کرباسچی: تجزیه‌طلبان روی موج احساسات مردم سوار شدند/ افرادی که متوسل به خشونت می‌شوند دلسوز نیستد

دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: مفهوم تجزیه طلبی توسط برخی‌ها به درستی درک نشده است، این اتفاقات بیشتر سوار شدن روی موج شعارها و احساسات است.

به گزارش مشرق، غلامحسین کرباسچی دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و مدیر مسئول روزنامه هم‌میهن در گفت‌وگویی به موضوع اغتشاشات پیش آمده پرداخت و خط تجزیه‌طلبی در این موضوع را تحلیل کرد.

کرباسچی معتقد است زمینه‌های ورود گروهک‌های تجزیه طلب و سوار شدن این جریانات بر احساسات مردم در نارسایی‌ها و ناکارآمدی‌هایی است که حول خواسته‌ها و نیازهای به حق مردم شکل می‌گیرد.

او در ماجرای اخیر نیز اقدام رئیس جمهور را در تماس با خانواده امینی ستود اما گفت این سیاست رئیس جمهور توسط بقیه مسوولین پیش نرفت که اگر دیگر نهادها هم مثل ایشان اقدام می‌کردند زمینه‌های تحریک احساسات مردم از بین می‌رفت و گروه‌های تجزیه طلب فرصت ظهور و بروز پیدا نمی‌کردند.

در ادامه مشروح گفت‌وگو با غلامحسین کرباسچی را بخوانید:

 آقای کرباسچی نسبت جریانات تجزیه‌طلب با اغتشاشات اخیر را چگونه تحلیل می‌کنید؟

کرباسچی: عده‌ای از تجزیه طلبی و اینکه کشور بزرگی مثل ایران تکه پاره شود، درک درستی ندارند و بیشتر بر روی موج شعارها و احساسات سوار شده‌اند. مردمان کرد ایران یک سری خواسته‌های مادی و معنوی دارند که به حق است و مسئولان کشور باید به این خواسته‌ها رسیدگی کنند. البته این مسائل و خواسته‌ها صرفا به بعد از انقلاب مربوط نمی‌شود، من یادم است همان اوایل انقلاب ما مسائل جدی در مناطق کرد نشین داشتیم و موضوعات مختلفی مطرح شده بود. در هر حال کشور بعد از انقلاب دچار تنگناهایی بود که ممکن است به این مناطق هم اجحاف‌هایی شده باشد. طبیعی هم هست؛ آن موج سازندگی و توسعه ممکن است به مناطق مرزی و دور افتاده کمی دیرتر برسد. البته این نقص کار است باید تلاش شود اولین جاهایی که مزایای انقلاب بهشان می‌رسد همین مناطق دورافتاده و مرزی باشد، باید تلاش شود محرومیت‌ها هرجا بیشتر است سریعتر همانجا اقداماتی انجام شود؛ ولی به هر حال اینها اشکالات و ناکارآمدی‌هایی است که بوده.

ولی اینکه مفهوم تجزیه طلبی و مفهوم اینکه یک کشور بزرگی مثل ایران بخواهد تکه پاره شود و مفهوم اینکه بعد از آن تکه پاره شدن چه بلایی سر مملکت و مردم بیاید توسط برخی‌ها به درستی درک نشده است. شما ببینید الان روی کشور بزرگی مثل ایران چه حسابی باز می‌کنند و چه برخوردی انجام می‌دهند؟ حالا اگر کشور کوچکی شکل بگیرد چه حسابی روی این کشور باز می‌شود و اصلا چه امکاناتی دارد و چه موقعیتی می‌تواند داشته باشد؟ لذا مفهوم تجزیه طلبی به این معنا چندان منفعتی نخواهد داشت.

من فکر می‌کنم این اتفاقات بیشتر سوار شدن روی موج شعارها و احساسات است وگرنه مردم این مناطق یه سری خواسته‌هایی دارند که خواسته‌های به حقی است؛ چه خواسته‌های مادی و چه خواسته‌های معنوی و فرهنگی که مجموعه مدیران و مسوولین نظام و ... هرچه می‌توانند باید این نارسایی‌ها را برطرف کنند. من شخصاً در گفت‌وگوهایی که با برادران و خواهران کرد داشتم، تا به حال ندیده و نشنیدم که بگویند ما به دنبال تجزیه طلبی هستیم و می‌خواهیم به کشور مستقلی تبدیل شویم. تازه چیزی که من دیدم این بوده که این مناطق مدعی هستند که اصل نژاد فارس و ایران، قوم کرد است یعنی یک همچین ادعاهایی هم بعضا از این مناطق شنیده می‌شود. در هر حال من چندان انگیزه‌ای در این برادران و خواهرانمان در مناطق کردستان و ... نمی‌بینم.

ولی به هر حال فعالیت گروهک‌هایی مثل کومله خیلی زیاد بود.

کرباسچی: بعضی از این گروهک‌ها مثل کومله و ... که شاید ماموریت‌هایی هم داشته باشند از این نارسایی‌ها سوء استفاده می‌کنند. شما ملاحظه کنید مسئله‌ای مثل کولبری سالهای سال است که به عنوان معضلی برای این مردم به خاطر بی‌کاری و ... مطرح است. این کسانی که حالا کومله هستند یا دموکرات هستند یا هرچی؛ وقتی که شما در این مناطق یک جمعیت زیاد جوانی کار و شغل و درآمدی ندارند و به خاطر یک محدودیتی در یک جنسی مثلا لوازم خانگی اینها راه می‌افتند و کولبری می‌کنند واقعا مسئله جدی است. آدم وقتی این صحنه ها را می‌بیند از خودش خجالت می‌کشد. اصلا آدم از این خجالت می‌کشد که در دنیا نشان بدهند که ۱۰ یا ۱۵ سال - نمی‌دانم چقدر هست این جریان راه افتاده- که در برف در تابستان و در زمستان و ... از این کوه‌های صعب‌العبور یک جوانی یا یک معلولی یا یک پیرمردی یک حجم عظیم باری را بلند می‌کند و چند کیلومتر مسیر را جابجا می‌کند. خب این مسائل که کاری ندارد یک بار مسوولین بروند آنجا و اگر قرار است به این آدم‌ها اجازه بدهند یک روشی اتخاذ کنند و مسئله را حل کنند؛ من یادم هست زمان آقای هاشمی در دولت مطرح شد که یک کارت‌هایی داده بشود تا کسانی که در مرز زندگی می‌کنند بتوانند یک تجارت مختصر خارجی انجام بدهند؛ خب این مورد را یک دفعه به روش درست حل کنند.

خب این تنگناها وجود دارد و هر چند وقت یک بار هم یک مسئله‌ای سر این ماجرا پیش می آید مثلا یک سقوطی یا درگیری چیزی پیش می‌آید این جریانات تجزیه طلب می‌تواند از آنها استفاده کند و تحریک احساسات کنند. که حالا عرض کردم که نمی‌دانم اینها ماموریت است یا واقعا خودشان دچار چنین توهمی هستند از این نارضایتی‌های اینجوری استفاده کنند و به این مسئله تجزیه طلبی دامن بزنند که اگر جدایی اتفاق بیافتد همه این مسائل حل خواهد شد.

پس شما زمینه اصلی این تحرکات را وجود نارسایی‌هایی از این دست مسائل می‌دانید.

کرباسچی: بله من فکر می‌کنم زمینه اصلی این نارضایتی‌ها در مناطق کرد نشین حتی در مناطق شرقی ایران و زمینه اصلی تقویت این گروهک‌های تجزیه طلب و این جماعتی که این القاعات را دارند این نارضایتی‌ها است که اگر دولت و مدیریت‌های محلی بتوانند این مسائل را حل و فصل کنند به نظرم اصلا زمینه‌ای برای چنین حرکت‌هایی وجود ندارد.

مثلا در سالهایی که وضعیت اقتصادی کشور بهتر بود - مثلا در دوره اصلاحات که اوضاع اقتصادی خوب بود- ما این مشکلات را به این شدت نداشتیم که در این ۱۰ یا ۱۲ سال اخیر بروز کرده و خب نارضایتی زیادی هم ایجاد شده. و خب در این زمینه نارضایتی همه جور تبلیغات از خارج و داخل و ... پیش می‌آید.

گروهک‌های تجزیه طلب ازجمله گروهک کومله از نارسایی‌ها و مشکلات موجود در مناطق کردنشین سواستفاده می‌کنند و با تحریک احساسات مردم، این‌طور جلوه می‌دهند که اگر به کشور مستقلی تبدیل شوند، تمام مشکلات و گرفتاری‌های مردم این منطقه حل می‌شود.

 آیا این گروهک‌ها از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شود؟

کرباسچی: تحلیل من این است که قطعاً قدرت‌های خارجی که این همه علیه جمهوری اسلامی ایران هزینه و تبلیغ می‌کنند، وقتی زمینه‌ای مانند همین گروهک‌های تجزیه طلب را ببینند که با آن می‌توانند یک کار شدیدتر و مسئله‌آفرین‌ علیه کشور بکنند، حتما با آن‌ها همکاری کرده و پول و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهند.

من اطلاع جزئی و دقیق ندارم که گروه کومله و امثالهم ارتباط مستقیمی با کشورهای غربی دارند یا نه؛ این موارد را باید دستگاه‌های اطلاعاتی و مسوولینی که با این‌ها برخورد می‌کنند و اطلاعات اینها را جمع آوری می‌کنند توضیح بدهند ولی علی‌القاعده به جهت تحلیلی اگر این گروهک‌ها گروه فعالی باشند و امکاناتی هم در اختیارشان باشد زمینه هر نارضایتی و تشنجی که پیش بیاید بهترین موقعیت برای همین افراد است.

اینها در شرایط آرام و شرایطی که همه از زندگیشان راضی باشند که حرفی برای گفتن ندارند. طبیعی است که همیشه تحریک احساسات و تحریک جمعیت جوان در شرایط اینچنینی پیش می آید و الا در شرایط نرمال که همه شرایط عالی داشته باشند، همه امکانات در اختیارشان باشد و همه راحت و خوش و سلامت باشند کسی دنبال درگیری و ... نمی‌رود.

شما ببینید زمانی که ما این همه  درگیری بین‌المللی داریم، این همه درگیری با قدرت‌ها جهانی داریم، بالاخره سالها است ما مسائل جدی با ابرقدرت‌ها در سطح جهانی داریم و اینها سالها است سازمان‌های جاسوسی و ضدجاسوسی‌شان را  سازمان‌دهی کردند طبیعی است که اگر امکاناتی در اختیارشان قرار بگیرد و زمینه‌ای فراهم بشود از این امکانات و زمینه‌ها استفاده کنند.

این کشورهای بزرگی که ما باهاشون این همه مسئله داریم طبیعی است که در شرایطی که زمینه وجود دارد ورود کنند و مسئله ایجاد کنند. ما باید مدیریت خودمان را درست کنیم.

 برخی از این گروهک‌ها ادعای دلسوزی برای مردم را دارند. آیا چنین چیزی می‌تواند درست باشد؟

کرباسچی: اصولا امروزه هیچ‌کجای دنیا کسی باور نمی‌کند افرادی که متوسل به اسلحه و خشونت می‌شوند و ترویج خشونت می‌کنند، ‌ برخوردهای خشن و برخوردهای مسلحانه انجام می‌دهند برای دلسوزی مردم باشد. این روش‌ها متعلق به خیلی سال قبل است. به نظرم این‌ها خیلی روشن است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید فروزان CH ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    25 5
    می‌گوید شاید ماموریتهایی داشته اند و اطلاع ندارد مرتیکه ، درغگو ، از هاشمی نا روحانی فرصت داشتید که به مناطق محروم کمک کنید و سازندگی ، اشرافیت و رانت و دزدی را راه انداختید حالا جا نماز اب میکشی ، ا
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      21 3
      دقیقآ... در صفوف ایستاده بر نماز - عمروعاص ها فراوانند باز!
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      10 2
      مهاجرانی کرباسچی هم رقیبش ! این دو مزدور در فردایی که دور نیست باید حساب پس دهند. هر جا فرار کنند از طریق اینترپل دستگیر و برای محاکمه به ایران عودت داده خواهند شد.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      9 1
      15:35 - احسنت .
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      16 1
      با تراکم فروشی و چند برابر کردن عوارض افتادی به جان مردم . با پولهای غارت شده همین کوخ نشینان مجسمه زرین رفسنجانی ساختی ! مهاجرانی همپالگیت خواهان تغییر قانون اساسی و مادام العمر شدن ریاست جمهوری رفسنجانی شد. شما که اینقدر با نمکید برید در فیلم های کمدی نقش هایی مثل آقا روباهه و گربه نره بازی کنید.
    • AU ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      15 2
      آقای کرباسچی لطفا ساکت شو اختلاسگر و فتنه گر
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      13 2
      هر وقت تونستی در حزب مقابل فائزه باشی اونوقت جا نماز آب بکش. نوبت توهم میرسه.
    • DE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      8 0
      کرباسچی باید میگفت : تجزیه‌طلبان روی موج احساسات مردم سوار شدند پدر سوخته ها غلط میکنند موجسواری فقط مخصوص ما اصلاح طلبهاست و حزب اشرافی .خخخ دیگ به دیک میگه تهِ ت سیاست سپایه میگه بکش بالا .// تفاوت تجزیه طلبان کنونی با اصلاحطلبان در 33 سال این هست که اصلاحطلبها33 سال سوار موج و سوار بر گرده مردم بودند و هستند و این تازه به دوران رسیده های تجزیه طلب تازه اول موجسواریشونه حالا کو تا مانند اصلاح طالبان سوار گرده مردم بشن.
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      8 0
      پيشنهاد ميكنم مشرق سلسلة دادگاهها ي رسيدگي به اتهامات مالي كرباسچي به رياست اقاي اژه اي در دهه ٧٠را مجددا براي اگاهي و تنوير افكار عمومي بارگذاري كند !!! اينطور كه معلومه امر بر خود اين جناب هم مشتبه شده!! بيم ان ميرود جناب محمد علي نجفي اين روزها سرو كله اش پيدا شود و پي گير مرگ مهسا اميني شود!!!
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      2 0
      فک کنم دیگه تازه متوجه تجزیه کشور و مسائل خشنی که براه افتاده، شده... به نظرم انسان نابلدی بوده که یه چیزایی رو داره متوجه میشه. البته نابلد حرفه ایی!
  • Ata IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    14 1
    راستی شما همون نبودی که گفتی پدرم رو کشتند؟؟؟کی؟؟؟؟؟
    • محمد رضا IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      8 1
      از این به بعد در آگهی ترحیم باید بنویسیم بزرگ خاندان ...‌‌در 95 سالگی کشته شد....
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    7 1
    در خصوص این آقا هیچ نظری ندارم
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    19 1
    این آقا خودش رو آنتن زنده شبکه خبر با وجود اینکه فیلم جلسه و غش کردن خانم امینی رو نشونش دادن میگفت مهسا امینی کشته شده حتی وقتی مجری دوباره ازش پرسید حاضر نشد حرف خودش رو اصلاح کنه ، حتی پدر مرحومش که با مشکل قلبی در بیمارستان به رحمت خدا رفته رو مثال زد و گفت بابای من هم در بیمارستان کشته شد! این بابا خودش عامل تحریک احساسات مردم هست حالا اومده ژست کارشناس اجتماعی میگیره. علی کریمی جلوی این بابا هیچی نیست.
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    9 0
    باشه تو راست میگی ولی ما فراموش نمیکنیم بیشتر متنهایی که سلبریتی های وطن فروش در فضای مجازی رهاشده منتشر میکردن رفقای افسادطلبت به آنها دیکته کرده بودن به عبارتی سلبریتی های وطن فروش زبان افسادطلبان که سرمایه های اسرائیل در ایران هستند بودند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    7 1
    این نهایت ارزووارمان لیبرالیسم وبی بندباری وضدیت باحجاب ازنوع ابراهیمی تاعدم حجاب خواهی درزبان که فحاشی وتخریب ویران گرایی درایران راشاهدبودیم که دنباله ان درضرب وشتم وقتل پلیس ایران واروپا راشهدبودیم وکادرجهانی امبولانس وکسبه ورهگذربود
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    8 1
    آقای کرباسچی خود شما یکی از تجزیه طلب ها هستی
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      5 2
      کرباسچی خاتمی و سران فتنه خیلی وقته تجزیه شدند،تجزیه طلب اومدمحصول هاشون رو بدزده!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    7 0
    کی بود باحکم بقتل رسیدن مهسا رمز اشوب منتشر کرد توودیگر فساد طلبان وپزشکیان مفسد نبودید
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 0
    هی به این رانت خواران تریبون بدهید تا بیشتر اراذل را کف خیابان بیاورند. یعنی واقعاخجالت آور نیست که فردی مثل این کثافت بیاید در باره نحوه خدمت رسانی به محرومان سخن بگوید؟ ای لعنت به این همه نادانی و عوضی گرفتن ها!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    9 0
    شما ساکت شو دزد اتوکشیده
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 0
    ترسیدی آقای کرباسچی؟ اون موقع که سر و صدا زیاد بود و خیال میکردی قراره خبری بشه تو تلویزیون میگفتی مهسا امینی به قتل رسیده اما حالا که به لطف قدرت و غهمیدگی ملت و نظام امنیتی کشور در نطفه خفه شد از ترس اینکه مبادا به حرم تشویش اذهان و تحریک شورشیها بازخواست بشی موضع اینجوری میگیری. الحق که استاد نفاق و دورویی هستید شما جماعت. لعنت خدا بر شما باد.
  • ابراهیم غلامی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 0
    سلام ، این بابا هم ژست سیاستمدارها رو میگیره ، هرموقع اوضاع بنوعی رادیکال میشه به همون سمت و سو می‌چرخه زمانیکه وضعیت بحال عادی برمیگرده نوع نگرش و بیاناتش بطور کامل تغییر میکنه ، بنظرم اعتماد به چنین اشخاصی چندان معقول بنظر نمیرسه .
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    4 0
    خیر،تجزیه طلب عددی نبوده و نیست،بوی تعفن از فساد و تجزیه ...های مدعی اصلاحات بود!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    7 0
    بعد بگير و ببندها گورخيده داره با احتياط حرف ميزنه چرا تو تلويزيون رسمي گفتي مهسا رو كشتن؟براي اينكه براي نظام هزينه درس كني كه كردي
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 1
    دقیقا
  • محمدایوب IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    5 0
    حالا که دارن بی شرف های وطن فروش را میگیرند گربه عابد و زاهد شده جلوی دوربین زنده رسانه ملی گفت دختر را کشتن بنزین روی آتش ریخت حالا دلش برای کول برا سوخته کدوم بی ...در زمان شهردار بودنش کلی سکه به معاونش داده بود کدام بی ...را برای دزدیهاش محاکمه کردن آنوقت کردهای کول بر نبودن زمان هاشمی دلش برای کول برها سوخته بود که مهدی دزده وشرکای اصلاح طلبش پول بهینه سازی سوخت را بالا کشیدن
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    4 0
    تجزیه طلبان مجازات شدن.تو کی مجازات می شی برای دردغی که گفتی ؟
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      0 3
      زنده باد اصلاحات.زنده باد اعتدال.مرگ بر تندروی
  • FR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    5 0
    باعث تعجب ایرانیان (مردم) است که جنابعالی هنوز محاکمه نشدید ! همین چیزهایت که ایرانیان را ناراحت میکند !
  • FR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    4 0
    کرباسچی مجازات باید گردد !
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 0
    بابا چرا با این عمروعاص های فرصت طلب مصاحبه میکنین و بهشون مجال اظهار نظرات منافقانه شون رو می‌دید ، این یارو و امثال این که خواب نیستن بخدا ساده و نفهم هم نیستن اینا اصل منافقن همه چی رو هم خوب میدونن با مصاحبه و دعوت به رسانه فقط بهشون مجال میدین که نفاق کلامی رو هم انتشار بدن
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    جای سوال دارد که سایت فهیم مشرق نیوز چرا اینهمه از کرباسچی می گوید؟
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    3 0
    آقای کرباسچی پدر شما را کشتند ولی تو هیچ مصاحبه و اعتراضی نداشتی ؟؟؟
  • علی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    شاهین نجفی از ما درخواست کرد به فکر امان نامه باشیم. خدا را شکر که گیر اونا نیستیم که محالا و خدای ناکرده پاشون به اینجا باز بشه یه جایی مثل اقلیم کردستان درست می کنند از کشور که هر گوشه اش یکی حاکم هست و کشتار میکنه.
  • مادر ایرانی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    کرباسچی خجالت بکش بی چشم وروها شما نظراتت را بذار برا خودت بی‌تربیت پس فردا باید جوابگو باشین در محضر خدا
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    3 0
    و شما هم با اصرار بیجا بر جانداختن عبارت "مهسا کشته شد" هنگام حضورتون در تلویزیون و در اوج شرایط حساس هم به ایجاد و افزایش این موج احساسی کمک کردی. خودت هم مقصری، تحریک کردی و حالا که میبینی ماجرا تموم شده اومدی از تجزی طلب میگی. راست میگفتی در اوج بحران این حرفها رو میزدی. شماها شیطون رو درس میدید
  • سیامک DE ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 1
    یعنی شما اصلاح طلب ها تا به این حد ابله و بیشعور و نادان بودید و آگاهی نداشتید که با این سناریوهای از قبل طراحی شده بی شرمانه و اقدامات خطرناک تان چنین حوادثی را موجب خواهید شد ؟ یعنی واقعأ شما اصلاح طلب ها نمی دانستید که اکثریت مردم جامعه ایران مردمی بیش از حد نرمال احساساتی است و کمتر از عقل و فهم و بینش شان استفاده می کنند ؟
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    کر باسچی یکی ازآتش بیاران معرکه بوده که از کشته سازی مهسا امینی باعث آشوب درکشور شد
  • سعید AT ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    سلام علیکم چرا نظام اسلامی از امثال روحانی و کرباسچی خود را یک تسویه انقلابی نمی کند چرا امثال کروبی و موسوی کماکان اجازه فتنه انگیزی دارند
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      2 0
      دليلش واضحه!! چون ١٦ساله همين اقايان با حيله و ترفند و دروغ توجهات را به سوي دكتر محمود احمدي نژاد معطوف كرده و با اتهام واهي انحراف براي خود وجهه و حاشيه امن درست كرده اند!
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    اقای کرباسچی شما ودوسانتان تجزیه طلبید سوابق درگفتار وکردارتان برسی کنید شمانیاز به محاکمه ندارید گفتار واعمالتان خود اثبات میکند .
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    فقط تجزیه طلبان شما که اصلا هیچ نقشی ندارین
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    4 0
    کرباسچی یکی از اشخاصی است که باید به جرم تحریک به اغتشاش و نشر اکاذیب بازداشت شده و خسارات ناشی از اغتشاشات از دارایی وی و تا ریال آخر پرداخت شود. در غیر این صورت دیگر به هیچ کدام از ادعاهای قوه قضاییه و دادستان کشور و رئیس قوه قضاییه نمی توان اعتماد کرد و به زنگ تفریح وقایع تبدیل خواهند شد.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    3 0
    ایشون نباید زندان باشه؟ بخاطر خیانت ها و فتنه ها و دزدی هاش
  • خلیل IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    2 0
    این موج را جناب کرباسچی و هم پیاله هایش ایجاد کرده اند تا نگذارند اتفاقات خوبی که برای مملکت مثل پیوستن ایران به شانگهای و یا عقب نشینی غرب در برابر ایران بخاطر مشکلات پیش آمده با روسیه و غیره عیان شود و از همه مهمتر ناکارآمدی اصلاح طلبان
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    بمیر کرباسچی خائن ، ادای ادم حسابی هارو در نیار ، مزدور
  • رضا IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    فقط ساکت شو همین. این نتیجه کثافت کاری شماست
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    آقای کرباسچی آتش تهیه ریختید، دامن شما آلودست به خون و فتنه، امیدوارم از ناآگاهی باشد
  • خسرو IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    سه دهه دولت ها دست شما دزدان اصلاح طلب بود به کردستان میرسیدید و بیشتر آباد میکردید حداقل به اندازه خدمات احمدی نژاد این کار را میکردید
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    حامی اصلی حسن روحانی همین کرباسچی ملعون بود این بود اصلاح طلبان را مثل ....متحد کرد که روحانی رای بیاره عامل اصلی مشکلات ایشونه الان رو درآورده و اشک تمساح می ریزه
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    از ترس حساب کشی اومده ماست مالی کنه
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    احساسات مردم و ایگ موج سواری را شماها و برخی از خواص بی مروت و بی بصیرت و برخی از سلبریتی های بی خاصیت و دنیا طلب بر انگیختید. و باید در هر دو دنیا جوابگو باشید...حضرت حاتم خان در شهرداری زمان اکبر ...
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    احساسات مردم و این موج سواری ها را شماها و برخی از خواص بی مروت و بی بصیرت و برخی از سلبریتی های بی خاصیت و دنیا طلب بر انگیختید.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    این حرفها در واقع نوعی «غلط کردم» است، به سبک افسادطلبان
  • محمدایوب IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    دزدان وحرام خواران ووطن فروشان واسب تروای دشمن فرقه اصلاح طلبان هم روی گرده مردم سوار شدند
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    خنده داره این آقا رفیق فابریک آقای نجفی زن کش هستش بعد شده مدافع حقوق زنان و در برنامه گفتگوی خبری دل برای زنان این سرزمین می سوزونه..؟
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    کرباسچی مردی که یکی به نعل می‌زند و یکی به میخ
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    امثال شما هستید که گسل‌های تجزیه طلبان را فعال میکنید
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    جناب سوپر سرمایه دار ! اقای کرباسچی اتفاقا جنابعالی و دوستان جبهه اصلاحات و لیبرال مسلکتان از اولین افرادی بودید که روی موج احساسات البته خیلی با عجله و ناشیانه سوار شدید و در صدا و سیما حرفهای غیر منطقی و غیر منصفانه زدید .
  • ج د ا IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    0 0
    (( کرباسچی: تجزیه‌طلبان روی موج احساسات مردم سوار شدند )) مستر کرباسچی ، مگر ما کشورمون رو از سر راه پیدا کردیم ؟؟؟ شما اصلاح طلبان هر روز به یک بهانه ای احساسات مردم را تحریک کنید و در کشور آشوب برپا کنید و بعد عقب بنشینید و بگویید یک عده ای از احساسات مردم سواستفاده کردند؟؟؟ مگر کشور را باید با احساسات اداره کرد؟؟؟ مگر عقلانیت نباید در این کشور حاکم باشد؟؟؟ چرا قبل از اینکه حقایق از طریق قانون و مجاری قانونی روشن گردد شما و سلبریتی های تحت امر شما اصلاح طلبان آمدید و با دروغ ها و تهمت ها ضد نظام و ضد پلیس احساسات مردم را تحریک کردید؟؟؟چرا صبر نکردید تا حقایق از مجاری قانونی بیان گردد؟؟؟ مسئول اینهمه آشوب و خسارت و خون های به ناحق ریخته شده کیست؟؟؟آیا مسئولیت قبول میکنید؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس