کد خبر 1424242
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
بایدن سیاست حملات پهپادی آمریکا را تغییر داد

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که رئیس‌جمهور این کشور اصول و قواعد انجام عملیات پهپادی در خارج از مرزها را تغییر داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا سیاست‌های حملات پهپادی برون‌مرزی ارتش آمریکا را تغییر داده و از این پس هر حمله پهپادی باید با شخص رئیس‌جمهور هماهنگ شود.

این بازبینی و تغییر سیاست، بخشی از تلاش گسترده‌تر دولت بایدن است تا قواعد و اصول پیرامون حملات پهپادی برون‌مرزی و در مناطق جنگی متعارف سخت‌گیرانه‌تر شود؛ از این پس ارتش قبل از اضافه‌کردن یک تروریست متهم به فهرست «اقدام مستقیم»، باید تأیید شخصی بایدن را دریافت کند.

سیاست جدید در حمله پهپادی نوعی تغییر نسبت به دوران دونالد ترامپ، رئیس‌جهور پیشین است. ترامپ تصمیم‌گیری درباره حملات پهپادی را تمرکززدایی کرده بود و فرماندهان میدانی آزادی عمل بیشتری داشتند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، تغییر رویکرد دولت بایدن در انجام حملات پهپادی ظاهرا در یک یادداشت محرمانه ریاست‌جمهوری ابلاغ شده است که بر تغییر رویکرد در حملات پهپادی و حملات کماندویی در خارج از مناطق جنگی شناخته‌‎شده تأکید می‌کند.

«لیز شروود راندال»، مشاور امنیت داخلی کاخ سفید در بیانیه‌ای تأیید کرد که فرآیند این تغییر سیاست تکمیل شده است.

این تغییر سیاست حملات پهپادی آمریکا در مناطقی مانند مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان اسلام‌گرا عملیاتی می‌شود، در مناطق با درگیری‌های فعال کاربردی ندارد.

بر اساس سیاست جدید تنها اشخاصی در فهرست اهداف قرار می‌گیرند که باور بر این باشد که «نزدیک به یقین کامل» تروریست باشند و وزارت دفاع هم پیش از انجام عملات پهپادی در هر کشوری، باید مجوز و تأیید رئیس هیئت وزارت خارجه (سفیر آمریکا در آن کشور) را دریافت کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس