کد خبر 1418823
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
ارتش آمریکا

ارتش آمریکا بیش از ۱۰۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی و خودروهای نظامی وارد پایگاه خود در شمال شرق سوریه کرد.

به گزارش مشرق،دو کاروان ارتش آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی و لجستیکی از عراق وارد سوریه کرد.

به نوشته وبگاه المعلومه، یک کاروان متشکل از ۵۰ کامیون حامل بلوک‌های سیمانی و دیوارهای پیش ساخته، اتاق‌های نگهبانی و خودروهای نظامی «پانزر» با عبور از گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد سوریه شده است.

این کاروان ابتدا به سمت شهر «الحسکه» حرکت کرده و از آن‌جا راهی پایگاه نظامی آمریکا در مجاورت میدان نفتی «العمر» در جنوب الحسکه شده است. همزمان خودروهای زرهی ارتش آمریکا نیز این کاروان را همراهی می‌کردند.

دومین کاروان نیز با ۵۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی با عبور از مرز عراق، وارد پایگاه «تل بیدر» در شمال شهر الحسکه شده است.

این کاروان مملو از مواد لجستیکی، سلاح، خودروهای هامر و دیوارهای پیش ساخته بتنی بود که وارد این پایگاه شد. پایگاهی که چندی پیش ارتش آمریکا از آن‌جا اقدام به پرواز در آوردن بالون‌های جاسوسی کرد و به دلیل مجاورت با بزرگراه «ام-۴» از اهمیت بالایی برخوردار است.

آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش وارد سوریه شد و تاکنون بدون اینکه نقش خاصی در نابودی این گروهک داشته باشد، به حضور غیر قانونی خود در این کشور ادامه می‌دهد. دولت دمشق بارها در نامه به سازمان ملل و شورای امنیت آمریکا را اشغالگر نامیده و به نقض تمامیت ارضی‌اش اعتراض کرده است.

بهانه مبارزه با داعش در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که حضور نظامیان این کشور در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

در مقابل نیز مردم محلی روزانه با ایستادگی در برابر کاروان‌های نظامی آمریکا در شمال شرق و شرق سوریه مخالفت خود را با حضور نظامیان آمریکا ابراز می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
    0 0
    پس داعش را کی شکست داد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس