وبینار بین‌المللی «میراث فرهنگی کتابخانه عمومی غازی خسروبیگ سارایوو» برگزار می‌شود

وبینار بین المللی «میراث فرهنگی کتابخانه عمومی غازی خسروبیگ سارایوو» با هدف آشنایی با کتابخانه های عمومی جهان اسلام به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

به گزارش مشرق، نخستین وبینار از سلسله‌وبینارهای فراملی آشنایی با کتابخانه‌های جهان اسلام با عنوان «میراث فرهنگی کتابخانه عمومی غازی خسروبیگ سارایوو» سه شنبه ۱۹ مهرماه به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد برگزار می‌شود.

در این وبینار که به دبیری سجاد محمدیان، مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش نهاد برگزار می‌شود، عثمان لاویچ، رئیس کتابخانه غازی خسروبیگ و محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین سخنرانی خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند روز سه شنبه ۱۹ مهرماه ساعت ۱۳ تا ۱۵ از طریق نشانی skyroom.online/ch/researchpl/webinar در این برنامه شرکت کنند. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی www.iranpl.ir و صفحه آپارات نهاد www.aparat.com/iranpl، به صورت زنده این برنامه را پوشش خواهند داد.

گفتنی است، کتابخانه غازی خسروبیگ که به عنوان حافظه شبه‌جزیره بالکان از آن یاد می‌شود یکی از نمادهای هویت اسلامی در این منطقه است. در این کتابخانه نسخه‌هایی خطی با قدمتی هزارساله وجود دارد. نسخه خطی کتاب «الإحیاء» از آثار ابوحامد غزالی که در سال ۵۰۰ هجری کتابت شده، نسخه خطی کتاب «فردوس الأخبار فی مسور الخطاب» که ابوسجی شیراویح الدیلمی الهمدانی آن را جمع‌آوری کرد و نیز نسخه‌خطی کتاب «الکشف و البیان فی تفسیر القرآن» نوشته ابواسحاق نیشابوری از جمله این آثار است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان عضوی از فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا)، در راستای گسترش و توسعه فعالیت‌ها و ارتباطات بین‌المللی خود اقدام به برگزاری سلسله‌وبینارهای فراملی با محوریت کتابخانه و کتابخوانی کرده که از آن جمله می‌توان به سلسله‌وبینارهایی با سرفصل‌های «کتابخانه‌های عمومی در زیست‌بوم دانش‌بنیان»، «خواندن دیجیتال و ادبیات الکترونیک» و «روایت‏‌هایی از ایده‌ها و الگوهای مدیریت کتابخانه‌های عمومی» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس