کد خبر 1423573
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
.

چیزی که شاید خیلی از دانشجویان یا نسل فعلی ندانند اینست که علت نامگذاری این دانشگاه چیست. دانشگاه شریف به نام شهید مجید شریف واقفی نامگذاری شده است.

به گزارش مشرق، محمد حسین زاده طی یادداشتی نوشت: این روزها نام دانشگاه شریف بدلیل اقدامات افراطی برخی دانشجویان اغفال شده این دانشگاه ، زیاد در رسانه ها تکرار می‌شود.

جریانات ضدانقلاب از این آب گل آلود در حال ماهیگیری هستند تا جایی که مریم رجوی پیام ویژه برای دانشجویان این دانشگاه فرستاد.

اما چیزی که شاید خیلی از دانشجویان یا نسل فعلی ندانند اینست که علت نامگذاری این دانشگاه چیست.

دانشگاه شریف به نام شهید مجید شریف واقفی نامگذاری شده است.

شهید مجید شریف واقفی کیست؟

سید مجید شریف واقفی از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین فعلی) بود.

سازمان منافقین که در ابتدا خود را سازمان مجاهدین خلق ایران می‌‏نامید همزمان با تاسیس دانشگاه صنعتی آریامهر در سال ۱۳۴۴ برای مبارزه مسلحانه با رژیم پهلوی تأسیس شد. اما کارکرد این سازمان به دلیل غلبه افکار مارکسیستی بر آن به تدریج از مبارزه علیه رژیم به حذف فیزیکی اعضای بریده از خود، مردم عامی و مسوولان و شخصیتهای سیاسی و مذهبی طراز اول انقلاب اسلامی تغییر ریل داد.

سازمان به این نتیجه رسید که آنچه در گذشته به آن اعتقاد داشت، نمی‏‌تواند مبنای حکومت باشد از این رو از اواخر سال ۱۳۵۳ تا اوایل سال ۱۳۵۴ در دیدگاه‏‌ها و مواضع ایدئولوژیکی خود تجدید نظر کرد و این مسئله موجب شعله‏ ور شدن جنگ قدرت در داخل سازمان و تسویه حساب‏‌های سیاسی شد.

با غلبه تفکرات مارکسیستی – لنیستی بر گرایش‏های اسلامی، تصفیه حساب اعضای مسلمان سازمان شروع شد. سید مجید شریف واقفی و مرتضی لبافی‏‌نژاد از مطرح‏‌ترین آنان بودند که پس از این تغییر مواضع سازمان، تصفیه شده و به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    32 2
    رحمت الله علیهما
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    6 1
    اون موقع که مجاهدین خلق استحاله نشده بودبه ولایت فقیه اعتقادداشتند حتی دراوایل انقلاب حتی بعدازاختلاف ونفوذرجوی خائن به مجاهدین خلق که برادرش ساواکی بود وبه سازمان فاسداخلاقی ووطنی ودینی واخلاقی وبعدجیره خورصدام تبدیلش کردوبعدصف نوشابه وساندویچ برای فحاشی میبندندون موقع شریف واقفیها جوانانی متدین وانقلابی بودند واگرالان اونها بودند قطعا بامنافقین میجنگیدند همانطورکه بافرقانیها میجنیدند
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 7
    در واقع نام دانشگاه برگرفته از یک منافق هست؟
  • امیری IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    7 2
    لازم است دانشگاه شریف از کسانیکه با الفاظ رکیک شرافت و حرمت دانشگاه را حفظ نمیکنند تسویه شود دانشجو باید الگوی اخلاق و ادب برای مردم باشد نه حرمت شکن و توهین کننده به مقدسات !
  • US ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    1 5
    پس نان شریف از اعضای سابق منافقین هست؟!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      2 0
      فيلم سينمايي سيانور را ببين
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
      7 2
      كسي كه نام شهيد شريف واقفي را نشنيده و خبر از حماسه او ندارد قطعا از بينندگان ثابت تلويزيون انگليس است!!!شما حتي حوصله خواندن متن را نداري
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    3 2
    بمب گذاری و ترورش در کارخانه و کشتن یک نگهبان بی گناه شرکت ایران ناسیونال هم میتوشید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    6 1
    شهيد شريف واقفي از دانشجويان نخبه دانشگاه شريف بود كه بعد از انحراف سازمان مجاهدين خيلي زود مقابل انها ايستاد و بهاي اين مخالفت را با جان خود داد! بعد از انقلاب نام اين دانشگاه از اريامهر به شريف واقفي تغيير كرد اما متاسفانه تعمدا نام واقفي از نام اين دانشگاه حذف شد و بعد از سالها اصلا فراموش شد كن وجه تسمية اين دانشگاه چه بود!!!بايد اسطوره ها را پاس داشت! تا نسل جوان الگوي مناسب داشته باشند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس