کد خبر 1422363
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
ذوالفقارنسب: شرایط تیم ملی فوتبال رضایت‌بخش است/ انگلستان هم ۶ بازی طعم برد را نچشیده

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ارزیابی من از شرایط کنونی تیم ملی مثبت است هر چند ایرادهایی هم وجود دارد که امیدوارم تا آغاز جام‌جهانی برطرف شود.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب در خصوص ۲ دیدار دوستانه شاگردان کی‌روش برابر اروگوئه و سنگال، افزود: هر تیمی را باید بر اساس شرایط و وضعیتی که دارد مورد بررسی قرار داد. در مورد تیم ملی فوتبال ایران شرایط کمی با سایر تیم‌های دیگر فرق دارد چرا که در آستانه جام‌جهانی دست به تغییراتی زدیم که در فوتبال روز دنیا کم اتفاق می‌افتد، چرا که برنامه‌های تیمی و روند آماده‌سازی را دچار اختلال می‌کند.

وی با اشاره به فاصله باقی مانده تا آغاز جام‌جهانی گفت: این تیم نیاز به تعداد بازی‌های بیشتری دارد تا سرمربی تیم ملی بتواند ترکیب اصلی خود را شناسایی کند. اگر این ۲ دیدار یک ماه پیش بود شرایط به مراتب برای ما و تیم ملی بهتر بود اما وضعیت کنونی همین است و باید خودمان را با آن وفق دهیم.

این کارشناس فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: آنچه در بازی‌های اخیر تیم ملی شاهد هستیم نشان می‌دهد بازیکنان و کادر فنی نیاز به وقت و زمان دارند تا خودشان را با شرایط کنونی وفق دهند. این تیم نیاز به تمرکز دارد و به نظر می‌رسد هنوز کادر فنی نتوانسته به آنچه مد نظرش است، دست پیدا کند. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: حفظ هوشیاری و درک موقعیت هم بسیار مهم است، این تیم از ابعاد مختلف باید آماده‌تر شود از جمله اینکه نیاز به آمادگی بیشتر بدنی دارد و از بُعد روحی نیز باید خود را ارتقا دهد. به دلیل شرایطی که همه از آن اطلاع داریم، بود تیم ملی خیلی دیر دچار تغییرات شد و همین مساله کافی بود تا زمان مفید زیادی را از دست بدهیم. 

ذوالفقارنسب در مورد این که شناخت قبلی کی‌روش تا چه حد می‌تواند کمک حال او و تیم ملی در راه جام جهانی باشد، گفت: این که او قبلا با تیم ملی و بازیکنان ما کار کرده است اتفاق خوبی بوده اما نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد آن است که همین بازیکنان در چندسال اخیر تغییرات بسیاری داشته و رشد قابل توجهی کرده‌اند. به عنوان مثال سردار آزمون که در دیدار مقابل سنگال گل برابری ایران را به ثمر رساند اگر مورد ارزیابی قرار دهیم خواهیم دید که سال به سال بهتر شده است.

وی یادآور شد: سردار آزمون از نظر فنی،‌ هوش بازی، خویشتن‌داری در زمین و شخصیت حرفه‌ای قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست و او به خوبی در مسیر موفقیت و رشد قرار گرفته،‌ این مسایل را نمی‌توان با تئوری حل کرد بلکه نیاز به تجربه و آموزش دارد که او و سایر بازیکنان ما در این شرایط قرار گرفته‌اند و بدون شک با آنچه کی‌روش از آنها می‌شناخته تا حدودی متفاوت است. 

این کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به سئوالی در مورد عدم هماهنگی کافی در خط دفاعی هم گفت: بدون شک این خط نیاز به بازسازی و ترمیم دارد، کی‌روش هم به این مساله واقف بوده و برای همین است که ترکیب نهایی خود را هنوز نشناخته و با تغییراتی که اعمال می‌کند به دنبال شرایط ایده‌آل است. باید این اعتماد بین کادر فنی و بازیکنان ایجاد شود تا تیم در شرایط مناسبی قرار بگیرد. 

بررسی وضعیت سنگال دیگر مبحث ما با بیژن ذوالفقارنسب بود. وی توضیح داد: آنها هر چند بارها خودشان را به محوطه جریمه ما رساندند اما نتوانستند تسلط کافی به تیم ملی ایران داشته باشند. شاهد حرکات منظمی در تیم سنگال بودیم اما آنها هم هنوز خودشان را به استاندارد جام‌جهانی نرسانده‌اند اما از نظر بدنی و فیزیکی بهتر از ما بودند و باید دید در گذر زمان وضعیت تیم‌های حاضر در این جام به کجا ختم خواهم شد. 

ذوالفقارنسب گذری هم به نتایج تیم‌های هم‌گروهی ایران در جام‌جهانی داشت و افزود: تیم ملی انگلستان که از آنها به عنوان قدرتمندترین تیم در مرحله گروهی یاد می‌شود در ۶ دیدار اخیر خود موفق به برتری نشده که این مساله موجب ایجاد شبهه و نارضاتی در بین هواداران فوتبال جزیره شده است. تساوی ۳ بر ۳ برابر آلمان، شکست یک بر صفر برابر ایتالیا، شکست ۴ بر صفر مقابل مجارستان و دوباره تساوی بدون گل برابر ایتالیا از جمله آخرین نتایج سه‌شیرها است که باید به آن توجه داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس