کد خبر 1424413
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
گزارش رسمی داوری بازی استقلال و فولاد منتشر شد

مسئول اجرایی دپارتمان داوران می گوید نباید شرایط را برای داوران سخت کنیم، زیرا آنها نیاز به آرامش دارند.

به گزارش مشرق، غلامرضا سلیمانی، درباره عملکرد داوران در هفته هشتم لیگ برتر گفت: طبق روال تمام مسابقات این هفته را با همکاران آنالیز و بازبینی کردیم. در همه بازی‌هایی که گزارش آنها به ما رسیده، شاهد قضاوت خوبی از آنها بودیم و داوران اشتباه تأثیرگذاری در مسابقات نداشتند.

وی درباره خصوص عملکرد تیم داوری در دیدار استقلال و فولاد خوزستان گفت: با توجه به حساسیت بازی این دیدار در شرایط سختی برگزار شد، طبق نظریه بیشتر کارشناسان عملکرد تیم داوری قابل قبول بود، بجز یک صحنه که در دقیقه ۸۰ در داخل محوطه جریمه تیم فولاد خوزستان اتفاق افتاد، اختلاف نظر بین کارشناسان داوری است. با آنالیز و بازبینی که نرم افزار کمیته داوران دارد این صحنه را بازبینی کردیم که مشخص شد برخوردی صورت نگرفته است. با به احترام به تمام کارشناسان داوری باید بگویم این گونه خطاها با توجه به سرعت بازی تشخیصش برای تیم داوری سخت است و این گونه صحنه‌ها با سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) قابل تشخیص است که داور آیا اشتباه کرده است یا نه؟

بیشتر بخوانید:

اقدام فوری مدیرعامل استقلال برای داوری

سلیمانی اضافه کرد: نکته قابل ذکر این است که مقام رسمی باشگاه استقلال بلافاصله بعد از بازی با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند و می‌گوید ۴ پنالتی برای تیم ما گرفته نشده است. متأسفانه این نوع گفتارها قابل تأمل می‌باشد. از وی می‌خواهیم اگر از این موضوع مطمئن هستند که داور یا داوران تعمدا تصمیمی را گرفته‌اند شکایت خود را به کمیته‌های قضائی فدراسیون (اخلاق و انضباطی) اعلام کنند. ضمن اینکه تهمت‌های ناروایی را نیز به تیم داوری داشته و اشاره داشته که باید تلفن شخصی داوران و خانواده‌های آنان شنود شود. آنچه مسلم است تهمت به داوران قابل تحمل نیست. کمیته داوران با توجه به وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد به دنبال دفاع از حقوق داوران خود می‌باشد. بر همین اساس حمیدرضا حاج ملک، داور بازی استقلال و فولاد از این مقام رسمی باشگاه شکایت کرده و کمیته داوران در حال رسیدگی به این موضوع است.

مسئول اجرایی دپارتمان داوری درباره بقیه دیدارها هفته هشتم اظهار داشت: در دیدار نساجی مازندران و ذوب آهن اصفهان، کمک داور بازی یک آفساید به اشتباه اعلام کرد. بازی ملوان و صنعت نفت در دقیقه ۱۷ یک پنالتی به سود ملوان گرفته نشده است. همچنین در دقیقه ۹۱ این بازی گل صنعت نفت به درستی با تصمیم داور آفساید اعلام شده است.

سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: نباید شرایط را برای داوران سخت کنیم، چرا که آنها نیاز به آرامش دارند. همه به داوری فشار می‌آورند و می‌خواهند تحت فشار امتیاز بگیرند. تلاش ما این است که در انتخاب داوران بهترین تصمیم را بگیریم و مانع از بروز اشتباهات در حد امکان شویم. نیاز اصلی ما آرامش است که با همکاری متقابل این امر تحقق پیدا می‌کند. اظهار نظرها و موارد اینچنینی تمرکز داوران را جهت قضاوت‌های آتی بهم می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    4 0
    واقعا رو که نیست.............
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    یعنی این انکار ها واقعا شک رو به یقیین تبدیل می کنه که ده تا کاسه زیر نیم کاسه س!! مرد حسابی کل کارشناسان اتفاق نظر دارند، به این آقا تاکید داره نه پنالتی نبود!!
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    ماله کشی هم حدی دارد.
  • احمدی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    آقای سلیمانی بعلت کهولت سن و بازنشستگی غیر قانونی مسئول دپارتمان شده لطفا رسیدگی شود آدم قحطی است
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    خیلی پررو هستید، خجالت بکشید و این سیرک رو تعطیل کنید
  • رضا IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    2 0
    دو سوال از آقای سلیمانی داریم نخست اینکه چرا همه به قول شما اشتباهات داوری به به قول افراد منصف غرض ورزی ها برای تیم استقلال اتفاق می افتد؟ دوم اینکه بفرمایید کدامیک از اعتراضات قبلی به این غرض‌ورزی ها منجر به رسیدگی عادلانه و تغییر نتیجه شده است.
  • حسین IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    واقعا شما شرف دارید ؟ چطور اون صحنه برخوردی صورت نگرفت .
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    با سلام خب معلومه باید شما توجیه کنید حتما پنالتی که برای پرسپولیس گرفته میشود و سایر حمایت ها که درطول بازیها از این تیم توسط داورهامیشود هم درست است،فقط هدف شده رضایت مربیان این تیم حالا ابرو واعتبار داوری و فوتبال جوانمردانه وورزش پاک هم بیخیال.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    همه شدن گوشی بایدم بازی درمی‌آورد ک استقلال نتیجه نگیرد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس