روایت شهید مدافع امنیت از کردستان تا لرستان/عهد با وطن تا پای جان

شهید داوود عبداللهی از شهدای مدافع امنیت لرستانی است که در اغتشاشات کردستان به شهادت رسید، همکارانش می‌گویند پیش‌ازاین بارها گفته بود که می‌خواهد تا پای جان از وطن و ملتش دفاع کند.

به گزارش مشرق، سرهنگ دوم «داوود عبداللهی»، فرمانده یگان امداد مریوان بود که در درگیری و حمله آشوبگران مجروح شد که پس از انتقال به یکی از بیمارستان‌های سنندج به علت شدت جراحات وارده به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید پس از تشییع در جمع پرشکوه مردم کردستان راهی لرستان می‌شود تا روی دست مردمان قدرشناس این دیار بدرقه و به خاک سپرده شود.

روایت شهید مدافع امنیت از کردستان تا لرستان/عهد با وطن تا پای جان

خانه شهید در شهرستان سلسله استان لرستان چند روزی است که مهمان غم و اشک است، از همان روزی که خبر مجروح شدن داوود آمده خانواده اشک به چشم و دست به دعا داشتند، اما توفیق شهید عبدالهی پیوستن به جرگه شهدای مدافع امنیت بود.

عکس شهید را قاب گرفته‌اند و با لباس مقتدر انتظامی در گوشه خانه دلگرمی می‌دهد؛ مادرش هرچه اشک می‌ریزد چشم به نگاه و چهره پسرش در قاب عکس دارد، با لهجه محلی مویه می‌کند: «پسر شیرینم، شهادتت مبارک»، «درجه جدیدت مبارک»...

و با هر جمله مادر خانه ماتمکده می‌شود، صدای زنان لر و لک با مویه‌های غریبانه‌شان در خانه می‌پیچید.

مادر شهید عبداللهی می‌گوید: «پسرم به خاطر رهبرمان، دینمان و اسلام شهید شده است.»

روایت شهید مدافع امنیت از کردستان تا لرستان/عهد با وطن تا پای جان

پدرش هم چشم‌هایش سرخ‌شده و قدش خمیده‌تر؛ اما از صلابتش کم نشده و از افتخار به راه و مسیر فرزند شهیدش می‌گوید. پدر داوود عبداللهی حرف‌هایش را این‌گونه می‌بندد: «پسرم را فدای جمهوری اسلامی، رهبرمان و دینمان کردم…».

شهید عبدالهی دو فرزند دارد، یک پسر ۱۱ ساله و دختری ۱۹ ساله که حالا داغ یتیم شدن روی دوششان سنگینی می‌کند اما همسر شهید همچنان پایدار است و تلاش می‌کند برای بچه‌هایش هم مادری کند و ازاین‌پس پدری.

همسر شهید «داوود عبدالهی» می‌گوید: «به داشتن چنین همسری افتخار می‌کنم، همسرم در راه امنیت، دین و ناموس شهید شد.»

روایت شهید مدافع امنیت از کردستان تا لرستان/عهد با وطن تا پای جان

«همسرم برای فرزندانم پدری نمونه و الگو بود» این حرف را همسر شهید می‌گوید و تأیید حرف‌هایش اشک‌هایی است که از گوشه چشم دختر و پسر شهید عبدالهی می‌چکد و دل‌تنگی برای پدر را فریاد می‌زند.

دختر شهید «داوود عبدالهی» می‌گوید: هدف پدرم همیشه این بود که از مردمش، خاکش و میهنش دفاع کند؛ همین هم باعث شد که در راه تأمین امنیت مردم به شهادت برسد.»

پسر کوچک‌تر شهید اما همچنان ناباورانه به تابوتش نگاه می‌کند، برای تشییع به کردستان رفته‌اند و حالا دیدار پدر این‌چنین بی‌کلام و آرام در کفن شهادت برایش بهت و اندوه عمیقی دارد؛ شاید هنوز باورش نشده قرار نیست دیگر بابا برگردد.

روایت شهید مدافع امنیت از کردستان تا لرستان/عهد با وطن تا پای جان

محمدحسن کنعانی هم‌رزم شهید «داوود عبدالهی» در گفتگویی از روزهای همکاری و همراهی شهید می‌گوید و اینکه همیشه در مأموریت‌ها می‌گفت «می‌خواهد تا حد جان از مردم و مملکت خود دفاع کند…» و چنین نیز شد تا شهید امنیت به عهد و وفای خود تا پای جان شیرین عمل کند.

لرستانی‌ها بار اولشان نیست که در دفاع از وطن و مردم و امنیت جان داده‌اند؛ حکایت جوانان این استان روایتی طولانی از فداکاری و ایثار است، از روزهای انقلاب و دفاع مقدس تا دفاع از حریم وطن و امنیت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 3
    این جنگ برادرکشی رو تموم کنید
    • شهاب IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      5 2
      عزیز من اول ببین اونا تورو برادر خودشون میدونن یا نه یارو تجزیه طلب اول انقلاب سرباز این مملکت رو زنده زنده پوست کنده حالا که .... کسی که وطن فروشه اصلا به ماهیت ایران اعتقاد نداره چه برسه من و شمارو برادر بدونه روح تمامه عزیزان شهیدمون شاد و قرین رحمت الهی ....اینقدر ایران از این دلاورها پرورش داده که حاضرن بخاطروطن هرکاری بکنن پاینده ایران و مردمش
    • IQ ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 2
      کومله و دمکرات برادرهای های ما نیستن بفهم نفهم
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 2
      من شب اعلام این خبر حدس زدم از بچه های الشتر هست.روحش شاد و یادش گرامی
    • محمدایوب IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 1
      به روی چشم خواهرم نگفته بودی
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 4
      مرگ برزامبیهای فحاش وقاتل پلیس واورژانس وتخریب گرامواب عمومی وخصوصی وبیقیدونسل سوز
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 3
    ما برای انکه ایران خانه خوبان شود خون دلها خورده ایم. برادرم شهادتت مبارک
  • IQ ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 2
    دایه دایه وقته جنگه روح پسرت شاد تسلیت به همه همشهریان لر زبانم مرگ بر تجزیه طلب مزدور سعودی
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 1
    هزاران افسوس که دغدغه حفظ و مراقبت شریف‌ترین و صالح‌ترین‌ها را نداریم. در عوض شرورترین و فاسدترین‌ها این روزها سرور و سالارند و مسئولان، اساتید و کارشناسان در صحن اجتماع و تریبون رسانه ها سخت مشغول قربان‌صدقه رفتن آنها برای خاتمه اوباشگری
  • محمدایوب IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 3
    قوه قضاییه جواب این خونها را که باید بدهد چرا به راحتی از کنار این همه جنایت می‌گذارید چرا تودهن اصلاح طلبان وطن فروش نمیزنید که از سال 67اتش بیار معرکه وهمراهی و همکاری با دشمنان دارند تمامی این اتش ها از گور سرمایه های اسراییل بلند میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس