یزدانی هرجای دنیا برود چند برابر قراردادش را به او می دهند/ دبیر به قول خود درباره لیگ کشتی عمل نکرد

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: حسن یزدانی قابل مقایسه با سایر کشتی گیران نیست. او امروز هرجای دنیا برود به دلیل اینکه یک برند است چند برابر پولی را که امروز می‌گیرد را به او می‌دهند.

به گزارش مشرق، مراد محمدی در خصوص انتقاد برخی به رقم قرارداد حسن یزدانی در لیگ کشتی اظهار داشت: به نظر من درباره این موضوعات اصلا نباید حرف زده می شد چرا که در کشتی شاید ۱۰ کشتی گیر پول خوبی را دریافت می کنند. بقیه کشتی گیران پولی نمی‌گیرند از ۵۰ میلیون شروع می‌شود نهایتا تا ۲۰۰ میلیون که مبالغی در شرایط کنونی نیستند. در حال حاضر هم اصلا شرایط کشتی در لیگ به جایی نرسیده است که ما بخواهیم درباره رقم قرارداد کشتی گیران بحث کنیم. از طرف دیگر حسن یزدانی یک برند است و تنها به خاطر کشتی پول نمی‌گیرد. هر اسپانسری در کشتی آرزو می کند با حسن یزدانی همکاری کند. بخواهیم کلی نگاه کنیم می‌بینیم خارج از کشتی بعضی از افراد برند تبلیغاتی هستند و می‌توانند به سود یک اسپانسر باشند. معمولا افرادی مانند کشتی بحث خارج از کشتی دارند و بیشتر اسپانسر ها به خاطر تبلیغات خود ورزشکاران به نام را به خدمت می‌گیرند.

محمدی با اشاره به لیگ برتر به عنوان تنها منبع در آمد کشتی گیران گفت: از واقعیت نمی‌توانیم چشم پوشی کنیم تنها منبع درآمد کشتی گیران شرکت در لیگ برتر است، امروز نباید اصلا به مبلغ قرارداد حسن یزدانی نگاه شود چرا که در رشته هایی مانند فوتبال و والیبال و بسکتبال رقم هایی بالاتراز این صحبت ها رد و بدل می‌شود و یک میلیارد شاید برای بازیکنان درجه ۴ یا ۵ باشد. در کشتی می توانم بگویم تنها ۵ کشتی گیر قرارداد خوب دارند. بقیه کشتی گیران دستمزد یکسال زحمتشان هم نیست. سامانه سازمان لیگ کشتی هست و رقم قرارداد ها را می توانید بروید و ببینید. ۷۰ درصد قرارداد ها زیر ۲۰۰ میلیون است. کل این مبلغ هم هزینه یکسال آمادگی او در این رشته هم نیست. حسن یزدانی قابل مقایسه با سایر کشتی گیران نیست او امروز هرجای دنیا برود به دلیل اینکه یک برند است چند برابر پولی را که امروز می‌گیرد را به او می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

یزدانی ۲ میلیارد هم بگیرد کم است

وی در خصوص شرایط لیگ برتر کشتی عنوان کرد: من اعتقاد داشتم لیگ امسال خیلی پویا تر از سال گذشته برگزار شود که باز هم این اتفاق برای لیگ کشتی نیفتاد و نهایتا ۴ تیم مدعی در رقابت های لیگ کشتی امسال حاضر شدند. ۳ تا از تیم هایی هم که شرکت کرده اند نظامی هستند و یک تیم هم هزینه ای که می کند را خجالت می‌کشم بگویم اینقدر بد است. تنها ۴ تیم هستند که شرایط خوب دارند توانستند با کشتی گیران خوب قرارداد ببندند و رقابت اصلی هم بین همین ۴ تیم مدعی است که بدون شک همین ۴ تیم به دیدار های فینال راه پیدا می‌کنند. ما هنوز نتوانستیم ۸ تیم مدعی در لیگ برتر خود داشته باشیم که بتوانند در کشتی هزینه خوبی را بکنند تا بتوانیم یک لیگ پویا داشته باشیم.

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در پاسخ به این سوال که چرا استقبال خوبی از لیگ برتر کشتی نمی شود و پویایی در لیگ موضوعی است هنوز حل نشده است گفت: علت این موضوع را باید از دبیر رئیس فدراسیون بپرسید که شعار تبلیغاتی زمان انتخابات فدراسیون پویا کردن لیگ کشتی بود. او در آن زمان گفت اسپانسرهای قوی برای کشتی می آورم که در لیگ هزینه کنند، اما این موضوع همچنان ادامه دارد و لیگ کشتی ایران لیگی نیست که باید باشد. در این میان هم قرارداد حسن یزدانی و کامران قاسم پور مطرح می شود و بقیه چیز را می‌شورد و می‌برد. جای تاسف دارد که بهترین تیم لیگ کشتی برای کادر فنی و کشتی گیران خود تنها ۴ میلیارد هزینه کرده است. ۴ میلیاردی که بین ۳۵ نفر اعضای تیم باید تقسیم شود. لیگ کشتی ایران پویا نشده و ما هم نمی‌توانیم کاری کنیم، دبیر هم در این باره به قول خودش عمل نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    این قدر این ادمها رو بزرگ نکنید که بعد ها نتوانید انها را کنترل کنید بت پرستی را ممنوع کنید
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    ظاهرا عده ای قصد دارن این کشتی گیر رو هم از مسیر درست خارج کنن و مقابل نظام و دین قرار بدن. میخوان ازش سلبریتی(علی کریمی) بسازن؟
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    اره . ایران کنونی جایی نیست مردم ایران بتوانند زندگی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس