کد خبر 1422427
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
خبر خوب بیمه سلامت برای این بیماران خاص!

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره بیماران پی. کی. یو و حمایت از آن‌ها گفت: ما در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای بیماران پی .کی. یو به طور کامل حمایت را دیده ایم.

به گزارش مشرق، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور به تلاش‌های دولت برای رسیدگی به وضعیت بیماران پی کی یو، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به این بیماران داشته و شخص رئیس جمهور برای تأمین داروهای بیماران اس ام ای دستور داده و بخشی از این داروها برای توزیع وارد کشور شده است.

وی یادآور شد: سازمان غذا و دارو و حوزه معاونت درمان و پژوهش وزارت بهداشت در حال آماده سازی مقدمات دسترسی بیماران اس ام ای به داروی مورد نیاز است که در مراکز آموزشی درمانی مراجع کودکان مانند بیمارستان‌های کودکان مفید، بیمارستان مرکزطبی کودکان و بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) این اقدامات اجرا خواهد شد. انشالله بتوانند خدمات به بیماران صورت بگیرد و بررسی ها و نتایج هم آنجا بررسی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور به دیگر بخش‌های حمایت از بیماران خاص اشاره کرد و گفت: ما در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج تقریباً به طور کامل همه تیپ‌های بیماران اس ام ای را در دیده ایم که در همین راستا تمام خدمات بستری، سرپایی، توانبخشی و مشاوره‌ و .. را به صورت  صددرصد رایگان پوشش می‌دهیم.

ناصحی درباره تأثیر احتمالی داروهای وارده بر بیماران اس ام ای، خاطرنشان کرد: در بحث داروها با توجه به هزینه‌های بسیار بالای این دارو، باید حتما نتیجه اثربخشی این داروها مشخص شود که بر چه طیفی موثرتر است، این وظیفه را وزارت بهداشت در دستور کار دارد و انشالله به موقع انجام داده اند و دارو را وارد کشور کرده اند، امیدواریم هرچه سریعتر بیماران اس ام ای بتوانند از داروها استفاده کنند و نتیجه بخش باشد.

وی یادآور شد: آمارهای علمی و جهانی درباره این داروها شاید برای پاسخ دهی خیلی شاید امیدوار کننده نباشداما با وجود این کشور تصمیم را گرفته دارو وارد شود و کمک به این بیماران و خانواده ها انجام شود.

ناصحی همچنین درباره بیماران فنیل کتونوری پی کی یو و حمایت از آن‌ها گفت: ما در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز برای بیماران پی کی یو به طور کامل دیده ایم و هیج جای نگرانی برای بیماران متابولیک وجود ندارد، بیماران پی کی یو و موکوپلی ساکاریدوز (ام پی اس) که شایع ترین گروه متابولیک هستند نیز  خوشبختانه خدمات داروهایی بستری و سرپایی را به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: این نوید را به خانواده‌ها و بیماران می‌دهم که بتوانیم خدمت مناسبی به آن در صندوق  ارائه دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس