حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری

مشاور سیاسی رئیس‌جمهور سابق با انتشار توئیتی درباره توافق لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی مدعی شد اسرائیل و لبنان در حال ترک مخاصمه هستند!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: حمید ابوطالبی که معاونت سیاسی دفتر روحانی در زمان ریاست جمهوری را هم بر عهده داشته، نوشت: «اسرائیل و لبنان دررابطه با مرزهای دریایی خود پس از چهل سال مخاصمه و جنگ‌های ویران‌کننده به توافق رسیدند؛ توافقی که حزب‌الله در آن، نه تنها نقش تسریع‌کننده را از طریق پهپادها داشت، بلکه آن را نیز تایید نمود. و اینک اسرائیل، لبنان، و حزب‌الله، درآستانه‌ ترک مخاصمه با یکدیگر هستند.

توافقی در راستای «توافقات ابراهیم»؛ آغازی برای پایان همه‌ عملیات نظامی اعلامی جبهه مقاومت علیه اسرائیل؛ شروعی برای به رسمیت شناختن؛ و دگرگونی‌هایی تعیین‌کننده از مراکش تا افغانستان. بحران‌های اقتصاد و انرژی، وضعیت‌های استراتژیک را این‌گونه متحول و حزب‌الله را پیرو منافع ملی خود می‌کند.

آیا وقت آن نرسیده که سیاست خارجیِ سردرگم ایران نیز خود را بازیابد؟ آیا وقت آن نرسیده که منافع ملّی ما هم در معادلات جهانی و منطقه‌ای در اولویّت قرار گیرد؟ آیا وقت آن نرسیده که دیپلماسی ما، «میدانِ دیپلماتیک» خود را دریافته و به یاری مردم برای حل مشکلات پیچیده‌شان بیاید؟ آیا...».

برخلاف ادعای آقای ابوطالبی، هم حزب‌الله لبنان و هم صهیونیست‌ها در حالت آماده‌باش کامل نظامی قرار دارند و هیچ ترک مخاصمه‌ای صورت نگرفته است. دیگر این که همین آمادگی و تهدید نظامی حزب‌الله موجب شد صهیونیست‌ها از بلعیدن میدان گازی مورد اختلاف لبنان و رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی بکنند و این جزو معدود دفعاتی است که اسرائیل در مقایل یک کشور عربی- آن هم کشور کوچکی مانند لبنان- عقب‌نشینی می‌کند و شکست را می‌پذیرد جالب این که صهیونیست‌ها مدعی بودند میدان گازی مورد اختلاف تماما متعلق به آنهاست. در حقیقت آنچه اتفاق افتاد پیروزی لبنان به خاطر قدرت‌نمایی نظامی و تهدید قاطع جناب سیدحسن نصرالله بود و نه حاصل دیپلماسی و مذاکره انفعالی صرف که معمولا از سوی غربگرایان نسخه‌پیچی می‌شود.

همچنین برخلاف ادعای ابوطالبی، توافق دولت لبنان و رژیم صهیونیستی نه بخشی از پیمان ابراهیم (تسلیم کشورهای عربی) بلکه برخلاف آن روند قدرت‌نمایی تل‌آویو بوده است.

درباره بند پایانی تحلیل مشاور آقای روحانی، گفتنی است که تامین منافع ملت لبنان از متن ایستادگی قاطع حزب‌الله صورت گرفت وگرنه صهیونیست‌ها بنا داشتند با محاسبه شرایط بی‌ثبات سیاسی لبنان که حتما دست‌های خارجی در آن دخیل است، میدان گازی مورد مناقشه را درسته ببلعند. و این درسی برای غربگرایان است که اگر مقاومت جانانه در میدان کنار دیپلماسی نباشد و نفی شود، مذاکره محض جز به خسارت ختم نمی‌شود.

متاسفانه غربگرایان در کشور ما با وجود اقتدار سیاسی و امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران و متحدان آن، و به جای این که از موضع عزت و اقتدار مذاکره کنند و پای میز مذاکره این اقتدار را به رخ دشمن بکشند، اقدام به تخطئه مقاومت کردند و توافق خسارت باری را رقم زدند که می‌تواند در آکادمی‌های سیاسی و روابط بین‌الملل به‌عنوان یک عبرت و نمونه یه توافق بد تدریس شود.

نکته تلخ ماجرا که به شخصیت‌شناسی امثال آقای ابوطالبی کمک می‌کند این است که درست در دوره مثلا ماه عسل اجرای برجام، دولت «مؤدب»(!) اوباما، همین معاون دفتر آقای روحانی را که به‌عنوان نماینده کشورمان در سازمان ملل منصوب شده بود، تروریست خواند و برای وی ویزا صادر نکرد. اما با همه اینها، وی با مرعوبیت و حقارت کامل، منطق زورگویانه آمریکا و غرب را توجیه و تاویل می‌کند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    سخت نگیرید این بیچاره و بقیه غربگرایان از خودشان اختیاری ندارند آنها مجبور به اجابت خواسته اربابشان هستند،دشمن به هر صورت دم و دو گوششان را بریده!
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    غربگدا یعنی چی؟ یعنی همین تصویر محقرآمیز. یعنی کاسه لیس غرب. که متاسفانه از اخلاقیات منافق هست.
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    خلایق هرچه لایق. لیاقت روحانی همین آدمه و هردو از یک آبشخور
  • فرزاد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    امثال طیف اصلاح طلبان منافق غربگرا موجودات بدبختی هستند حرف این منافقین زدن نداره.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    نابودی دو جریان برای ارامش دنیا ضروری هست، یکی اصلاحات و دیگری صهیونیست. ان شاءالله هر نابودی هر دو به دست ایرانی ها انجام خواهد شد.
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    منظورش اینست ایران نیز با اسرائیل ترک مخاصمه کند چیزی که اسرائیل لابد بدنبال و آرزوشه و اینحا بنوعی تعریف میشه چی براش تو دنیا با ارزش تر از این در وهله اول حداقل فلسطین را کامل قورت میده
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    اسرائیل که تا کنون در هر معامله با دولت فتح خطا کرده اینجا حداقل ده سال تا چندی قبل بدنبال تحمیل نظر خودش با غصب سرزمین لبنان بوده اما بخاطر نیاز شدید اروپا و تهدید حزب الله و پشتیبانی ملی از نظر سید حسن نصرالله و در یک جمله مقاومت لبنان مبنی بر عدم اجازه برداشت تا حصول نتیجه مورد دلخواه لبنان یعنی رسیدن به ثروت و حاکمیت بر آب های سرزمینی و برداشت نفت و گاز خود در اسرع وقت در دو جلسه جداگانه بخاطر اینکه لبنان اسرائیل را همچنان دشمن و غاصب و اشغالگر میداند و در کنار مردم فلسطین است با حضور نماینده سازمان ملل توافق صورت گرفت و هر گاه اسرائیل اخلال ایجاد کند دست بلند و قدرتمند حزب الله بالای سرش بر فرقش کوبانده میشود تا زمانی هر چه زودتر سرزمین فلسطین آزاد و در اختیار صاحبان اصلی قرار گیرد
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا ریشه ی غربگرایی و غربگرایان را بخشکاند
  • US ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    اسرائیل غاصب رژیم نامشروع است و این نامشروع بودن با هیچ توجیهی پاک نمیشه
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    آهنی را که موریانه بخورد، نتوان برد از او به صیقل زنگ...با سیه دل چه سود گفتن وعظ، نرود میخ آهنین در سنگ... به این کیهان هم بگید هر روز از اینا برای ما نمونه نیاره، ما می‌شناسیم کسانی که شیطان رو اله خودشون گرفتند
  • حسن IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    کسی که خودش را به خواب زده نمی شود ........... اگر مملکت دست شماها باشد با ارتباط با غرب هم گشایشی اتفاق نمی افتد.
  • امیررضا IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    اینها با این فهم سیاسی شون چه جوری در زمره مسیولین قرار گرفتند!
  • US ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    علت دشمنی با اسرائیل تا به امروز من متوجه نشدم!اسرائیل چه کار کرده؟! لطفا یکی توضیح بده
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    این جماعت غرب گدا هنوز فرق مقاومت را نمیفهمند. مقاومت را هم جوری معنی می‌کنند که کد خدایشان میپسندد.
  • ساس IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    اسرائیل به توصیه امریکا میدان کاریش را به بدنه دولت لبنان داده تا مذاکره پذیر بودن خود را به بدنه اجتماعی لبنان ثابت کند و در جنگ بعدی با حزب الله به بهانه حمله به منافع دریایی اسراییل دکل های گازی را غرق کند و با پتانسیل اجتماعی خلق شده در لبنان بر حزب الله بتازد . و هم ضربه سنگین یکجا به اقتصاد لبنان بزند. لبنان برای ساخت یک دکل گازی و لوله کشی احتمالا ٤ میلیارد دلاری نیاز دارد که طعمه ی خوبیست
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    پستی و حقارت و ذلیلی افسادطلبان در مقابل شیطان بزرگ و اسقاطیل و آل یهود ملعون ، بخصوص آنانی که زمانی سفارت نورد هم بودند . حد و اندازه ای ندارد !!!
  • سید IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 0
    اصلاح طلبان ت...ع آور هرگز اسرائیل را جعلی و غاصب نمی دانند و حتا پرچمش را هم محترم می دانند! مانند زیباکلام که مخالف گام گذاشتن روی پرچم اشغالگران صهیونی است یا عبداللّه نوری که معتقد است چون محمود عباس با صهیونی ها مذاکره می کند، ایران نباید با اسرائیل دشمنی کند و یا همین ابوطالبی که به جای آن که بگوید کیان اشغالگر صهیونی، چنان از توافق لبنان با آن اشغالگران ذوق زده شده است که از اسرائیل مانند یک کشور عادی نام می برد!!!!
  • ح IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    سیاستمدار واداده مفلوک !!!!
  • اقبال مهدوی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    زشت برات اینطوری تفسیر میکنی ،دست امریکا درد نکنه که اجازه ندادند نماینده ما تو سازمان به اصطلاح ملل بشی، بابا لااقل به شعور نداشته خودتون اهانت نکنید .سید حسن صهیونیست را دشمن انسانیت مداند و اورا نابود شدنی می نامد بعد تو حرف از عقب نشینی آنان می زنیدو نتیجه برای خودت می گیری که ماهم باید مثل حزب الله عمل کنیم. مردحسابی چرخش قهرمانانه را ندیدی و... امریکا دشمن اسنو.../اجازه ندان به خودت که کلی تغییر در فتار و کردارت برای آنکه با آنها شوی ولی باز تو را راه ندادند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 1
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • ali IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    چه کسسی رو برای نمایندگی کشورمان داشتند می فرستادند.!!!!! این بابا دربست آدم نفر خود کشورهای غربی عبری دشمنه.
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    اینا بدبختن دست خودشون نیست بخدا همین عوضیا مملکت رو عمدا نابود کردن تا برسیم به اینجا اینا از سرطان و ایدز هم خطرناکترن
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس