کد خبر 1424776
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
ادعای اوکراین در باره ادامه پیشروی در منطقه خرسون

سخنگوی ارتش اوکراین روز یکشنبه ادعا کرد که نیروهای این کشور بیش از یک هزار و ۱۷۰کیلومتر مربع از سرزمین های جنوب منطقه خرسون را از از هنگام آغاز عملیات پدافندی علیه روسیه در اواخر اوت، بازپس گرفته است

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز؛ ناتالیا هیومنوک سخنگوی فرماندهی جنوبی ارتش اوکراین در تلویزیون سراسری این کشور گفت با وجود پیشروی نیروهایمان در جبهه خرسون، کارهای زیادی برای تضمین امنیت سرزمین های تازه بازپس گرفته شده، لازم است.

 با اینکه نیروهای اوکراین در تهاجم در شمال شرق این کشور به پیروزی های سریعی دست یافته اند اما عملیات آنها علیه نیروهای روسیه در جنوب و کرانه باختری رودخانه وسیع  دنیپرو، به زمان و به کارگیری نیروهای بیشتری نیاز دارد.

مقام های اوکراین از مدت ها پیش از در اولویت قرار داشتن بازپس گیری خرسون سخن می گفتند که منطقه ای مسطح و کشاورزی است که نیروهای مسکو در روزهای نخست آغاز عملیات ویژه نظامی، تقریبا به صورت کامل آن را تصرف کرده اند.

هر گونه عقب نشینی عمده نیروهای زمینی روسیه از خرسون، خطوط پشتیبانی این نیروها را به شبه جزیره دارای اهمیت چشمگیر راهبردی کریمه در جنوب، تهدید خواهد کرد که کی یف از هنگام تصرف آن در ۲۰۱۴ برای بازپس گیری آن از روسیه تلاش کرده است.

منطقه های «دونتسک»، «لوهانسک»، «خرسون» و «زاپروژیا» چند روز پیش به دنبال برگزاری همه پرسی، به صورت رسمی از پیکره اوکراین جدا و به روسیه ملحق شدند؛ مناطقی که در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

بعد از این اتفاقات، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین، باز هم دست به دامن غرب شد و برای عضویت سریع کشورش در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تقاضایی را به این ائتلاف نظامی ارائه کرد.

این درخواست اما یک بار دیگر با واکنش سرد دبیرکل ناتو و آمریکا مواجه شد و «ینس استولتنبرگ» در واکنش به درخواست زلنسکی مدعی شد که از حق اوکراین برای انتخاب مسیر خود و پیوستن به این ائتلاف حمایت می‌کند اما در عین حال گفت «تمرکز اصلی کنونی ما، ارائه حمایت فوری به اوکراین برای دفاع از خود در برابر حمله روسیه است.»

دبیرکل ناتو تاکید کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بخشی از جنگ روسیه با اوکراین نبوده و تنها نقش حمایتی دارد و تصمیم درباره عضویت اوکراین باید با اجماع همه ۳۰ عضو این ائتلاف گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    وقت ان رسیده که اوکراین مسکو را با موشک بزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس