ناصر کنعانی - نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:‌ فرصت برای توافق و ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست خبری درباره سرنوشت مذاکرات، گفت: همچنان امکان و فرصت برای توافق و ازسرگیری اجرای برجام وجود دارد و این امکان هست در صورتی که طرف مقابل مشخصاً دولت آمریکا اراده سیاسی خود را بروز و ظهور دهد این توافق در زمان کوتاهی شکل بگیرد و فرصت برای احیای توافق باقی است.

تبادل پیام از طریق هماهنگ کننده اروپایی در جریان است

کنعانی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: انجام تبادل پیام از طریق هماهنگ کننده اروپایی و برخی از وزرای خارجه کشورهای همسایه در جریان است.

پیام‌هایی بین ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل منتقل شد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل، فرصت خوبی برای انجام مذاکرات جانبی بود و از طریق واسطه‌ها و مقامات عالی برخی کشورها پیام‌هایی بین ایران و آمریکا تبادل شد.

وی افزود: همچنان تاکید می‌کنیم برای دستیابی به یک توافق خوب، پایدار و قوی مصمم هستیم.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به متن جمع بندی پیشنهادی اروپایی، پاسخی شفاف برای جمع‌بندی و شکل‌گیری توافق داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در آن پاسخ تاکید داشت که نقاط ابهام در جمع بندی مذاکره‌کننده اتحادیه اروپایی برطرف شود که در صورت توافق، شاهد یک توافق پایدار باشیم و از تفسیرهایی که می‌تواند مخرب باشد پیشگیری شود.

منابع مالی بلوکه شده ایران در کره جنوبی باید آزاد شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص انتشار اخباری در مورد آزادسازی منابع ارزی کشورمان در کره جنوبی گفت: آزادسازی منابع مالی بلوکه شده کشورمان در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی، همواره یکی از موضوعات مورد مطالبه جمهوری اسلامی ایران بوده است و آن را در روش‌های دیپلماتیک از جمله در قالب مذاکرات سیاسی، اقتصادی، بانکی و تجاری پیگیری کردیم و جزو اهداف مهم ما است.

کنعانی افزود: معتقدم دولت‌هایی که سرمایه ملی جمهوری اسلامی ایران در آنجا وجود دارد موظف هستند بر مبنای مناسبات دوستانه و همچنین قوانین و مقررات بین‌المللی، این منابع مالی و دارایی‌های ایران را آزاد کنند و بدون هیچ قید و شرطی در اختیار طرف ایرانی قرار دهند و آزادسازی منابع مالی را مشروط به هیچ رخداد دیگری خارج از چارچوب مناسبات دوجانبه نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: تماس‌ها با کره جنوبی ادامه دارد، مذاکرات دوجانبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی صورت گرفت و گفتگوی خوبی بین مقامات دو کشور در سطح وزرای امور خارجه انجام شد.

وی افزود: این مذاکرات در جریان است و پیشرفت‌هایی را داشتیم و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم و اخبار تکمیلی را بعد از پیشرفت گفتگوها در مراتب بعدی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وزارت خارجه بر لزوم حفظ امنیت سفارتخانه‌ها تأکید کرد

کنعانی در واکنش به تعرض‌های صورت گرفته به تعدادی از نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور گفت: در نتیجه تحولات اخیر در برخی از کشورها و مشخصاً تعدادی از کشورهای اروپایی بعضی از نمایندگی‌های ما مورد تعرض افراد منتسب به جریان‌های معاند، ضد انقلاب و گروه‌های خشونت طلب قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در برخی از کشورها مهاجمان موفق شدند در نتیجه عدم وجود حفاظت کافی و عدم توجه اولیه از سوی نیروهای تأمین امنیت به برخی از نمایندگی‌های ایران به ویژه در جدار بیرونی نمایندگی‌ها حملاتی صورت دهند و بعضی از بخش‌های نمایندگی مورد تعرض قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بر مبنای کنوانسیون وین، کشورهای پذیرنده موظف هستند همه امکانات و تدابیر لازم را برای فعالیت امن نمایندگی‌های دیپلماتیک فراهم کنند و این جزو وظایف ذاتی کشورهای پذیرنده است.

کنعانی افزود: تعدادی از نمایندگی‌های ایران مورد تعرض قرار گرفت که بلافاصله اطلاع رسانی لازم به کشورهای مرکز صورت گرفت و در تهران نیز وزارت خارجه اقدامات فوری از طریق سفارتخانه‌های آن کشورها انجام داد و مسئولیت آن‌ها یادآوری شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: بعد از روزهای اولیه شاهد تقویت تدابیر حفاظتی و امنیتی از سوی کشورهای پذیرنده بودیم و نمایندگی‌های ایران اقدامات تکمیلی خود را انجام دادند.

وی افزود: نقطه تأسف این است که عده‌ای در این کشورها به عنوان اعتراض سیاسی به خشونت آمیزترین روش‌ها متوسل شدند و علاوه بر حمله به اماکن دیپلماتیک، نسبت به استفاده از روش‌های غیراخلاقی، تهدید دیپلمات‌ها و ایجاد فضای ناامنی تلاش کردند.

کنعانی تصریح کرد: دیپلمات‌های ایران به صورت معمول در نمایندگی‌ها حاضر و وظایف سیاسی خود را پیگیری می‌کنند و ارائه خدمات کنسولی را با جدیت انجام دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در برخی حوزه‌های نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، مهاجمان و کسانی که ادعای حمایت از حقوق بشر و رویکرد سیاسی برای بیان دیدگاه‌های خود دارند، حتی به مراجعان به بخش‌های کنسولی بی احترامی کرده و فضای رعب برای شهروندان ایرانی ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: الان شرایط نسبتاً خوبی وجود دارد و سفارتخانه‌ها در اروپا فعالیت خود را آغاز کرده اند.

کنعانی همچنین با اشاره به مذاکرات منطقه‌ای برای آزادی حاجی ایرانی در عربستان گفت: امروز شاهد بازگشت حاجی دربند ایرانی در سعودی هستیم. متأسفانه او با یک دلیل غیر قابل قبول در آنجا بازداشت شد.

رسانه‌های ضدانقلاب خارج از کشور به کارخانه دروغ سازی و تشویق خشونت تبدیل شده اند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات آشوب‌گرایانه برخی از رسانه‌های خارجی فارسی زبان گفت: در شرایط اخیر شاهد اقدامات خارج از عرف برخی شبکه‌هایی بودیم که مدعی هستند رسانه بوده و وظیفه اطلاع رسانی را انجام می‌دهند.

وی افزود: در کمال تأسف این گونه رسانه‌های مدعی به کارخانه دروغ سازی، اتاق عملیات رسانه‌ای و تحریک آمیز و تشویق خشونت و ترویج قتل و تحریک برای حمله به امکان عمومی و مرکز آموزش درست کردن کوکتل مولوتوف و ایجاد آشوب و بلوا تبدیل شده اند.

وی گفت: اسم این‌ها را چه باید بگذاریم؟ آیا این‌ها رسانه هستند؟ چگونه رسانه‌ای است که روزانه روش‌های مختلف غیراخلاقی را اعم از دروغ پردازی ترویج می‌کند. این رسانه‌ها اتاق عملیات و مرکز ترویج خشونت هستند و با هیچ معیاری فعالیت چنین رسانه‌هایی قابل قبول نیست.

کنعانی افزود: ایران در این زمینه به مسئولیت خود عمل خواهد کرد و به کشورهای پذیرنده تذکر جدی داده شده و از طریق کشورهای مرتبط و دوست تذکر جدی به آن‌هایی که از رسانه‌ها حمایت مالی می‌کنند، داده شده است و تاکید شده ایران از ظرفیت‌های خود در چارچوب‌های مختلف اعم از حقوقی و سیاسی به صورت جدی استفاده و نسبت به این شبکه‌هایی که کار تروریستی انجام می‌دهند اقدام خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مقدماتی فراهم شده است و در بازه زمانی کوتاه مدت آینده، این اقدامات را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شیردل IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 9
    تخته بزنین این برجام کوفتی رو از روزی که این قراردادنجس رو حسن کلید امضا کرد یک روز خوش نداشتیم این اغتشاشاتم توی پازل برجامه!
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    9 3
    حرف های کلیشه ای: عمه من اگر مرد بود عمویم می شد! - شما طرف را می شناسید و خودتان هم همینطور - پس لطفا واقع بین باشید بی خیال مذاکره شوید -و اگر در پی مذاکره هستید با طرف اصلی بنشید و تمام کنید .
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 1
    برجام هيچ وقت امضا نميشه .مخصوصا الان
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      5 5
      شما نه مملکت گردانی نه اقتصاد دان هر بیشتر بگذرد مخصوصا با تحریم‌های شدیدتر اوضاع بدتر میشود لطفاً با اظهارات نسنجیده دامن به گرانی و افزایش اغتشاشات نزنید
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      5 5
      الان روسیه وچین واروپا باایران قرارداددارن وتحریم هاراهم دورمیزنیم وخودکفایی داریم وزیرنظارت پادمانی هستیم پس بایدتحریمهابرداشت هشود
    • محمد حسین IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      روسیه هیچوقت اجازه نمیده ایران به بمب اتم دستیابی پیداکنه ،مگر خود روسبه بمب اتم در اختیار ایران بزاره که با توجه به شرایط بی ثبات داخلی که در یکی دو دهه اخیر شاهدش بودیم ، حالا حالا ها ممکن نیست .غرب اگر این رومتوجه بشه ،دیگه نیازی به امضای برجام نداره ،چون روسیه حالا حالا ها داره زحمت رو از دوش غربیها برمیداره . این میون دست ایران هست که از بازار نصف دنیا کوتاه میمونه و تاثیر این به صورت مزمن مخرب هست .
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    5 14
    برجام رو نمیخوایم. لعنت بر خاتمی، موسوی، روحانی، رفسنجانی و.....
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 13
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 4
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    12 0
    یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نقد سند ۲۰۳۰: آن‌ها که در خیابانند، نه تنها خودشان، بلکه پدر و مادرشان نیز در همین نظام، آموزش دیده‌اند// نه! کدام آموزش؟! اطلاع موثق هست که، از زمانی دانشگاههای خصوصی پولی و مدارس پولی و مراکز مهارتی پولی خصوصی شده، عمدتا فساد آموزشی و مدرکفروشی (با ظهر قانونی) برقرار است، آموزش نیست چه برسد به تربیت/ تعلیم تربیت (اموزش و پرورش) سی سالست رو به انحطاط است، فقط توی هیمن سایت سزچ کنید طی سه سال اخیر بحران کرونا، چقدر انتقاد کردند فساد آموزشی، نه مردم و نه مسئولان توجهی نکردند، حتی محرز اسم بردند فلان موسسات فاسد مدرکفروش، اما کو یکبار اثر داشت، حتی اصلاح ازمون و گرفتن ازمون از این موسات فاسد نکردند، نسلی کمسواد و مستعد فساد و خیانت. خلاصه آموزش و. پرورشی در کرا نیست. نهاد دارد هر روز بیشتر آلوده به نفوذی مفسدانی است که مردک خریدند و با پارتی اشغال کردند این افراد نالایق! چه بسا همینها جنایتی مثل اخیر علیه دختران ایجاد کردند و پای نظام اسلام نوشتند. هر چند نظام مسئول است به این فساد آموزشی پایان دهد، این وزیران بی مسئولیت ارشاد و اموزشی مواخذه و برکنار کنند! یکسال است همچنان در مرکاز ارشاد دارند مدرکفروشی میکنند. / معضلاتی مانند گرانی تا احتکار، ناکارامدی تا مافیای خودرو یا مشکلات تحریم و تنش با غرب، نتیجه دهها سال فساد اموزشی و نفوذ افزاد نالایق و مستعد فساد و خیانت در نهاد است.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 2
    با اینهمه وعده وعیدهای چنددهه برای چی باید دوباره(تمام پیشرفتهایمان را با اینهمه هزینه های جانی ومالی بیت المال ومقاومت مردم...)بتن کنید ودوربین وجاسوسان استکبار بیایند داخل کشور!؟
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    وقتی میگیم یه چیزی به دل جامعه رسوخ کرده یعنی همین ها. آقایون دستور دارن ۹۰ درصد کامنت بی سوادا رو منتشر کنن و نه ۱۰۰ درصد
  • حسین IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 4
    توافقی در کار نیست به یانکی ها و نوچه هاشون پیشنهاد میکنم خودتون رو برای ایران اتمی اماده کنید ،دوران شاخ و شونه کشیدن دیگه داره تموم میشه از حالا به بعد باید با مردم و دولت ایران محترمانه برخورد کنید.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    نکند شما بیشتر ازآمریکا به این توافق نیازمندید
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    چی شد التماس آمریکا میکنید دارید گریه میکند دست پای آمریکا می‌بوسید هر روز دروغ میزند به ملت توافق نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس