کد خبر 1421685
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
پهپاد شهاب

همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس پهپاد «شهاب» در نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش در پایگاه یکم شکاری شهید لشگری رونمایی شد.

به گزارش مشرق، پهپاد آموزشی «شهاب» که از قابلیت شناسایی برخوردار است، ۱۱ هزار پا ارتفاع پروازی دارد و مداومت پروازی آن هشت ساعت اعلام شده است.

شعاع پروازی این پهپاد برای فعالیت‌های آموزشی ۱۰ کیلومتر است؛ اگرچه این پهپاد قابلیت افزایش شعاع پروازی را برای مأموریت شناسایی در برد ۲۰۰ کیلومتری دارد.

پهپاد آموزشی «شهاب» نوع ارتقایافته پهپاد آموزشی «سفیر» است؛ این پهپاد متناسب با فعالیت‌های آموزشی ساخته شده و بدین جهت از قابلیت‌های ویژه آیرودینامیکی و سازه مستحکم برخوردار است.

ارابه‌های فرود این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده است که هنگام فرود، انرژی وارد شده را دفع می‌کند و اجازه نمی‌دهد به سازه منتقل شود که این کارِ فرود را برای خلبانان آموزشی تسهیل می‌کند و از طرفی نیز سطح ایمنی سازه را هنگام فرود ارتقا می‌بخشد.

پهپاد «شهاب» رونمایی شد +عکس

همچنین به جهت حفظ تعادل این پهپاد در هنگام پرواز و نشست و برخاست، انتهای باله آن به‌طور «V شکل» طراحی شده است.

هم‌اکنون دانشجویان دوره خلبانی پهپاد در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری با استفاده از پهپاد «سفیر» دوره مذکور را می‌گذرانند؛ در صورتی که مقرر شده است پهپاد آموزشی «شهاب» پس از گذراندن ارزیابی‌های میدانی، جایگزین پهپاد آموزشی «سفیر» شود.

پهپاد «سفیر» با قابلیت ۱۲ هزار پا سقف پروازی و مداومت پروازی سه ساعت برخوردار است و وزن آن به‌طور قابل توجهی از پهپاد آموزشی «شهاب» بیشتر است.

نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس کار خود را در پایگاه یکم شکاری شهید لشکری آغاز کرده و همچنان تا انتهای هفته دفاع مقدس پذیرای عموم است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    5 2
    مشرق عزیز! منبع خبر را در اخبار متعدد نمی‌زنی؛ وقتی هم می‌زنی اشتباه می‌زنی. خبر اصلی ساعت‌های پیش در خبرگزاری دفاع مقدس (دفاع‌پرس) منتشر شده و این خبرگزاری منبع اصلی خبر است. لطفاً نام منبع را اصلاح کنید.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      5 13
      دیگه این پهپادهای مسخره رونمایی نداره که!!!!! کلاس کار پهپادی ایران رو پایین میارید لطفا !!!!
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 0
    پهبادشناسایی بابرد200ک م
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    9 9
    چرا نامهای عربی می گذارید؟ مگه عرب ها نام فارسی روی کارهایشان می گذارند که شما همه چیز را عربی می کنید.
    • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 0
      مگه زبان عربی برای عرب هاست؟؟عربی رو اگر ما نجات نمیدادیم که الان اونا داشتن یونانی حرف میزدن.... همه ی زبان ها به زبان مادر یعنی فارسی باستان برمیگرده(محدوده اسیای مرکزی)پس تفرقه ننداز
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 7
    آقا تکلیف مردمی که عاشق نیروهای نظامی کشورشون هستند ولی نمیخان افتخارات کشورشون همش اسمهای فله ای عربی باشه چیه؟ مگه رهبری تا حالا کم در مورد اهمیت زبان ملی ایران صحبت کردند! حتی واژه های همه اقوام اصیل ایرانی هم باشه خوبه ولی همش شده عربی و نامانوس. رعد شاهر شاهد طاهر باهر حازم ناصر شهاب ثاقب شفق نصیر قدیر صاعقه زهیر زعاف مصاف و...
  • مرتضی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 0
    در پاسخ به دوستانی که گیر اسم هستند که عربی باشه یا فارسی...چه فرقی داره...هم عربی خوبه هم فارسی اسم گذاری حتی میتونه با ترکیب حروف و اعداد باشه...اما شهاب چه معادلی در فارسی داره اصلا؟؟؟چرا فقط دنبال ایراد گرفتن هستید چرا وقتی نمی تونید هیچ ایرادی به کارایی تسلیحات ایران بگیرید از اسم شون خرده میگیرید...لابد بعد از اسم تسلیحات سراغ اسم افراد میرید و بعد از اون اسم رهبران سیاسی که بیشترین فراوانی را در ایران اسم هایی مثل محمد ، مهدی و علی دارند...خدا رو شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس