کد خبر 1422459
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
قیمت هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۷۳ هزارتومان

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: علی رغم افزایش هزینه‌های تولید، هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۷۲ تا ۷۳ هزار تومان است که با قیمت تمام شده حداقل ۱۵ هزارتومان اختلاف دارد.

به گزارش مشرق، آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۷۲ تا ۷۳ هزارتومان بوده، درحالیکه قیمت تمام شده بدون احتساب سود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به بحث‌های سوداگری و دلال بازی هر کیلو قزل آلا در خرده فروشی‌ها با نرخ ۹۵ تا ۱۰۰ هزارتومان و در برخی مواقع بالاتر عرضه می‌شود.

نبی زاده می‌گوید: با وجود شرایط خشکسالی، سیل و وضعیت نامطلوب اقتصادی برآورد می‌شود که تولید قزل آلا به حدود ۱۰۰ هزارتن برسد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت هر کیلو قزل آلا سرمزرعه باید به ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزارتومان برسد، در غیراین صورت همه ساله تولید ۱۰ تا ۱۵ هزارتن کاهش می‌یابد.

بنابر گفته نبی زاده، سال ۹۸ تولید قزل آلا حدود ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزارتن بود که به سبب نبود بازار مناسب داخلی و صادراتی در کنار دیگر عوامل خشکسالی تولید کاهش معناداری داشت که انتظار می‌رود با بدست آوردن بازار روسیه و چین، تولید افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    1 0
    خیلی گرونه مردم نمیتونند بخرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس