تلاش ایران و مجارستان تغییر درگیری مسلحانه در اروپا به میز گفت‌وگو است

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان تاکید کرد که تلاش تهران و بوداپست تغییر درگیری مسلحانه در اروپا به میز گفت‌وگو است.

به گزارش مشرق، علی باقری که در راس هیاتی به مجارستان سفر کرده است، در محل پارلمان این کشور با ژولت نمت رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه، وقوع جنگ در اروپا را نه‌تنها عامل تشدید تنش در میان کشورهای اروپایی توصیف کرد، بلکه آن را عامل تهدید امنیت انرژی و امنیت غذایی جهانی خواند و تصریح کرد: با توجه به همسویی ایران و مجارستان در مخالفت با جنگ و با لحاظ این که ایران همسایه روسیه و مجارستان همسایه اوکراین است، باید تلاش کرد تا روند جاری در اروپا از "نزاع و درگیری مسلحانه" به "میز گفت و گو" تغییر مسیر دهد.

معاون وزیر امور خارجه، حضور هیات ایرانی در پارلمان مجارستان را بیانگر اهتمام ویژه کشورمان به روابط پارلمانی بیان کرده و نقش پارلمان‌ها در توسعه و تحکیم روابط دوجانبه را مهم دانست.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان نیز ضمن ابراز امیدواری برای تبادل هیات‌های پارلمانی میان دو کشور تصریح کرد نقش تعیین کننده ایران در ثبات و امنیت منطقه‌ای انکارناپذیر است و به همین جهت مجارستان به تحکیم روابط با ایران اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تهرانی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 1
    اغتشاشات شکست خورد لذا مجددا غربیها به التماس افتادند بخاطر سوخت زمستان و انرژی کارخانه هایشان ما باید مقاومت تر ظاهر شویم تا امتیاز بیشتر بگیریم حالا نوبت ماست تا آنها را تنبیه کنیم بخاطر اغتشاش آفرینی
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      1 1
      خوش فکرخان! مجارستان کمترین همسویی رو با غربی ها داره، سیاستشون میانه رویه تا از موارد خطیر در امان باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس