کد خبر 1422667
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶
مدیرکل آژانس اتمی به مسکو و کی‌یف می‌رود

آژانس اتمی اعلام کرد مدیرکل این سازمان قصد دارد هفته آینده به مسکو و کی‌یف سفر کند تا درباره ایجاد منطقه غیرنظامی اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا رایزنی کند.

به گزارش مشرق، همزمان با افزایش حملات به نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا در شرق اوکراین و تهدید مقامات روسیه به استفاده از تسلیحات اتمی برای دفاع از خود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر به تکاپو افتاد.

آژانس اتمی بامداد یکشنبه اعلام کرد که «رافائل گروسی» مدیرکل این سازمان قصد دارد هفته آینده به مسکو و کی‌یف سفر کند تا درباره ایجاد منطقه غیرنظامی اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا رایزنی کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه آژانس آمده است: «مدیرکل گروسی، مباحثه‌ها و دیگر اقدامات خود با هدف کسب موافقت و اعمال منطقه امنیتی اطراف نیروگاه زاپروژیا در سریعتر زمان ممکن، ادامه می‌دهد. انتظار داریم که او هفته آینده به کی‌یف و مسکو سفر کند».

هفته قبل بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

بعد از آن، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه تهدید روسیه به استفاده از تسلیحات اتمی برای دفاع از خود واقعی است، مدعی شد حملات به نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا به‌نوعی باج‌گیری اتمی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس