رئیس جمهور لبنان پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی را تایید کرد

میشل عون رئیس جمهوری لبنان شب گذشته با تاکید بر اینکه پرونده ترسیم مرزهای دریایی جنوبی مراحل پایانی خود را می گذراند، پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی را تایید کرد.

به گزارش مشرق، عون همچنین گفت: بر همین اساس لبنان می تواند در تمامی میدان های منطقه ویژه واقع در دریای مدیترانه اقدام به حفاری و استخراج نفت و گاز نماید.

عون در دیدار با "الیور ورهلی" کمیسر اتحادیه اروپا برای گسترش و سیاست همسایگی ضمن اعلام این مطلب افزود: این اقدام باعث خیزش اقتصادی در لبنان خواهد شد.

عون بار دیگر با تاکید بر اینکه تماس ها برای تشکیل دولت جدید در ماه اکتبر جاری جریان دارد، ابراز امیدواری کرد که مجلس نمایندگان (پارلمان) بتواند تا قبل از ۳۱ اکتبر جاری زمان پایان یافتن دوران ریاست جمهوری اش رئیس جمهور جدیدی را برای لبنان برگزیند.  

وی از اتحادیه اروپا خواست تا به طرح دولت لبنان در زمینه بازگرداندن پناهجویان سوری به کشورشان کمک کند.

عون خاطرنشان کرد: این طرح مبتنی بر بازگشت امن و داوطلبانه پناهندگان سوری به کشورشان است، به ویژه با توجه به اینکه مقامات سوریه بارها در مناسبت های مختلف آمادگی خود را برای پذیرش و تامین امکانات لازم برای پناهجویان اعلام کرده اند.

شایان ذکر است حزب الله لبنان با دفاع از منافع ملی بیروت و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی تاکید دارد تا زمانی که موضوع خط مرزی و سهم هر طرف مشخص نشده است این رژیم حق بهره‌برداری از میادین گازی آن را ندارد و در غیر این صورت همه اراضی و تاسیسات صهیونیست‌ها در تیررس آنها هستند.

ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سرزمین های اشغالی موضوعی است که در ۴ سال گذشته بارها در محافل رسانه ای و بین المللی مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است و با جدی شدن مذاکرات، حزب الله لبنان طی چندین مرحله تهدیداتی را مبنی بر لبنانی بودن برخی سکوهای گازی تحت اختیار رژیم صهیونیستی از جمله کاریش ، اعلام کرد. تهدیداتی که با ارسال پهپاد بر فراز آنها خیلی زود به مرحله اجرا درآمد.

اما صهیونیست ها در پاسخ تلاش کردند تا تعیین تکلیف پیرامون ارائه سند همکاری تا پایان انتخابات به تعویق بیفتد. البته این اقدام با اجرایی شدن وعده های سید حسن نصرالله ناکام گذاشته شد و سران صهیونیستی را مجبور کرد تا طرح پیشنهادی خود را با پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی لبنان به واسطه مذاکرات اعلام نماید.

در این میان یکی از نکات اصلی و مهم عملکرد حزب الله در شرایط بی ثباتی اقتصادی و اجتماعی داخلی لبنان بود. عملکردی که توانست علیرغم اختلافات و چالش ها، در یک موضوع ملی بیشترین همبستگی را با خود برای تحقق بخشیدن به منافع ملی لبنان به همراه داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    13 2
    الا ان حزب الله هم الغالبون
  • هنایس IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    5 5
    کسب و کارها ی ارز دیجیتال و فارکس کارها و کلا کسانی که با اینترنت بین‌المللی سروکار دارن رفته رفته به فکر مهاجرت می افتن....اینجا حتی فرار مغزها که هیچ نخود مغزها هم میرن یحتمل با این شرایط قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی ..حساب کن یه متاتریدر بالا نمیاد درست....کسب و کارهای داخلی حالا بماند که چقدر آسیب دیده...پیامد های اقتصادی فاجعه باری با قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی در راهه
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس