مهاجرانی: نمی‌توانیم منکر تاثیرگذاری کی‌روش شویم/ اراده و غیرت فاکتور ایران است

یک پیشکسوت فوتبال می‌گوید در این دوره از جام جهانی، کی‌روش نقش زیادی می‌تواند داشته باشد و کسی نمی‌تواند منکر تاثیرگذاری‌اش شود.

به گزارش مشرق، حشمت مهاجرانی درباره تقابل ایران مقابل تیم‌های سنگال و اروگوئه و کسب یک پیروزی و یک تساوی اظهار کرد: بازی با اروگوئه یکی از بهترین بازی‌های تیم ملی در چند سال اخیر بود. یک توازن در تیم ملی برقرار بود و نه صد درصد و نه صد درصد دفاع می‌کردیم. قبلا ما خاطرات زیادی از کار کی‌روش داریم و می‌دانیم چگونه دفاع می‌کردند و به ضد حمله فکر می‌کردند اما در بازی اروگوئه توازن خوبی در شیوه بازی ایران دیده می‌شد.

او ادامه داد: معتقدم بازیکنان ایرانی را اگر محدود کنید، ویژگی‌های خودش را از دست می‌دهد. با آمدن کی‌روش تیم ملی متحول شد و زمانی که کی‌روش تغییر کرد، تیم ملی ایران هم تغییر کرد. کی‌روش مثل گذشته پرخاشگر نبود و به کسی اعتراض نمی‌کرد. با آرامش و حوصله تیمش را هدایت کرد و این آرامش به زمین هم منتقل شد. روی هم رفته بازی با اروگوئه امیدوار کننده بود اما در بازی با سنگال سردرگم بودیم. حمایت از بازیکن با توپ کم بود و فاصله خطوط این حمایت را از بین برده بود.

بیشتر بخوانید:

رکورد شکست ناپذیری ایران چند مسابقه است؟

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ با بیان این‌که کی‌روش یکی از بهترین مربیان برای برنامه ریزی است، عنوان کرد: او نقاط ضعف و قوت را خوب بررسی می‌کند و این شانس را به ما می‌دهد تا نقاط ضعف‌مان را بشناسیم. نتیجه این دو بازی از نظر روحی بسیار خوب بود و خودشان را باور کردند که مقابل هر تیمی می‌توانند خودشان را نشان دهند. ما بازیکنان باتجربه زیاد داریم و این می‌تواند به ما کمک کند. نمی‌توانیم منکر تاثیرگذاری کی‌روش شویم.

او ادامه داد: در این دوره کی‌روش نقش زیادی می‌تواند داشته باشد. خط دفاع ما آسیب پذیر است اما کی‌روش می‌داند چگونه برنامه ریزی کند تا بازیکنانی که تاثیرگذاری بیشتری دارند را در زمین استفاده کند. انتخاب بازیکن به راه و روش مربی دارد. مربی تیم ملی صاحب اختیار است باتوجه به شرایط تیم حریف از بازیکنانش استفاده  کند. شانس داریم چون بازیکن باتجربه، تمام کننده، بازی‌ساز و تصمیم گیرنده داریم. از مهره‌های لازم برای نتیجه‌گیری برخوردار هستیم اما طبیعتا کار سخت است.

مهاجرانی در پایان اضافه کرد: نباید به نتایج تیم‌های انگلیس و ولز نگاه کنیم. آن‌ها تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند. اگر بتوانیم مقابل انگلیس مساوی بگیریم، از لحاظ روحی بسیار به ما کمک می‌شود که در مقابل آمریکا و ولز امتیاز خوب کسب کنیم. معتقدم آمریکا از جام جهانی ۹۸ تیم بهتری است و باید باهوش مقابل این تیم بازی کنیم. اراده و غیرت فاکتور ایران است که در هیچ میدانی عقب نمی‌کشند. امیدوارم برای اولین بار بتوانیم به دور دوم صعود کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس