کد خبر 1422419
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
عراق

منابع عراقی صبح امروز از آغاز مجدد ناآرامی ها در بغداد با حضور جمعی از هواداران جریان صدر در نزدیکی پل الجمهوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع محلی در عراق صبح امروز از آغاز مجدد ناآرامی‌ها در بغداد با حضور جمعی از هواداران جریان صدر در نزدیکی پل الجمهوریه خبر دادند.

بنابراین گزارش، برخی از تظاهرکنندگان در این اعتراضات لباس نظامی به تن داشته اند و برخی دیگر به سوی نیروهای امنیتی در اطراف پل الجمهوریه سنگ پرتاب کرده اند.

بنابر آخرین گزارش‌ها تاکنون معترضان نتوانسته اند از پل الجمهوریه عبور کنند و نیروهای امنیتی همچنان در این منطقه به طور متمرکز حضور دارند.

این در حالی است که در صحنه سیاسی عراق، پس از اعتماد مجدد اعضای پارلمان به «محمد الحلبوسی» و مخالفت آنها با استعفای وی از سمت ریاست پارلمان، شرایط برای انتخاب رئیس جمهور جدید نیز فراهم شده است.

در همین رابطه، فهد الجبوری از رهبران چارچوب هماهنگی (شیعی) شامگاه گذشته در رابطه به موعد برگزاری نشست آینده پارلمان اظهار نظر کرد.

وی در این باره گفت: برگزاری جلسه آینده پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور، مرهون توافق میان جریان‌های کُرد است.

وی افزود: به محض اینکه جریان‌های کُرد در این باره توافق کنند، موعد برگزاری نشست آینده پارلمان عراق تعیین می‌شود.

فهد الجبوری تاکید کرد: البته ما اطلاعات قریب به یقینی داریم که جریان‌های کرد درباره پست ریاست جمهوری به توافق رسیده اند اما هنوز این توافق را علنی نکرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 6
    اینجا خاورمیانه هست. بغداد تموم میشه ایران شروع میشه ایران تومو میشه بغداد شروع میشه! بعد سوریه و لبنان پاکستان بعد افغانستان بعد...
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      3 2
      خیلی نمک‌نشناسی که ایران را با سوریه و عراق مقایسه میکنی. هر موقع ناموست را به لسارت بردند بعدا مقایسه کن.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      0 1
      ۱۱:۰۱ این آرزوی ۴۳ ساله اربابهای تو هست ولی به اذن الله هیچ موقع به آرزوش نمی‌رسه جیگر
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    3 2
    آقا اگر حشد الشعبی نمی تونه . برو بچه های بسیج و بفرستید چند شبه با باطوم و ساچمه ای جمعش میکنن . مخالفان ما همه کافرن و اغتشاشگر و باید کشته بشن . هر کیم نمی تونه تحمل کنه بذاره بره
  • M.sh IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 1
    این یارو نمیزاره عراق در ارامش باشه. ایران رو خواستن اغتشاش کنند نتونستند الان نوبت عراق هست. البته هدف همه اینها گرفتن امنیت از ایران و در نهایت تجزیه ایران البته به گور خواهند برد به توفیق الهی. شما ببینید چند روز پشت هم تو افغانستان بمب منفجر میکنند. ارمنستان و اذربایجان رو هم به جون هم انداختند. عراق هم که بعد از جمع شدن اشوبهای ایران به اشوب کشیدند. تو بحرین هم خبرایی هست. دورتادور ایران رو شلوغ کردند که تمرکز جمهوری اسلامی رو ازش بگیرن. خوابی که هرگز تعبیر نخواهد شد. شیاطین انسی به درک واصل خواهند شد ان شاءالله
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 1
    همه شرارتها از اسرائیل و عربستان و امارات و بحرین هست یه روز ایران یه روز عراق یه روز لبنان آخر این شرارتها به خود این شیاطین برمیگرده خیلی زود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس