه حقایق نادرست، به عنوان جایگزین   «واقعیت» متوقف نمی کند.

کمیته نوبل نروژ تصمیم گرفته است که جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲ را به یک فرد و دو سازمان اعطا کند:

"جایزه صلح امسال به آلس بیالیاتسکی مدافع حقوق بشر از بلاروس، سازمان حقوق بشری روسیه به نام Memorial و سازمان حقوق بشر اوکراینی به نام  مرکز آزادی‌های مدنی اهدا می شود. "

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس
رهبران موسسه روسی «مموریال» روسیه
جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس
مرکز آزادی‌های مدنی اوکراین
جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس
آلس بیالیاتسکی

در وبسایت رسمی جایزه نوبل آمده است:

"کمیته نوبل نروژ با اعطای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۲ به آلس بیالیاتسکی، مموریال و مرکز آزادی‌های مدنی، قصد دارد از سه قهرمان برجسته‌ی حقوق بشر، دموکراسی و همزیستی مسالمت‌آمیز در سه کشور همسایه بلاروس، روسیه و اوکراین تقدیر کند. . برندگان امسال از طریق تلاش‌های مداوم خود در راستای ارزش‌های انسان‌گرا، ضد نظامی‌گری و اصول قانون، دیدگاه آلفرد نوبل را در مورد صلح و برادری بین ملت‌ها احیا کرده و به آن ارج نهادند - چشم‌اندازی که در جهان امروز بیش از همه مورد نیاز است. "[۱]

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس

بریت ریس اندرسن، رییس کمیته نوبل در بیانیه خود نوشت:

"این جایزه صلح نوبل پیامی برای پوتین، به مناسبت تولدش یا به هر دلیل دیگری نیست. جایزه صلح هرگز علیه کسی نیست، بلکه برای تبلیغ کسانی است که از جامعه مدنی و حقوق بشر دفاع می کنند. مسلم است که دولت پوتین و دولت بلاروس نماینده یک دولت استبدادی هستند که فعالان حقوق بشر را سرکوب می کند. "

رییس کمیته احتمالا فراموش کرده که روزنامه نگاران طرفدار روسیه را دولت ایتالیا در فهرست سیاه خود قرار داد و رسانه های روسی توسط کمیسیون اتحادیه اروپا، که برای اوکراین اسلحه می فرستد، سانسور می شوند.

رییس کمیته نوبل نروژ در ادامه افزود:

"پس از تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مرکز آزادی‌های مدنی در تلاش برای شناسایی و مستندسازی جنایات جنگی روسیه علیه جمعیت غیرنظامی اوکراینی است. با همکاری شرکای بین‌المللی، این مرکز نقش پیشگامی را ایفا می‌کند تا احزاب مجرم را در قبال جنایات خود مسئول بداند. "

ظاهرا او این مطلب را هم فراموش کرده است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین،  که نامش به عنوان یکی از نامزدهای اصلی جایزه صلح نوبل مطرح بود و از سوی فعالان آزادی مدنی و همچنین نئونازی‌ها حمایت می شود، یک نماینده برای مذاکرات صلح را توسط سرویس امنیتی SBU کشته است، بدون آن که تاوانی دهد  و به نظر می رسد، همانطور که در گزارش‌های اخیر نیویورک تایمز آمده، در حمله مرگبار به دریا دوگینا، دختر الکساندر فیلسوف روسی نیز زلنسکی مسوول است. [۲]

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس

ما به شایستگی قهرمان بلاروسی که به خاطر همکاری با مرکز حقوق بشر Viasna  معروف است و کمیته نوبل درخواست آزادی او را از دولت  بلاروس کرده است، نمی پردازیم، اگرچه او در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۱ به دلیل ... فرار مالیاتی زندانی شد!

سازمان غیردولتی درکیف، ایجاد شده توسط جورج سوروس

من می‌خواهم بر جنبش ادعایی حقوق بشر که در سال ۲۰۰۷(سه سال پس از انقلاب نارنجی که با افتخار توسط جرج سوروس پشتیبانی مالی شد) در کیف به وجود آمد، تمرکز کنم، در همان سالی که در آن جلسات ژئوپلیتیک مجمع امنیت کیف، با هدایت سرمایه‌داران برجسته ایالات متحده و حضور شخصیت های مختلف NGO های نوظهور، برگزار شد.

در این میان، مرکز آزادی‌های مدنی، روی کاغذ ادعا کرد که یک مأموریت «نجیبانه» دارد، هرچند بعداً ثابت شد که برای کودتای ۲۰۱۴ و جنگ داخلی متعاقب آن در اوکراین، نقشی اساسی ایفاء کرد.

«مرکز آزادی‌های مدنی» (CCL) در سال ۲۰۰۷ برای ترویج ارزش‌های حقوق بشر تأسیس شد. در وبسایت این مرکز می خوانیم:

"استقرار حقوق بشر، دموکراسی و همبستگی در اوکراین و منطقه OSCE برای تأیید کرامت انسانی. CCL یکی از بازیگران پیشرو در اوکراین است که بر شکل‌گیری افکار عمومی و سیاست عمومی تأثیر می‌گذارد، از توسعه فعالیت‌های مدنی حمایت می‌کند و فعالانه در شبکه‌های بین‌المللی و اقدامات همبستگی برای ارتقای حقوق بشر در منطقه OSCE شرکت می‌کند. "

 جایی که به راحتی می توان فهمید چه کسی این NGO را ایجاد کرده است. پشتیبان مالی شامل بنیاد جامعه باز جورج سوروس، کمیسیون اروپا، وزارت امور خارجه ایالات متحده و NED، یک سازمان تبلیغات سیاسی آمریکایی هستند. [۳]

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس
بنیاد «جامعه باز» سوروس در بالای فهرست حامیان مالی «مرکز آزادی‌های مدنی» در اوکراین
جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس
جرج سوروس، مشهور به پدر انقلاب‌های رنگی

آنها همان نهادهایی  هستند که انجمن امنیتی کیف را اختراع و با نقش‌های متفاوت، قیام را در اوکراین ایجاد کردند که بعداً منجر به کودتای خونین در میدان یورومیدان کیف شد، زمانی که تک‌تیراندازان مزدور به جمعیت و پلیس شلیک کردند و بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشتند و شعله‌های آتش اعتراض را برافروختند.

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس

جایزه نوبل صلح توسط کشور ستیزه‌جو

کمیته نوبل نروژ، به نروژی Den norske Nobelkomité نهادی است که برنده جایزه صلح نوبل را تعیین می کند. این نهاد شامل پنج عضو است که توسط استورتینگ، پارلمان نروژ انتخاب می شوند. این کمیته در موسسه نوبل نروژ مستقر است.

همانطور که در وب سایت رسمی این موسسه می خوانیم "هیچ کس به طور قطع نمی داند که چرا آلفرد نوبل می خواست جایزه صلح به طور خاص توسط یک کمیته نروژی اعطا شود - یا چه چیزی او را وادار کرد که نروژ را اصلاً در روند جایزه نوبل قرار دهد".

واقعیت این است که ینس استولتنبرگ، سیاستمدار نروژی، دبیرکل فعلی ناتو(اما مهم‌تر از همه، مدیر اتحاد گاوی که توسط بیل گیتس برای تحمیل طرح واکسیناسیون جهانی تأسیس شده بود) [۴]، پس از منصب  نخست‌وزیری نروژ(۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳)، در این سمت حساس منصوب شد.

جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس
ینس استولتنبرگ، دست‌پرورده‌ی بیل گیتس
جایزه صلح نوبل به مرکز کودتاچی وابسته به جورج سوروس رسید+عکس
استولتنبرگ و زلنسکی

استولتنبرگ، در جایگاه دبیرکل ناتو، به واسطه‌ی تحریکات مستمر علیه مسکو برای ورود احتمالی اوکراین به ناتو، دقیقاً در لحظات بزرگ‌ترین تنش‌های ژئوپلیتیکی و نظامی در دونباس، مورد توجه قرار گرفت.

در پایان دوره ماموریت خود (در سال ۲۰۲۳) او رئیس Norges Bank می شود، یکی از موسسات اعتباری در کل اروپا و کشورهای ناتو که بیشترین سرمایه گذاری را بر روی شرکت‌های عضو لابی تسلیحات انجام داده است، همانطور که در پرونده قبلی ما نشان داده شده است.

 برخی از مهم‌ترین صنایع جنگی، طرح «مرکز تحلیل سیاست اروپا» ( CEPA)  را برای نظامی‌سازی کشورهای اروپایی هم مرز با روسیه تامین مالی کرده‌اند که تنش‌های ژئوپلیتیکی را تشدید کرده است. [۵]

فقط این نیست. کمیته نوبل نروژ در سال ۲۰۰۹ جایزه صلح را به باراک  اوباما "به دلیل تلاش های فوق العاده او برای تقویت دیپلماسی بین المللی و همکاری بین مردم" اعطا کرد.

دو سال بعد از آن،  رئیس جمهور آمریکا بهارهای عربی را در لیبی، عراق و سوریه آغاز کرد که کل خاورمیانه را بی ثبات کرد و صدها هزار کشته برجای گذاشت. کشتاری که به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه دولت سوریه که باعث مرگ بر اثر گرسنگی و کمبود دارو می شود، متوقف نمی شود.


[۱] https://www.nobelprize.org/prizes/peace/۲۰۲۲/press-release/

[۲] https://www.gospanews.net/en/۲۰۲۲/۰۸/۲۹/dugina-assassination-russian-fsb-identified-the-suspect-ukrainian-bombmaker/

[۳] https://www.gospanews.net/en/۲۰۲۲/۰۲/۲۳/natos-coup-in-ukraine-the-genesis-۲-obama-soros-mi۶-kyiv-security-forum/

[۴] https://www.gospanews.net/en/۲۰۲۲/۰۳/۰۴/stoltenberg-natos-puppet-for-gates-nwo-in-pandemic-as-in-ukrainian-war-gavi-vaccines-norges-bank-weapons-affairs-on-yemens-bombs/

[۵] https://www.gospanews.net/en/۲۰۲۱/۱۰/۳۱/weapons-lobby-۵-nwos-warfare-plan-against-russia-and-counter-information-cepa-project-from-washington-with-nato-eu-defense-corporations/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    9 0
    سوروس امسال فوت کردمسئول انقلاب های رنگین واوردن مزدوربرای تبدیل کشورهابه میدان جنگ ومحل اسکان تکفیریها ومبارزین خصوصی برای نبردوفروش سلاح وغارت کشورها
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      به ویکی پدیا مراجعه بفرمایید
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      2 0
      ممنون ازتذکرشما به ویکی پدیا رفتنم ودیدم ولی ازوقتی دراین مجموعه موردحمله قرارگرفتن صهیونیستا ازبازیگران غیراخلاقی به عنوان ازادی مدنی وازازادی مخدروالکلیسم وبیماریهایش رسماحمایت میشه وازاونورجنایات صهیونیستا درکودک کشی وتخریب درفلسطین بسته شده دیگه نرفتم
  • عباس محمدی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    21 0
    جایزه نوبل از اول هم اینطوری بوده و اینها هم جایزه نوبل حقشان است در آدمکشی جنایت خیانت و هزاران کثافت کاری دیگر در حق ملتهای مظلوم و مستضعف
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      6 0
      صهیونیست جنایتکارمرکزبودجه ریزی برای فسق وجنایته
  • سید IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    10 0
    وقتی بگین و کارتر و شیرین عبادی منادی صلح و جایزه بر نوبل باشند باید هم در ادامه این اشخاص و نهادها بانی صلح معرفی شوند!!!
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    هر وقت جایزه صلح نوبل را می شنویم حتما یک جنایت کاری برنده آن است.جنایت کاری چون کیسینجر که بیش از هفتاد سال عالم را به آتش کشیده، آ نگ سان سوچی که در میانمار مسلمانان را به همراه خانه هایشان به آتش کشید ،مناخیم بگین، اسحاق رابین، شیمون پرز سه جنایت کار روسای رژیم کودک کش صهیونیستی ! اوباما بنیانگذار گروه آدمخوار داعش! این حال و روز جایزه صلح!که جنگ نوبل است. جایزه ای که رؤسای اسرائیل جنایت پیشه رکورد دار دریافت این جایزه باصطلاح صلح است که نصیب کسانی می شود که جنایات سازمان یافته بیشتری علیه بشریت اعمال می کند مثل جیمی کارتر که با حمایت رژیم فاسد پهلوی تا آ خرین روزهای حیاتش ، هزاران هزار جوان انقلابی ایرانی را شهید یا مجروح ساخت.
  • سعید DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    بزرگترین جایزه از نظر یک مسلمان ، خشنودی حضرت حق است و بس هر کس ببیند در راه رضای او چه گامی برداشته تا ارزش جایزه خود را دریابد . این جوایز غربی ، ملت خدا هم نمی ارزند چه به حق و چه تا حق
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    جایزه صلح نوبل را به کانونهای جنگ افروزی و شرارت یعنی روسای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و همچنین پادشاه سعودی به صورت مششترک باید داد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 2
    نوبل یک مرکز خصوصی هست شما که آنرا قبول ندارید پس چگونه باید نظر پزشک قانونی زیر مجموعه قوه قضاییه را باید قبول کرد
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      چگونه ندارد ٱنگونه دارد ارتش چرا ندارد
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      وقتی سازمان ملل هرروزبیانیه ضدصهیونیستا میده وکارمنداش رسما باتروریستهای النصره درادلب باعنوان کلاه سفیدهمکاری میکنند وبرخی کارکنانش دردادگاه باحکم زندانی برای تجاوزبازمشغول کارهستند به نظرت این سازمان میتونه شعارهاش رودررفع فسادوفقرعملی کنه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    این جورج سوروس تصمیم نداره بمیره؟ دو سال از خدا جوان تره.
    • SE ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      سکته بزنه و چهار چنگولی زنده بمونه تا همه بدنش در کرم استحاله بشه
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    چی باید گفت
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    همه ی این ساختارهای بین المللی را برای مشروعیت بخشیدن به خودشان ایجاد کرده اند
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    جایزه ی جنگ نوبل
  • SE ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    خجالت نکشید! یه جایزه صلح نوبل هم به ابو اره بدهید تا پرونده جایزه صلح تکمیل بشود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس