کد خبر 1423108
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
محمد ایمانی

پاسخ این است که قاطبه مردم، کمترین همراهی با طراحان آشوب نکردند و بنابراین آشوبگران، ماموریت یافتند با صحنه‌سازی‌های تند و خشن، خلأ بزرگ «حمایت مردم» را بپوشانند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

چرا آشوبگران در ماجرای اخیر، به سرعت سراغ دو کار رفتند؛ یکی «آتش‌افروزی و اقدامات خشن و جنایتکارانه و ایجاد هیاهو»، و دیگری «حمله به حجاب و مساجد و حسینیه‌ها و پرچم‌های عزای سالار شهیدان»؟ یا این که چرا بلافاصله، گروهک‌های تجزیه‌طلب و تکفیری در مرزهای شمال غرب و جنوب شرق فعال شدند؟

پاسخ این است که قاطبه مردم، کمترین همراهی با طراحان آشوب نکردند و بنابراین آشوبگران، ماموریت یافتند با صحنه‌سازی‌های تند و خشن، خلأ بزرگ «حمایت مردم» را بپوشانند. در عین حال، پشت‌صحنه ماجرا، از برنامه‌ریزی گسترده برای عقده‌گشایی علیه مقدسات اسلامی حکایت می‌کند که سد راه یاغیگری غرب بوده است.

اکبر گنجی در کنار مهاجرانی، سروش، کدیور و عبدالعلی بازرگان، یکی از پنج عضو "اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور" بود. او هنگام حضور در ایران، از پیشقراولان یگان تخریب و ترور شخصیت در میان غربگرایان مدعی اصلاحات به شمار می رفت.

گنجی توسط کسانی مانند حجاریان، در نشریات زنجیره‌ای فربه شد و با برچسب «عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای»، به ترور شخصیت مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۸ و ۷۹ پرداخت؛ چرا که صور می‌کردند موی دماغ‌شان خواهد شد. مدعیان تساهل، حتی به‌ هاشمی که نقش موثری در روی کار آمدن خاتمی داشت، رحم نکردند.

دو دهه بعد (اواخر اسفند ۹۸)، وقتی مصیبت کرونا وارد ایران شد و غربگرایان همسو با جریان تحریم، زبان به شماتت و جنگ اعصاب گشودند، اکبر گنجی در اعترافی تلخ، از پروژه ایجاد جنگ و نزاع داخلی در میان مردم ایران خبر داد:

«ما کارمندان ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی، از طریق کروناهراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. وظیفه وحشت‌افکنی است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم... گمان باطل نکنید که ما «مخالف سیاسی»، «مدافع حقوق بشر»، «فمینیست» و... هستیم؛ نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای دولت‌های راست افراطی هستیم. تلویزیون مال بن‌سلمان است و «منبع معتبر» هم کسی جز خود او نیست... ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدیدترین تحریم‌های تاریخ نتوانست انجام دهد، ما موظفیم با کروناهراسی انجام دهیم».

تلاش برای ایجاد ناآرامی خشونت‌بار در ایران، رفتار از سر درماندگی غرب است، تا شاید به زور حُقّه‌های رسانه‌ای، «مردم‌ربایی» کند و اشرار جنایتکار یا برخی عناصر فریب‌خورده را جای یک ملت ۸۵ میلیونی، یا پایتخت هشت میلیون نفری جا بزند و تصور «ایران ضعیف» را جای حقیقت «ایران قوی» بنشاند.

این، همان واقعیتی است که «کیت کلارنبرگ» روزنامه‌نگار تحقیقی به استناد مستندات جمع آوری شده توسط دو موسسه گرافیکا و رصدخانه اینترنتی استانفورد، به آن پرداخته است: «رمزگشایی از جنگ آنلاین پنتاگون علیه ایران».

درست در دوره‌ای که دولت غربگرا و وزارت ارتباطات آلوده، سرگرم واگذاری شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات به بیگانگان بود، جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا، چهارم مرداد ۱۳۹۴ در شورای روابط خارجی آمریکا گفت:

«به ایران امروز نگاه کنید... ۲۵ درصد جوانان آنها بیکارند. اگر به تهران بروید- من نرفتم ولی دوستانم که رفته‌اند به من گفتند که- جوانان به‌دنبال گوشی‌های هوشمند هستند و می‌خواهند بخشی از دنیا باشند».

اما آیا «مالیا» و «ساشا»، دختران ۱۰ و ۱۴ ساله‌ باراک اوباما حق نداشتند بخشی از همین دنیایی باشند که کری می‌گفت؟! پاسخ اوباما منفی بود.

او اواخر آذر ۱۳۹۰ گفت «دخترانم را از استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک منع می‌کنم. این، مکانی امن برای گذران اوقات فراغت دخترم نیست. چرا باید بخواهیم با افرادی روبه‌رو شویم و از امور ما باخبر باشند، در حالی که آنها را نمی‌شناسیم. این عاقلانه نیست».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    38 4
    قوه قضاییه ناتوان و ضعیف ، امنیت مردم را به خطر انداخته
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      11 16
      تا ديروز که از نظر شما مقتدر بود چی شد پس؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      14 5
      مملکت از نظر اجرای درست قانون ولنگار شده !!! قانون در کشورهای دیگه سفت و سخت گرفته میشه ولی این جا تعارفی و مصلحتی
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      20 18
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 1
      قانونی که سلاح ومخدروالکل وفحشارابه رسمیت بشناسدوسرمایه داران یک درصدی اگه قانون نداشته باشه بهتره تااین هم هامارتیراندازی وقتل وخودکشی وسوءمصرف مخدروالکل داشته باشه
    • علی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      سلام برخوردهای سلبی و اقتداری در این گونه رفتار ها تاثیر معکوس دارد. و موجب خشم درونی مردم می شود. پس از جنگ بدر ابوسفیان که شکست سنگینی متحمل شد به خاطر شعله ور نمودن انتفام گیری هر گونه گریه و شیون را ممنوع کرد این شد که بغض و کینه انها برای جنگ احد انباشته لذاموجب شد شکست بدر را در جنگ احد جبران کنند (البته نیزبا ناشی گری مسلمان بی تاثیر نبود)
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    29 2
    خدا فتنه هارو به خودشون برگردونه...
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 0
      قطعا
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      4 1
      مشرق از فتنه جدید این استارت آپ ها و فروشگاه‌های اینترنتی خبیث خبر داری؟ که با اسم رمز اعتصاب سراسری دارن سایتهای خودشان را عمدی از دسترس خارج می کنند تا نظام وادار به برداشتن فیلتر لجنگرام بشود؟
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    13 2
    فرزندان مسئولین آمریکایی در ایران زندگی می کنند .
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    19 13
    برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • سید IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 2
      تکبیر.🤣🤣🤣
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    13 4
    مرگ برزامبی های قاتل وتخریب گروفحاش پلیس ایران واروپا وخوددرگیرواتش زن کسبه وعابروکادردرمان
  • شهرام IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 3
    ایشون فکر کنم دکتر کدیور نمیشناسه و حتی نمیداند چه میگوید در اینستاگرامش
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    9 1
    به قیمت کالاهایی که دارد خارج از قیمت فروخته می شود ورود کنید تجربه نشان داده که این پول ها صرف تیشه زدن به ریشه کشور استفاده می شود مثلا موز قیمتش یک دلار است یعنی 28 نهایت 30 هزار تومان ولی بین 40 تا 50 داره فروخته می شود یعنی کیلویی 10 تا 20 تومان تو جیب کی می رود و خرج چه می شود ؟
  • شهرام IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 6
    اگر ایشون فعال هست چنین راجب دکتر محسن کدیور میگه فکر کنم باید سر به بیابان گذاشت
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 1
      راجع نه راجب ! پیشنهاد میکنم کمی فارسی رو پاس بدار در ضمن می‌شناسه میخواد بگه اکبر گنجی اینجا راستش رو گفته یعنی همه حرفهاش راست نیست الا وقتی که مشکلی داره ..شاید پول شاید وجدانش هنوز بستریه شاید از کشتن خسته شده شاید زیاد خورده شاید مرضش عود کرده خلاصه اکبر گنجی بوده دیگه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 2
    چطور میتونی این حجم از چرت و پرت رو تولید کنی؟
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 4
    امیدوارم مهسا امینی و خانوادش وهمه کسانی که سنگ اونو به سینه میزنن به تو آتش جهنم بسوزن بسوزن
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 3
    مرگ بر خاتمی و میرحسین و روحانی همه افساد طلبان بیشرف فتنه گر که مهسای گور به گور رو بهانه کردن
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    جایگزین فضای مجازی مخرب چه چیزی هست تا بچه ها و جوانان این مملکت جذب کنه
  • ناشناس م IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 1
    ما کارمندان ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی، از طریق کروناهراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد.
  • DE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 1
    چه سؤلی ! اوباما می گوید دختران خردسالش را در آن زمان ، دقت کن خردسال ! را منع می کند ،یعنی هشدار میدهد بعنوان یک پدر ، نه با توسری و ممنوع کردن استفاده از شبکه ها و به ضرب تنیبیه و خشونت ..
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    ا برو به صحبت های بزرگان دین توجه کن
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    جمله اوباما خیلی جالبه میگه عاقلانه نیست حضور و ارائه زندگی خود در اینستا گرام برای دخترم. از نظر او مردمی که خودشونو عرضه میکنن احمقن
  • عمو IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    هنوز دنیا نمی دونه با پسر پرنسس چارلز تو کانادا چه کرده این باراک. بیایید در مورد غرب هم کمی بهتر فکر کنید،درست است فقر و فحشا و جنایات و ... چیزهایی که خودمان هم داریم آنجا بیشتر است ولی به مردمی فکر کنید که چاره ایی جز تحمل زورگویانی که ممالکشان را غصب کرده اند ندارند،مردمی که چقدر دوست داشتنی و صمیمی و خونگرم و جالبند. اشخاصی آنچنانی دیگر در کشور خودمان بزن در رو نیستند،کارشون به جایی رسیده که با سوء استفاده ها از رنگها و چارلی بازیها می زنند و می ایستند. کاری به هیچ فرقه و شخص و موضوعی ندارم ولی این افراد که در همه اقشار هستند بیشتر از این قدرت بگیرند سویه دیگری همسان با جناحهای روبرو خاک بر سر همه مان خواهند کرد.
  • یونس IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 1
    هیچ کسی تا به امروز به پرچم عزای اباعبدالله حمله نکرده است!
  • پارادوکس IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 2
    در مورد اینکه اوباما دخترانش را از حضور در شبکه های اجتماعی خود ساخته ی غرب مانند فیس بوک منع میکند اما جوانان ایرانی را ترغیب میکند به حضور در عضوی بودن از جهان واهی و دروغینی که در فضای مجازی برای جوانان ما ساخته اند و چون میدانند کاذب و مضر است فرزندان خود را منع میکنند باید گفت همه ی ماجرا به استانداردهای دوگانه غرب و طرفداران غرب در جای جای جهان بر میگردد از فلسفه گرفته تا سیاست و اقتصاد و روان شناسی و مدیریت و حقوق جامعه شناسی و غیره . لذا مثلا برای کشوری که چشم آبی و بلوند و سفید پوست هستند سیاست حقوق بشری این است که از لحاظ حمایتهای بین المللی تمام مجامع جهانی و رسانه هایشان را مدتها به خط کرده اند و از لحاظ سیاستهای اقتصادی تمام امکانات پولی و مالی و غذایی و سوخت و انرژی و بهداشتی را برایشان مهیا کرده اند تا جاییکه میتوانسته اند و در سیاست نظامی و امنیتی انواع تسلیحات مدرن جهان به همراه آموزش و مشاوره نظامی و امنیتی فراهم کرده اند تا زیر چکمه ی هم نژادهایشان و هم فرهنگشان نیافتند اما چون فلان کشور چشم بادامی و مو مشکی و زرد پوست و مخالف سلطه آمریکا بودند برای اولین بار در جهان تا کنون دو بمب اتمی بر سرشان ریختند و ظرف چند ثانیه صدها هزار نفر را زنده زنده خاکستر کردند یا به علت مشابه همین دلیل مردم مظلوم یمن را از دسترسی های اقتصادی به سایر نقاط جهان محروم کرده اند و دور آنانرا حصاری کشیده اند که نه آب و غذا و نه دارو و سوخت و نه حتی سلاح برای دفاع از خود کسی به آنان نرساند و خودشان نیز به جای دادن این موارد به آنان چون مسیحی و طرفدار صهیونیزم و چشم آبی و بلوند و سفید نیستند تمام کمکهای نظامی و اقتصادی و سیاسی را به دشمنانشان میکنند و یمن را از لحاظ رسانه ای بایکوت کرده اند و چشم مجامع جهانی را به روی فجایعی که خودشان و عمله هایشان بر سر یمن می آورند بسته اند و از این دست بلای خودشان و داعش در عراق و سوریه و افغانستان و بلای اربابان صهیونیستشان بر مردم مظلوم فلسطین و حتی مخالفان سیاستهایشان در ونزویلا و کوبا و بولیوی و حتی ارمنیهای دوست دشمنان آمریکا .لذا این دوگانگی در موضوعات علمی و در حیطه ی علم نیز دیده میشود فی المثل فیلسوف طرفدار آمریکا یعنی پوپر دموکراسی واقعی برای مردم غیر غربی را فقط زیر چکمه ی نظامیان آمریکایی دموکراسی میداند در حالیکه بر طبق همان
  • پارادوکسیکولوژی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 2
    فلسفه پوتین هم نژادان و هم میهنان و هم زبانان اوکراینی را برای نجاتشان از شر ناتو و آمریکا پوتین دیکتاتوری میدانند نه چکمه ی دموکراسی و در مثال دیگر در علم روان شناسی سرآمدان و بزرگان و نظریه پردازان مشهور روان شناسی معاصر غربی همجنس بازی و حتی ارتباط جنسی با حیوانات و ازدواج با آنان را به عنوان بیماری روانی اصلا به حساب نمی آورند یا رفتار وحشیانه و سادیسمی سربازانشان در زندانهای بگرام و گوانتانامو و ابو قریب را به عنوان جنون دیگر آزاری و بیماری روانی محسوب نمیکنند در حالیکه طرفدارانشان و یا تحصیل کردگان غرب مع الاسف در برخی کشورهای اسلامی به عنوان یک زن روان شناس یک جوان مومن مسلمان را در مصاحبه ی روان شناختی بدلیل نگاه نکردن به او و عقیده ی اسلامی اش که اعتقاد به محرم و نامحرم دارد را در گزینش رد میکند و فقط به همین دلیل او را به روان پزشک ارجاع میدهد تفاوت از کجاست تا به کجا و باید برای این تبعیضها و دوگانگیها خون گریه کرد یا اینکه جوان مومنی را بدلیل توهین به طرفداران آمریکا در کشوری مسلمان بارها و بارها در مدتهای طویل در مکانهایی شبیه طویله زیر دست روان شناسان وابسته و نان خور غرب پرستان می اندازند تا شاید تحت شکنجه و فشار روانی از او آتویی بگیرند و چند برچسب بیماری روانی به او بزنند یا اگر نشد آنقدر آزار روانی اش بدهند تا دچار چندین اختلال روحی شود تا مخالفان غربگدایان و اربابانشان دستشان بیاید که مخالفت با آنان چه عواقب سنگینی دارد .لذا وقتی فلسفه ی اومانیسم و اندیویدوآلیسم خود محوری را به جای خدا محوری در تمام علوم انسانی جاری و حاکم میکنند به عنوان اصل بلاتشکیک و یقینی مبنای هر نظریه پردازی ای و غیر آنرا دیکتاتور مآبانه برنمی تابند علم غربی نیز مانند فلسفه و سبک زندگی غرب همانند گرگ وحشی و آدمخوار برای مخالفین غرب و غربگدایان و ملتهای مستضعف جهان در میاید طوریکه طبق نظر بدبینانه اقتصادی مالتوس به چند دلیل که یکی همیشه گرسنه و در حال مرگ نگاه داشتن ملتهای مستضعف است مازاد غله ی خود را به دریا میریزند و واقعا باید گفت الا لعنه الله علی القوم الظالمین.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    نه جاااانم ربطی ب فیس بوک ، اینستا ، وآتس آپ نداره
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 3
    این اغتشاشگران که ادعا می کنند اکثریت مردم ایران هستند ! باید بدانند 10 درصد مردم ایران رقم باور نکردنی 8 و نیم میلیون نفر می شود ! که هیچ نیروی انتظامی و امنیتی و نظامی در هیچ کشور شرقی و غربی دنیا نمی تواند آنها را سرکوب کند پس باور کنید اینها حتی یک درصد مردم ایران هم نیستند و وقتی می بینند که عموم مردم و اکثریت قاطع ملت ایران با آنها همراه نمی شوند اقدام به آتش زدن لاستیک یا سطل زباله می کنند تا توجه مردم را با آتش یا ترافیک ایجاد شده در خیابانها به خود جلب کنند ! که البته عده ای ساده لوح هم باور می کنند ! و البته افراد پشت صحنه می دانند که با این کارها به جایی نمیرسند ولی در عین حال خوراک تبلیغاتی خوبی از ظاهر شلوغی خیابانهای ایران به دنیا مخابره و کیف می کنند ! این نظام را اکثریت قاطع مردم ایران بوجود آورده اند و همین اکثریت قاطع هم حفظش کرده و می کنند.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 1
    این اغتشاشگران که ادعا می کنند اکثریت مردم ایران هستند ! باید بدانند 10 درصد مردم ایران رقم باور نکردنی 8 و نیم میلیون نفر می شود ! که هیچ نیروی انتظامی و امنیتی و نظامی در هیچ کشور شرقی و غربی دنیا نمی تواند آنها را سرکوب کند پس باور کنید اینها حتی یک درصد مردم ایران هم نیستند و وقتی می بینند که عموم مردم و اکثریت قاطع ملت ایران با آنها همراه نمی شوند اقدام به آتش زدن لاستیک یا سطل زباله می کنند تا توجه مردم را با آتش یا ترافیک ایجاد شده در خیابانها به خود جلب کنند ! که البته عده ای ساده لوح هم باور می کنند ! و البته افراد پشت صحنه می دانند که با این کارها به جایی نمیرسند ولی در عین حال خوراک تبلیغاتی خوبی از ظاهر شلوغی خیابانهای ایران به دنیا مخابره و کیف می کنند ! این نظام را اکثریت قاطع مردم ایران بوجود آورده اند و همین اکثریت قاطع هم حفظش کرده و می کنند.
  • س IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 3
    فضای مجازی ولنگار را دریابید #طرح صیانت فضای مجازی
  • رضا IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 4
    متاسفم براى مشرق
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 2
    دختر ۱۰ و ۱۴ ساله با جوان ۱۸ ، ۲۰ ساله فرق می کنه ،بفهم مجید جان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس