ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا جلوگیری کرد

منابع خبری امروز (شنبه) گزارش دادند، نیروهای ارتش سوریه مانع از عبور کاروان نظامیان آمریکایی در شمال شرق این کشور شدند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیروهای ارتش سوریه در استان حسکه در یکی از ایست‌های بازرسی از عبور کاروان نظامی آمریکا جلوگیری کردند.

بر پایه این گزارش، این کاروان نظامی آمریکا شامل هفت خودروی زرهی بود و قصد ورود به روستای "قبور الغراجنه" در حومه "تل تمر" واقع در شمال غرب الحسکه را داشت که نیروهای ارتش سوریه اجازه عبور به این کاروان را ندادند.

با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه در اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۶ و پیش از آن در عراق توسط ارتش‌های این دو کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، آمریکا که بازوی خود را در سوریه و عراق از دست داده بود اقدام به تقویت نظامیان خود بدون اجازه و موافقت دولت دمشق در سوریه کرد. از همان زمان آمریکایی ها با ورود غیر قانونی به سوریه اقدام به سرقت و فروش نفت این کشور کرده‌اند که تاکنون نیز ادامه دارد.

دولت سوریه پیش از آغاز بحران این کشور در اسفندماه سال ۱۳۸۹، روزانه ۳۸۷ هزار بشکه نفت از چاه‌های نفتی خود که عمدتا در استان‌های الرقه و دیرالزور واقع است برداشت می‌کرد که با ظهور و بروز گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در سوریه این چاه‌ها به دست تروریست‌های داعش افتاد و این گروهک تروریستی از همان زمان با کمک ترکیه اقدام به برداشت، انتقال و فروش نفت به صهیونیست‌ها و دیگر مشتریان خود کرد.

پیش تر وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که اقدامات نظامیان آمریکایی در غارت و تجارت غیرقانونی منابع نفت و گاز سوریه با همراهی گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه طلب تحت حمایت واشنگتن، در بخش استخراج، تامین، توزیع و سرمایه گذاری نفت، گاز و منابع زیرزمینی این کشور، ۱۰۷.۱ میلیارد دلار خسارت به سوریه وارد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس