رژیم صهیونیستی در پاریس به دنبال غصب درآمد آینده میدان گازی لبنان

رویترز می‌گوید: مقام وزارت انرژی رژیم صهیونیستی در آستانه نهایی شدن مذاکرات این رژیم با لبنان بر سر مرزهای آبی به پاریس رفته تا برای دریافت سهمی از میدان گازی لبنان در آینده مذاکره کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز خبر داد که مدیر کل وزارت انرژی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در پاریس به سر می‌برد تا با شرکت توتال انرژیز گفت‌وگوهایی داشته باشد.

رویترز به نقل از یک منبع گاه اعلام کرد که  گفت‌وگوی مقام صهیونیست با شرکت توتال بر سر دریافت درصدی از سود شرکت توتال بابت اکتشاف در میدان گاز طبیعی قانا در سواحل لبنان است.

هنوز شرکت توتال انرژیز در این خصوص واکنشی نشان نداده است.

در همین حال رادیو رژیم صهیونیستی و شبکه ۱۱ تلویزیون این رژیم نیز امروز به نقل از یک مقام ارشد تل‌آویو مدعی شد که در پیش‌نویس پیشنهادی برای دستیابی به توافق درباره ترسیم مرزهای آبی بین سرزمین‌های اشغالی و لبنان  میدان و تأسیسات گازی میدان کاریش به طور کامل در اختیار اسرائیل خواهد بود و در مقابل، لبنان استخراج گاز از میدان قانا را در اختیار خواهد گرفت.

این شبکه هم گفته است که اسرائیل بابت بخشی از میدان قانا که در محدوده مرز دریایی فلسطین اشغالی قرار دارد، از شرکت توتال که با لبنان همکاری می‌کند، درصدی سود و غرامت دریافت خواهد کرد.

شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی گفت که هنوز جزئیات توافق بین تل آویو و شرکت توتال به طور کامل مشخص نشده است.

در همین حال، الیاس بوصعب معاون، رئیس پارلمان لبنان بعد از ظهر امروز دوشنبه درباره مذاکرات غیر مستقیم با رژیم موقت صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی گفت که مواضع و دیدگاه‌های واحد و قوی لبنان باعث شد که نتایج خوبی در مذاکرات حاصل شود.

وی با بیان اینکه لبنان در میدان «قانا» به صورت کامل به حق خود رسیده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به پاسخ نهایی هفته جاری به دست ما برسد و پس از آن، موضع واحد لبنان در قبال گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

پیش از این، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین (علیه السلام) به تل‌آویو هشدار داده بود که که مقاومت هرگز از حقوق لبنان کوتاه نخواهد آمد و اجازه برداشت گاز از میدان «کاریش» را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.

سید حسن نصرالله در سخنانش تاکید کرده بود: اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد، اما آن را به عقب انداختند. آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.

رژیم صهیونیستی از دو سال قبل تلاش‌های اکتشافی خود را در میدان‌های گازی شرق دریای مدیترانه و در مرز آبی خود با لبنان آغاز کرده که این امر تنش مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی را بر سر مالکیت این میدان‌ها بخصوص دو میدان گازی «قانا» و «کاریش» بالا برد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    به فلسطینیها هم که می گن ما براتون کار کردیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس