چارچوب هماهنگی عراق از مشارکت تمام احزاب برای گفت وگوی ملی و تشکیل دولت استقبال کرد

چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه عراق دوشنبه شب در بیانیه‌ای درباره برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی گفت که از مشارکت تمام احزاب ملی عراق بویژه گروه جریان صدر در گفت وگوها، تشکیل دولت و اداره کشور استقب

به گزارش مشرق، از رسانه‌های عراقی، در بیانیه این گروه آمده برگزاری انتخابات پارلمانی درصورت آماده سازی مقدمات انتخابات از سوی دولتی با اختیارات کامل، تصویب بودجه دولت مرکزی، اصلاح قانون انتخابات و تشکیل کمیته عالی مستقل عراق میسر است.

چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه همچنین از احزاب کرد خواست که هرچه زودتر نامزد خود برای مقام ریاست جمهوری را معرفی کنند.

چارچوب هماهنگی همچنین با حمایت از تسریع روند تشکیل دولت با ارده ملی مستقل گفت که مخالف هرگونه فشار و دخالت هر کشوری خارجی در تشکیل دولت آینده عراق است.

این بیانیه پس از ان منتشر شد که محمد الحلبوسی از ریاست پارلمان عراق کناره گیری کرد.

الحلبوسی در سخنانی در این باره اعلام کرد: قرار بود که جلسه پارلمان بیستم ماه جاری میلادی برگزار شود اما مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به دلایل امنیتی خواستار تعویق آن شد.

وی گفت: من استعفای خود را تقدیم کردم و با کسی در این باره صحبت نکردم، پست‌ها یک تکلیف هستند نه افتخار و هرکسی که پست می‌گیرد باید از اهمیت آن مطلع باشد.

الحلبوسی خاطرنشان کرد: رویکردها در پارلمان ۱۸۰ درجه متفاوت است، باید مرحله جدیدی را آغاز کنیم و به نمایندگان این حق را می‌دهم که نظر خود را در مورد این استعفا اعلام کنند.

پارلمان عراق تصمیم گرفته که روز چهارشنبه استعفای الحلبوسی و انتخاب معاون اول رئیس پارلمان را به رای بگذارد.

برپایه این گزارش، در این جلسه کناره گیری محمد الحلبوسی رئیس کنونی پارلمان به رای گذاشته می شود و دستور جلسه دوم نیز انتخاب نائب اول رئیس پارلمان است.

گزارشگر پارلمان عراق ۲۸ شهریور ماه از دریافت امضای بیش از ۲۰۰ نماینده برای برگزاری جلسات پارلمان و در عین حال تعلل ریاست پارلمان برای دعوت از نمایندگان در برگزاری این جلسات خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس