کد خبر 1421719
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
حمله سایبری

به‌دنبال حمله سایبری به یک شرکت صهیونیستی سازنده پهپاد، اطلاعات حساس پرسنل این شرکت به سرقت رفت.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شعبه آمریکایی شرکت اسرائیلی Elbit، در جریان حمله سایبری به این شرکت تولیدکننده هواپیمای بدون سرنشین، اطلاعات محرمانه و حساس حدود ۴۰۰ نفر از کارمندان آن به سرقت رفته است.

بر اساس گزارش‌ها، شعبه آمریکایی این شرکت در ایالت مِین، اوایل ماه جاری به مقامات خود درباره یک حمله سایبری هشدار داد و اعلام کرد که اطلاعات شخصی ۳۶۹ کارمند آن در ماه ژوئن هدف حمله هکرها قرار گرفته است.

در نامه ارسال شده توسط این شرکت به کارمندانی که هدف این حمله قرار گرفته‌اند، آمده است: در روز هشتم ژوئن، شخصی قصد داشته تا در عملیات‌های سایبری Elbit America مداخله کند. ما بلافاصله شبکه را قطع و تدابیر امنیتی را لحاظ کردیم.

این سازنده پهپاد تهاجمی، پس از استخدام یک شرکت امنیت سایبری، اعلام کرد که «یک ایفاگر ناشناس، به برخی داده‌ها و اطلاعات خاص، از جمله نام، آدرس، شماره تأمین اجتماعی، تاریخ تولد، اطلاعات حساب بانکی و واریز مستقیم پول و قومیت برخی از کارمندان این شرکت دسترسی پیدا کرده است.»

دفتر مرکزی این شرکت در حیفا واقع شده و عمده فعالیت تجاری آن، ارائه فناوری پهپادی است. بر اساس اعلام محققان شرکت «سیتیزن لب»، یکی از شعبه‌های این شرکت اسرائیلی به نام «سایبربیت» از سال ۲۰۱۶، به منظور نظارت و ردگیری شورشیان اتیوپی در آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر، نرم‌افزار جاسوسی تولید کرده است.

سازمان‌های حقوق بشری، شرکت Elbit را به دلیل جنجال سایبربیت و بیشتر از آن، بابت تأمین و عرضه پهپادهای تهاجمی، شناسایی و جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

فعالان حقوق بشر در ماه جولای پس از حملات مرگبار تل‌آویو به مناطق اشغالی کرانه باختری، در اقدامی تلافی‌جویانه یک شرکت مستقر در انگلیس که برای Elbit موتور پهپاد تولید می‌کرد را هدف حمله قرار داده و از وارد آوردن هزاران دلار خسارت به آن خبر دادند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    دمش گرم.البیت سیستمز شرکتی است یهودی تروریستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس