.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت: هدف دشمنان در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی و اختلال آموزش و پژوهش و جلوگیری در رشد علمی کشور است .

به گزارش مشرق، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه، در جمع استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی با چندوجهی و پیچیده توصیف کردن «حوادث و اغتشاشات اخیر، از استادان و فعالان فرهنگی خواست با اتخاذ راهبرد جهاد تبیین، روایت اول، آگاه شدن و آگاه کردن دانشجویان»، جریان تحریف را دررسیدن به اهداف خود ناکام کنند.

 اکبر نصراللهی با تشریح جنگ شناختی بی‌سابقه دشمن در بحران اخیر افزود: آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با بکار گیری همه ظرفیت‌های رسانه‌های خود ازجمله قطع برنامه‌های عادی ایران اینترنشنال تا حدود زیادی توانسته‌اند بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و حتی استادان دانشگاه را به «مارپیچ سکوت» وادار و آن‌ها را مجبور کنند یا اهداف شوم و غلط آن‌ها را تائید و یا سکوت کنند.

نصراللهی با اشاره به فشار بی‌سابقه دشمن بر روی اساتید، هنرمندان و پژوهشگران برای همراهی با اغتشاش‌گران گفت: هدف دشمنان در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی و اختلال آموزش و پژوهش و جلوگیری در رشد علمی کشور است و ورود با تأخیر و دیرهنگام استادان دانشگاه در آگاه‌سازی افکار عمومی به‌ویژه دانشجویان در مخاطرات و بحران‌ها و خود حبسی آنان در کلاس‌های درس، می‌تواند اذهان دانشجویان را بی‌دفاع کند.

وی با تأکید اتخاذ راهکارهای خروج استادان، مسئولان و رسانه‌های داخلی از انفعال گفت: افکار عمومی دانشجویان مقابل سونامی تهاجم چندلایه جنگ شناختی دشمنان بی‌دفاع است و استادان دانشگاه می‌توانند با تقویت ارتباط با دانشجویان، روایت اول، بازسازی اعتماد مردم، گفتن واقعیت‌ها  و تشکیل شوراها  و مجموعه‌های کنشگری فعال، چالش و تهدید جاری را به فرصت تبدیل کنند.

نصراللهی: هشدار در مورد فشار بی‌سابقه دشمنان بر روی دانشگاهیان

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتراض‌ها و اغتشاشات  اخیر، چندوجهی، پیچیده و تحلیل آن نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر علمی دارد اما بی‌تردید «رسانه‌ای بودن» مهم‌ترین ویژگی آن است و دشمن سعی دارد با استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای خود و با ایجاد تردید در مردم، امید دهی کاذب در طرفداران خود و انکار، کوچک نمایی آرامش موجود در بیشتر مناطق کشور و بزرگنمایی اعتراضات  و اغتشاشات ، هواداران غرب را به ادامه به خشونت، ترغیب کند.

نصراللهی افزود:  داشتن سناریو و برنامه و آمادگی قبلی، قضاوت  و صدور حکم قبل از اعلام نتایج بررسی، تحریک زنان، تشویق به خشونت و حرمت‌شکنی، القای حس نارضایتی، هراس، خشم و بدبینی مردم به پلیس و  مسئولان، برخورد دوگانه و  نقد کل سیستم به‌جای فرد حقیقی و حقوقی، مهم‌ترین  محورهای جنگ رسانه‌ای دشمن در پوشش اعتراضات و اغتشاشات بوده است.

وی گفت: عملیات رسانه‌ای دشمنان در مراحل مختلف این دوره از اغتشاشات، بیشتر مجازی، دارای مغایرت‌های زیاد با واقعیت‌های صحنه  و بی‌سابقه بوده است. این رسانه‌ها با اتخاذ راهبردهای بزرگنمایی خشونت و اعتراضات، انکار زندگی عادی مردم، بحران‌زایی و بحران افزایی و تاکتیک‌های بمباران اطلاعات، نقل و قول، گزینشگری، تکرار، هزینه از سرمایه، تحریف، دروغ، صدای مردم و کارشناسان  همسو، تقدم و تأخر و مقایسه، افکار عمومی و امنیت ایران را هدف قرار داده‌اند.

نصراللهی با برجسته توصیف کردن نقش شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال در اغتشاشات اخیر گفت: عملکرد تلویزیون آل سعود در پوشش  اغتشاشات  بی‌سابقه و انتحار رسانه‌ای بود و این شبکه  همه برنامه‌های عادی خود حتی برنامه‌های ورزشی هتریک را از زمان ماجرای مهسا، حتی باوجود روز فیفا و برگزاری دو بازی مهم ایران با اروگوئه و سنگال در اول و ۵ مهر، پخش نکرده است و همچنان؛ به آموزش  خشونت و ترغیب مردم  به تعرض به پلیس و بزرگنمایی ناآرامی‌ها می‌پردازد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه با تحلیل علت‌های ارتباطی اعتراض‌ها و اغتشاشات اخیر گفت: ضعف ارتباط و تعامل مسئولان با جوانان یعنی مشترکات اندک دو طرف و فقدان درک متقابل، تعلق ناکافی اجتماعی جوانان، ضعف تعامل مسئولان و نخبگان، فقدان درک مسئولان و رسانه‌ها از آرایش جدید رسانه‌ای و دسترسی مردم، بی‌توجهی به مقوله مهم حکمرانی رسانه‌ای، جدی نگرفتن مخاطرات و بحران‌ها  و فقدان مدل و الگویی برای مدیریت مخاطرات و بحران‌ها، فقدان پیش‌بینی مخاطرات و بحران‌ها، تأخیر ۴۸ ساعته در اطلاع‌رسانی دستگیری و انتقال مهسا به بیمارستان  و تأخیر ۷۲ ساله انتشار فیلم و حضور رسانه‌ای سخنگوی فراجا، فرصت طلبی دشمنان و انحراف اعتراض ها، بحران اعتمادناکافی مردم به مسئولان و رسانه‌های رسمی  با توجه به عملکرد گذشته، اصلاح نکردن اشکالات در بخش اجرا و اقناع نکردن مردم و غایب بودن رسانه‌های رسمی و میدان داری رسانه‌های غیر رسمی و معاند از  مهم‌ترین عوامل ایجاد و تشدید اعتراض ها و خشونت‌ها بوده است.

نصراللهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غفلت از علت‌های ارتباطی مخاطرات و بحران‌ها، وارونگی افکار عمومی، شکل‌گیری شایعات، ایجاد تردید در سلبریتی‌ها و بعضا مدیران، شکل گیری امید کاذب، انبوه خلق مجازی، همراهی سلبریتی های داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف هنری، ورزشی و ...، تقلید از یکدیگر، فشار  فزاینده، تعمیم مارپیچ سکوت به نخبگان، توسعه مارپیچ سکوت به همراهی و اعلام موضع خشن  را  موجب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتراضات و اغتشاشات اخیر خسارت مادی و معنوی گسترده ای به مردم و حیثیت کشورمان وارد کرده است و ضرورت دارد با توجه به تاب‌آوری بالای نظام، با کمک دانشگاهیان، شرایط و بسترهای اعتراض قانونی و مسالمت‌آمیز فراهم شود تا مردم قانونی بتوانند بدون وارد کردن خسارت و شعارهای ساختارشکن، اعتراض کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    اگر اون استاد تاریک فکر باشه که حتی جرات ندارها روی پرچم اسقاطیل پا بزاره زر نزنه بهتره
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    2 2
    آخه مشکل اینجاست که چیزی برای دفاع نیست. از چی دفاع کنند؟از بی عدالتی؟از تبعیض؟ازریا و دو رویی حاکم بر مسئولین؟ از آقا زاده های خارج نشین با پدران انقلابی؟ از تقسیم ملت به خودی و بی خودی؟ از انحصار طلبی؟ از ظلم به قومیت ها؟ از عقب مانده گی کردستان و بلو چستان و خوزستان و لرستان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس