کد خبر 1421617
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
قتل

دوربین‌های مداربسته محل جنایت، راز قتل مرد جوان و سناریوی دروغین مردان جنایتکار را برای پلیس فاش کرد.

به گزارش مشرق، شامگاه سه‌شنبه ۲۱ تیر امسال مأموران کلانتری ۱۴۴ جوادیه در تماس با محمد وهابی بازپرس کشیک ویژه قتل از کشف پیکر خونین مردی جوان در پارکینگ خانه‌اش خبر دادند. با مخابره این خبر، تیم جنایی راهی محل شده و جسد مرد ۴۲ ساله را در حالی که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود مشاهده کردند.

رد خون تیم جنایی را به مقابل واحد مسکونی در طبقه زیر همکف رساند. این رد خون نشان می‌داد عاملان جنایت، مقتول را مقابل خانه‌اش در طبقه منفی یک غافلگیر و با ضربات متعدد چاقو مجروح کرده و متواری شده‌اند. بعد از آن مرد مجروح در حالی که خون زیادی از او رفته بود به‌دنبال مردان ناشناس خود را به پارکینگ خانه رسانده اما در آنجا تسلیم مرگ شده است.

کشف تصویر قاتلان در دوربین

بازبینی دوربین‌های مداربسته محل نشان می‌داد که مقتول پس از پارک خودرواش در خیابان وارد خانه شده اما حدود دو دقیقه بعد دو مرد جوان با کلید در خانه را باز کرده و پس از لحظاتی نیز از خانه هراسان خارج شده و سوار بر موتورسیکلت متواری شده‌اند. مردان موتورسوار صورت هایشان را با کلاه و ماسک پوشانده بودند. در ادامه بررسی‌ها، شماره پلاک موتورسیکلت به‌دست آمد و کارآگاهان موفق شدند پس از چندین مرحله تحقیقات، صاحب موتورسیکلت به نام بهمن را شناسایی کنند.

ادعای عجیب

با انتقال بهمن به اداره آگاهی و تطبیق چهره او با تصاویر به‌دست آمده از دوربین مداربسته مشخص شد وی یکی از متهمان متواری است. مرد ۳۲ ساله که ابتدا منکر جنایت بود، در بازجویی‌ها ادعای عجیبی را مطرح کرد: ۱۵ روز قبل از جنایت، بر سر پارک خودرو با مقتول دعوایم شد. درگیری آن روز ما با وساطت دیگران پایان یافت اما کینه مقتول را به دل گرفتم و او را تعقیب کردم تا خانه او را یاد بگیرم بعد به سراغ امیر، دوستم که هم ولایتی‌ام بود رفتم و ماجرای کینه‌ای که به دل داشتم را مطرح کردم. با امیر تصمیم گرفتیم که او را ادب کنیم و به همین دلیل روز حادثه به سراغ مقتول رفتیم، اما قصد ما کشتن نبود.

از آنجا که تجربه کارآگاهان نشان می‌داد انگیزه بهمن دور از واقعیت است به همین خاطر همزمان کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت پس از هماهنگی‌های قضایی راهی محل زندگی متهم دوم شده و مرد جوان را بازداشت کردند. امیر در تحقیقات گفت: وقتی بهمن به سراغم آمد به من گفت مردی برای همسرش ایجاد مزاحمت کرده و از من خواست آن مرد را ادب کنیم و زهرچشم بگیریم او مرا به این بهانه به محل درگیری کشاند.

انگیزه اصلی

تیم جنایی با کنار هم قرار دادن مدارک و شواهد به این نتیجه رسیدند که بهمن انگیزه اصلی اش را از جنایت بیان نکرده است، چرا که متهمان با کلید وارد خانه شده بودند، از سویی همدست بهمن نیز مدعی بود که انگیزه آنها مسائل ناموسی بوده است و موضوع دعوا بر سر جای پارک واقعیت ندارد. در ادامه با بررسی تلفن‌های بهمن مشخص شد وی با همسر مقتول بارها تماس تلفنی داشته است.

بنابراین بازجویی‌ها از بهمن شدت گرفت و زمانی که وی خود را در مقابل مدارک پلیسی دید به ناچار انگیزه اصلی اش را از جنایت برملا کرد: شغل اصلی‌ام قصابی است اما گاهی مسافرکشی هم می‌کنم. مدتی قبل همسر مقتول را به‌عنوان مسافر سوار کردم و شماره‌ام را به او دادم که اگر نیاز به تاکسی پیدا کرد با من تماس بگیرد. پس از آن چندبار دیگر او با من تماس گرفت و خواست تا او را با خودرو به مقصد برسانم. در این میان با هم صمیمی‌تر شدیم و او از مشکلاتی که با همسرش داشت گفت.

متهم ادامه داد: همسر مقتول ۱۴ سال از من بزرگتر بود اما دلم برایش سوخت وقتی از من خواست شوهرش را از سر راه بردارم من هم قبول کردم و از آنجایی که نمی‌توانستم این کار را به تنهایی انجام دهم موضوع را با امیر در میان گذاشتم اما به دروغ گفتم مقتول مزاحم همسرم شده است.

بهمن گفت: کلید خانه را زن مقتول در اختیارم گذاشت و ساعت رفت و آمد همسرش را هم به من گفت. برای اجرای نقشه چاقویی خریداری کرده و روز حادثه نیم ساعتی در مقابل خانه مقتول منتظر ماندم تا بیاید. بعد هم با کلیدی که در اختیار داشتم وارد شدیم و نقشه را اجرا کردیم. با اعتراف بهمن، همسر مقتول نیز بازداشت شد و تحقیقات به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    36 0
    زنی میشناسم با همدستی برادر و شوهر خواهرش شوهر مظلوم خود را به قتل رسانده تا ارثیه پدری وی را تصاحب کند به زور به جرم همدستی در قتل دو و نیم سال زندان رفت اومد بیرون الان حقوق اون مرحوم رو میخوره و برای گرفتن جهازیه و مهریه هم شکایت کرد و براحتی انها را از یتیمها گرفت این اتفاق مال دوران اقای زدی در قوه قضائیه هست کاش برای زنان فاسد و همسر کش احکامی سنگین صادر میشد
  • ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    27 1
    چقدر تخم حرمون بعضیها خاک بر سر زنه کنن ضیعفه ها که هار می شوند مردها کفتار می شوند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    7 17
    دم هر 3 عزیز گرم بهمن و امیر حاج خانوم خدا قوت پهلوون
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    11 9
    قصاب های قاتل. این قتل های فجیع خیلی ها شون رو قصاب ها انجام میدن
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      5 1
      جان گرفتن از مخلوقات خدا هر هر کسی نیست ، قصاب ها چون در این امورات تجربه دارند عادت می‌کنند به اینکار .. البته نباید همه رو این چنین قضاوت کرد ولی در هر صورت شغل و حرفه و تخصص انسان مهم !
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    14 1
    چه راحت انگاری مرغ بود نقشه کشتن میکشند آخر زمان طلاق میگرفتی گناه داره مرد بیچاره
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    32 3
    باید هرسه نفر اعدام وبه درک واصل شوند!!!
  • نوید IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    36 2
    بدبختانه عامل اصلی قتل که اون زنه هست حکم اعدام نمیگیره و بهمن اعدام میشه. متاسفانه هر روز در بخش حوادث عین این خبر رو میبینیم شیطان اصلی که زن خائن هست زنده میمونه و قاتل فریب خورده ی نگون بخت قصاص میشه. قوه قضاییه باید احکام سنگین تری رو برای این زنان فاجر خائن در نظر بگیره
  • علی اکبر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    20 2
    هرسه تاشون اعدام
  • رقیه اجورلو IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    16 3
    سلام باید هم زنه و هم دستاتش رو اعدام کنید تا درس عبرتی برای دیگران باشه و زنها و مردها هنه بفهمن با کشتن نمیتونن از ازدواج فرار کنن باید طلاق بگیرن اگه نمیخوان نباید بکشن همدیگرو مننون بای .
  • M.A IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    12 2
    سلام، اعدام اعدام اعدام . هر سه نفر اینارو به بدترین شکل ممکن اعدام کنین تا درس عبرتی باشد برای بقیه قاتلان. اول هم اون زن بی شرف و بی ناموس را اعدام کنین. شمارو بخدا اعدامشون کنین .چرا چرا چرا . لعنمت خدا بر زنان خیانتکار و خائن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    11 2
    امان از اون روزی که زن بی حیا بشه، اونموقع فرقی با شیطان نداره.
    • علی خدیشی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      6 8
      نظرت در مورد مرد بی حیا چیه؟ ما مردها که بیشتر خیانت میکنیم!
    • علی خشودفنهی! IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      0 2
      خیانت با نقشه برای قتل فرق داره، زنها ده برابر بیشتر شوهراشونو میکشن!!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    6 3
    #حقوق_مردان
  • بهمن iran IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 1
    حالا چرا اسم منو خراب کردید اسم به این خوبی رو ضایع کردید حداقل مینوشتید ب، ن اسم ما رو ضایع نمی‌کردید !
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 0
    عامل اصلی قتل اون زنه هست نبایدقسردربره
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 0
    پناه بر خدا چه دیوانه هایی پیدا میشن حالا نوبت حلقه داره
  • محمد IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 0
    زن خائن باید اعدام بسه و اون دو مرد هم باید اخته بشن
    • 44 IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      2 0
      امان از دست زنان هرزه و هرجایی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    2 0
    عجب...پس دلت به حال زن سوخته حرامی ؟!!!
  • س ح IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    4 1
    این زن پس فطرت باید اعدام بشه چر همیشه قاتل باید اعدام بشه چرا محرک قتل اعدام نمیشه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    6 0
    خانمهاي خائن و هوس باز!!! لطفا در صورت دلتنگي و عشق و عاشقي و خسته شدن از همسر ان بدبخت را نكشيد خبر مرگتان طلاق بگيريد و نكبت وجودتان را از زندگي مرد بيچاره پاك كنيد!!!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    3 0
    زن بی هویت (به اصطلاح مد روزی) فقط بخاطر رسیدن به مادیات ازدواج میکند
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    6 2
    خود مردهای بیغیرت زنها رو هار و پررو کردن زنها کی قدیم جرآت میکردن از این غلطها بکنن!!!/ الان علنآ میان قسمت مردها توی مترو و اتوبوس با پررویی تمام توی چشمات نگاه میکنن یعنی بلند شو من بشینم اینجور موقع ها هم سریع یکی از این مردها هم سریع بلند میشه جای خودش رو میده به اون زن!!!!؟ خودم باگوشهام شنیدم که یه زن به یه زن دیگه میگفت بریم قسمت مردها یه خری پیدا میشه جای خودش رو به ما میده!!!!!؟ حالا هی به زن ها رو بدید
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
      0 5
      عجب از سطح فکر و شعور شما؟!!!!!!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    1 0
    این زن و اون بهمن و همدستش هرسه در خاکه به... جهان پاک از این هرسه ناپاک به ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس