روز چهارم المپیک برای ایران را باید روز بوکس بنامیم، چرا که پس از پیروزی شیرین روزبهانی در نخستین ساعات بامداد سه شنبه، مهدی طلوتی هم موفق شد در مسابقات عصر سه شنبه اولین مبارزه خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و به دور بعد صعود کند.

به گزارش سرویس ورزشی مشرق، در چهارمین روز المپیک، کاروان ایران 5 نماینده داشت که نسبت به روزهای قبل عملکرد ضعیف تری داشتند و فقط مهدی طلوتی بوکسور خوب کشورمان موفق به شکست دادن حریف خود شد و به دور بعد صعود کرد.

حذف بانوي كماندار ايراني از المپيك
زهرا دهقان با قبول شكست مقابل حريف مكزيكي از رقابت‌هاي تيراندازي با كمان المپيك لندن حذف شد.
به گزارش مشرق، زهرا دهقان كه در مرحله تعيين رنكينگ با ثبت امتياز 614 در جايگاه پنجاه و پنجم قرار گرفته بود، در مرحله يك سي و دوم نهايي به مصاف ماريانا آويتيا از مكزيك رفت كه در تعيين رنكينگ، جايگاه دهم را به خود اختصاص داده بود.



ست اول اول اين مسابقه با نتيجه تساوي 28 – 28 به پايان رسيد. در ست دوم حريف مكزيكي با نتيجه 26 – 20 به برتري رسيد. در ست سوم، دو ورزشكار بار ديگر به تساوي 27 – 27 رسيدند. ست چهارم با برتري 27 – 23 كماندار مكزيكي به پايان رسيد.

تنها شناگر المپیکی ایران بدون زدن رکورد ملی حذف شد
تنها نماينده شناي ايران در المپيك در ماده 100 متر آزاد به ركورد 52 ثانيه و 93 صدم ثانيه دست يافت.
به گزارش مشرق، محمد بيداريان كه از طريق وايلد كارت جواز حضور در بازي‌هاي المپيك را به دست آورده بود از سكوي ششم دسته سوم مرحله مقدماتي ماده 100متر آزاد به آب پريد و در نهايت ركورد 52 ثانيه و 93 صدم ثانيه را به جاي گذاشت.



بيداريان در اين دسته با شناگراني از كشورهاي ارمنستان، گواتمالا، آروبا، آلباني، مالت، بوليوي و گوام رقابت مي‌كرد كه در نهايت در جايگاه ششم قرار گرفت. در اين دسته شناگران آلباني، گواتمالا و مالت به ترتيب اول تا سوم شدند.
ركورد ملي محمد بيداريان 51 ثانيه و 31 صدم ثانيه بود كه وي اميدوار بود بتواند در المپيك اين ركورد را بهبود بخشد اما در انجام اين كار ناكام ماند. بیداریان در مجموع در میان 60 نفر در رده 42 ایستاد.

شادي از راهيابي به نيمه نهايي بازماند
محسن شادي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي روئينگ انفرادي المپيك در گروه خود ششم شد.
به گزارش مشرق، محسن شادي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي روئينگ انفرادي مردان المپيك به مصاف حريفان خود رفت و با ثبت ركورد 7 دقيقه و 32 ثانيه و 72 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه خود قرار گرفت. ركورد محسن شادي در اين مرحله، بدترين ركورد اين قايقران در المپيك لندن بود.



در اين گروه، ورزشكاراني از دانمارك، نروژ، چك، كوبا و موناكو حضور داشتند و نمايندگان چك، كوبا و نروژ به ترتيب اول تا سوم شدند.
به اين ترتيب محسن شادي بايد در مرحله نيمه نهايي گروه‌هاي سوم و چهارم شركت كند و براي كسب عناوين دوازدهم تا بيست و چهارم به مصاف حريفانش برود.

سولماز عباسی هم به نیمه نهایی نرسید
سولماز عباسي در مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي روئينگ انفرادي زنان المپيك به مصاف حريفان خود رفت و با ثبت ركورد 8 دقيقه و 27 ثانيه و 28 صدم ثانيه در جايگاه ششم گروه خود قرار گرفت.



در اين گروه، ورزشكاراني از پاراگوئه، نيوزلند، استراليا، آلمان و مكزيك حضور داشتند و قايقرانان استراليا، نيوزلند و آلمان به ترتيب اول تا سوم شدند.
به اين ترتيب سولماز عباسي همانند محسن شادی بايد در مرحله نيمه نهايي گروه‌هاي سوم و چهارم شركت كند و براي كسب عناوين دوازدهم تا بيست و چهارم به مصاف حريفانش برود.


مهدی طلوتی به دور دوم بوکس المپیک راه یافت
بوكسور وزن 64- كيلوگرم ايران با پيروزي بر حريف اسپانيايي خود به دور دوم بازيهاي المپيك 2012 لندن صعود كرد.
به گزارش مشرق، مهدي طلوتي در اين ديدار توانست با نتيجه 16 بر 12 " جاناتان آلونسو فلت " را شكست دهد. طلوتي در اين مبارزه در راند اول 4 بر 3، در راند دوم 5 بر4 و در راند سوم 7 بر 5 به پيروزي رسيد و به دور دوم راه يافت.
" جاناتان آلونسو فلت" بوكسور 21 ساله اسپانيايي مقام مهم اروپايي و جهاني در كارنامه نداشت و بالاترين مقام او مربوط به رقابتهاي داخلي اسپانيا بود.



طبق برنامه برگزاري مسابقات طلوتي شنبه 14 مرداد ساعت 18:30 دقيقه به وقت تهران به مصاف " دانيار يلوسينف" از قزاقستان مي رود. اين حريف قزاق در بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجو در چين قهرمان شد. در آن بازيها هومن كرمي نماينده اين وزن تيم ملي ايران بود كه با نتيجه 12 بر صفر به اين بوكسور باخت.

برنامه ورزشکاران‌ ایران در پنجمین روز المپيك ( چهارشنبه 91/5/11 )

ورزشكاران ايراني امروز در 4  رشته به مصاف حريفان خود خواهند رفت:

رشته تيروكمان مردان: نخستين مسابقه ورزشکاران ايراني در روز چهارشنبه رقابت "ميلاد وزيري" خواهد بود. اين کماندار ايراني که در مسابقه تعيين رنکينگ در جايگاه 39 قرار گرفته بود، در مرحله يک سي و دوم نهايي از ساعت 14:01 به وقت ايران به مصاف "لوئيس ادواردو ولس" از کشور مکزيک خواهد رفت.

رشته دوچرخه‌سواري ماده تايم تريل انفرادي: "عليرضا حقي" ديگر نماينده ايران در بازي‌هاي المپيک است که از ساعت 17:45 به وقت ايران در  به رقابت با حريفان خود خواهد پرداخت.

رشته بوکس وزن 91 كيلوگرم: : علي مظاهري بوکسور وزن 91 ـ کيلوگرم و پرچم‌دار ايران در مراسم افتتاحيه المپيک، ساعت 1:30 بامداد پنجشنبه به وقت ايران مقابل خوزه گومز، حريف قدرتمند کوبايي خود قرار خواهد گرفت.

رشته روئینگ مردان: محسن شادی دیگر نماینده ایران است که امروز برای صعود به فینال C یا D از ساعت 13 به وقت تهران به مصاف حریفانش می‌رود.


************************

خبرهای حاشیه ای روز چهارم المپیک:

**"شين آه لام"، ورزشكار زن كره‌جنوبي در ماده اپه شمشيربازي بازي‌هاي المپيك به نشانه اعتراض به داوري يك ساعت كامل روي پيست مسابقه نشست و گريه كرد.
شمشیرباز کره‌جنوبی پس از شکست در مرحله نیمه‌نهایی مقابل بریتا میدمن از آلمان با چشمانی اشک‌بار تأخیری طولانی در ادامه مسابقات به وجود آورد.

ديدار اين شمشيرباز اهل كره‌جنوبي در مرحله نيمه‌نهايي با نتيجه‌ 5 بر 5 دنبال مي‌شد، اما ساعت شمار يك ثانيه بيشتر وقت را نگه داشت و همين كافي بود تا ورزشكار آلماني از آن يك ثانيه نهايت استفاده را برده و يك امتياز كسب كند و بازي را به سود خود به پايان رساند.

این نتیجه تیم کره‌جنوبی را به شدت خشمگین کرد، اما اعتراض آنها مورد قبول واقع نشد و سرمربی شین به بیرون سالن مسابقه اسکورت شد.



ورزشكار كره‌اي به اين تصميم اعتراض كرد و وقتي فهميد كه به اعتراض او توجه نمي‌شود، روي پيست يك ساعت به نشانه اعتراض گريه كرد، اما وقتي بعد از يك ساعت فهميد كه اعتراض و نشستن او فايده‌اي ندارد، پيست را با نهايت ناراحتي ترك كرد.
مربی وی به دفاع از شمشیرباز کره‌ای پرداخت، اما پس از بحث طولانی مدیر فنی و مقامات فدراسیون شمشیربازی هیدمن برنده اعلام شد.

*******

** به گزارش مشرق، رسانه‌هاي چيني اعلام كردند، "زولفيا چينشانلو"، وزنه‌بردار قزاقستاني كه در بازي‌هاي المپيك لندن نشان طلا را به دست آورد، تباري چيني دارد.

روزنامه "چايناديلي" نوشت: زولفيا در منطقه "هونان" در مركز چين به دنيا آمد. او زماني كه به صورت قرضي و با قرارداد پنج ساله در سال 2008 به قزاقستان رفت، "چان جي‌ لينگ" نام داشت." اين قرارداد امسال به پايان مي‌رسد تا او به چين بازگشته و براي تيم ملي كشورش وزنه بزند!" به نوشته اين روزنامه چيني، آنگونه كه در آيدي كارت اين ورزشكار آمده، او قزاقستاني نيست. وي كار خود را در رشته وزنه‌برداري از سن يازده‌سالگي شروع كرد و در سال 2007 با مشورت مربي خود تصميم گرفت كه به قزاقستان رود و براي اين تيم وزنه بزند.
چينشانلو در واكنش به آشكار شدن اين خبر گفت: اگر در چين باقي مي‌ماندم، چه بسا فرصت حضور در بازي‌هاي المپيك برايم فراهم نمي‌شد.

*****

**هنوز از روزهای آغازین رقابتهای المپیك نگذشته است كه سومین جنجال این رقابتها هم رخ داد. بعد از نمایش پرچم اشتباه كره شمالی حالا نوبت به نمایش اشتباه پرچم نیجریه رسید. روز یکشنبه هم مشعل المپیک برای دقایقی خاموش شده بود.



********

** به گزارش مشرق، روتا ميلوتيته، شناگر 15 ساله ليتواني موفق شد با ثبت زمان يك دقيقه و پنج ثانيه و 47 صدم ثانيه مدال طلاي المپيك 2012 لندن را كسب كند.

وي پس از اين موفقيت در مصاحبه‌اي با شبكه ورزشي بي‌بي‌سي گفت: باور كردني نيست، كسب اين موفقيت براي من ارزش بسيار زيادي دارد.

همچنين مت گيريورز شناگر آمريكايي موفق شد با ثبت زمان 57 ثانيه و16صدم ثانيه علاوه بر ثبت ركورد جديدي براي بازي‌هاي المپيك، طلاي 100 متر كرال پشت مردان را كسب كند.

********

**بخشی از یکی از خطوط اصلی مترو به مقصد دهکده المپیک لندن، تعطیل شد.
امروز به مسافرانی که از مسیر خط مرکزی مترو لندن در حال حرکت به سمت "استراتفورد" بودند، اعلام شد که سرویس‌دهی در ایستگاه خیابان "لیورپول" پایان می‌یابد، چراکه در ایستگاه "لیتون" این خط، هشدار آتش‌سوزی داده شده است. البته اعلام شده است که آتش‌سوزی رخ نداده و تنها یکی از رانندگان قطارها گزارش کرده است که بوی دود استشمام کرده است. همچنین عنوان شده است که سرویس‌دهی بین خیابان‌های "وودفورد" و "لیورپول" با هدف بررسی احتمال آتش‌سوزی متوقف شده و همچنین بخش‌های دیگر خط نیز با تاخیر گسترده روبرو شده است.

********

**تيم ژيمناستيك نمايشي بريتانيا براي نخستين‌بار در يك قرن اخير موفق شد در رقابت‌هاي ژيمناستيك المپيك به مدال برسد.
به گزارش مشرق، تيم ژيمناستيك نمايشي بريتانيا با كسب مجموع امتياز 271.711 به مدال برنز المپيك رسيد. البته بريتانيايي‌ها در ابتدا در جايگاه دوم قرار گرفته بودند اما پس از تجديدنظر داوران مدال نقره به ژاپن رسيد. تيم چين هم موفق شد از عنوان قهرماني خود دفاع كرده و طلاي المپيك را از آن خود كند.



آخرين‌باري كه بريتانيايي‌ها موفق به كسب مدال در رشته ژيمناستيك المپيك شده بودند به المپيك 1912 استكهلم بازمي‌گردد.

********

**سلام نازی تماشاگر لیتوانیایی در حین برگزاری رقابت‌های بسکتبال المپیک اعتراض گروه‌های مبارزه با نژادپرستی را به همراه داشت.
 به گزارش مشرق، یک زوج انگلیسی به هنگام سلام نازی تماشاگر لیتوانیایی از او عکس گرفتند ضمن اینکه دو پلیس هم این موضوع را دیده‌اند اما اهمیتی نداده‌اند. در حالی که مقامات پلیس می‌گویند در خصوص اتفاقی که در "بسکتبال آرنا"ی المپیک پارک روی داده در حال تحقیق و بررسی هستند، گروه‌های ضدنژادپرسیتی می‌گویند افسران پلیس می‌بایست آن مرد را از سالن اخراج می‌کردند.


 
این مرد در میان تعداد دیگری از تماشاگران لیتوانیایی بود که تیم خود را مقابل آرژانتین تشویق می‌کردند. یک شاهد گفت: ما منتظر بودیم تا ببینیم واکنش ماموران در این خصوص چه خواهد بود اما آنها به نظر نمی‌رسید که بخواهند از جای خود تکان بخورند. نباید اجازه دهیم چنین مسائلی روی دهد. 
بر پایه گزارش میرر، دو روز قبل هم یکی از مقامات ارشد المپیک آلمان در حین برگزاری مراسم افتتاحیه سلام نازی داد که این موضوع خشم گروه‌های مبارزه با نژادپرستی را به همراه داشت. البته آلمانی‌ها از این حرکت عضو افتخاری کمیته بین المللی المپیک دفاع کردند و گفتند سلام نازی با دست راست صورت می‌گیرد حال آنکه آقای "والتر تروگر" با دست چپ این کار را انجام داده است.

**********

**«هاینس یونگ ویت» دبیر اسبق کمیته المپیک اتریش بخاطر تخلفاتی که در سال‌های 2003 تا 2009 مرتکب شده،‌ از سوی دادگاهی در کشورش به 5 سال حبس محکوم شد.
 این مقام 61 ساله که یکی از مشاوران کنونی کمیته بین‌المللی المپیک است و در کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک 2012 مسئولیت دارد، همچنین موظف شده 3.3 میلیارد یورو جریمه مالی نیز پرداخت کند.
 وی در حساب های مالی سازمان خود دست برده و از بودجه این سازمان برای اهداف شخصی استفاده کرده است.

***********

**كاپيتان تيم ملي فوتبال سوئيس به خاطر اظهارات نژادپرستانه عليه بازيكنان كره‌جنوبي از اردوي تيمش اخراج شد.
 به گزارش مشرق، كره‌جنوبي در دومين ديدار خود در رقابت‌هاي فوتبال بازي‌هاي المپيك لندن با نتيجه ۲ بر يك سوئيس را شكست داد. "ميشل مورگانيلا"، كاپيتان تيم المپيك سوئيس پس از پايان اين ديدار در صفحه اجتماعي خود در توييتر در توصيفي نژادپرستانه بازيكنان كره‌جنوبي را "عقب‌ماندگان ذهني" خواند.
كميته ملي المپيك سوئيس در واكنش به اين سخنان نژادپرستانه مورگانيلا، وي را از اردوي تيم اخراج كرد. "جيان جيلي"، رييس كاروان سوئيس در بازي‌هاي المپيك گفت: سخناني كه مورگانيلا در صفحه اجتماعي خود منتشر كرد، اهانت به بازيكنان تيم ملي كره‌جنوبي و تمام مردم اين كشور است.
فدراسيون فوتبال سوئيس حتي در صورت عذرخواهي علني او اجازه نخواهد داد كه در ادامه تيمش را همراهي كند. چاره‌اي جز اخراج او نداريم."

**********

**در دور دوم رقابت‌هاي تنيس المپيك لندن، روز سه‌شنبه جو ويلفرد سونگاي فرانسوي توانست در طولاني‌ترين رقابت تنيس در تاريخ المپيك، ميلوش رائونيچ را شكست دهد و به مرحله‌ي بعد راه يابد.



در اين بازي كه 3 ساعت و 56 دقيقه به طول انجاميد، تنيسور فرانسوي توانست با نتايج 6 بر 3، 3 بر 6 و 25 بر 23 حريف خود را شكست دهد تا اين بازي با داشتن 48 گيم در يك ست، ركورد المپيك را بشكند. اين در حالي است كه سونگا در ست آخر 3 امتياز مچ‌پوينت را از دست داد.
ركورد طولاني‌ترين بازي تنيس المپيك پيش از اين به مصاف فرناندو گونزالس و تيلور دنت مربوط مي‌شد كه در المپيك 2004 آتن 3 ساعت و 25 دقيقه بازي آنها به طول انجاميد.

***********

**مایکل فلپس با کسب مدال طلای ماده 4 در 200 متر آزاد تیمی در رقابتهای شنای المپیک، رکورددار تعداد مدال در ادوار مختلف این بازی ها شد. به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، تیم شنای آمریکا متشکل از مایکل فلپس، رایان لوکتی، کونور دویر و ریکی برنس موفق شد با ثبت زمان 6 دقیقه و 59 ثانیه و 70 صدم ثانیه، طلای ماده 4 در 200 متر تیمی المپیک لندن را به خود اختصاص دهد.
تیم فرانسه با زمان 7 دقیقه و 2 ثانیه و 77 صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و چین با زمان 7 دقیقه و 6 ثانیه و 30 صدم ثانیه جایگاه سوم را کسب کرد.



این نخستین طلای فلپس در المپیک لندن محسوب می شود. این شناگر سرشناس پیش از این، دو مدال نقره المپیک لندن را از آن خود کرده بود. به این ترتیب، تعداد مدال‌های این ورزشکار در ادوار مختلف المپیک به عدد 19 رسید که از رکورد 18 مدال لاریسا لاتینینا ژیمناست سابق شوروری بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس