مخبر

معاون اول رئیس‌جمهور احیای جهاد سازندگی را گامی در جهت جلب مشارکت مردم برای آبادانی کشور توصیف کرد و گفت: ایجاد یک جریان مردمی برای آبادانی کشور و هدایت نقدیندگی جامعه از نیازهای امروز کشور است.

به گزارش مشرق،محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه احیاء جهاد سازندگی، ضمن تقدیر از حضور گسترده و پرشمار مردم در اجتماع روز گذشته، بر لزوم تسریع در احیاء و آغاز به کار مجدد جهاد سازندگی تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از پیامدها و آثار مثبت احیاء جهاد سازندگی این است که خدمت رسانی به جامعه به دست مردم و به خصوص جوانان انجام می شود که به نوعی ترویج فرهنگ اسلامی – ایرانی خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اگر فعالیت جهاد سازندگی متوقف نمی شد و این نهضت همچنان در کشور کارش را ادامه می‌داد، دغدغه اصلی جوانان کشور خدمت به مردم و آبادانی کشور بود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه با اتکاء به هر یک از ظرفیت ها و موهبت های الهی کشور می توان درآمدهای بسیار زیادی حاصل کرد، توجه به اقتصاد دریا را یکی از نیازها و ضرورت های کشور برشمرد و گفت: اقتصاد دریامحور از وسعت و گستردگی فراوانی برخوردار است که تنها بخش کوچکی از آن موضوع آبزی پروری است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید برای اجرای طرح های تولیدی و اشتغالزا از منابع مردمی استفاده شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز کشور نقدینگی فراوان است که آسیب هایی را به همراه داشته و اگر بتوانیم این نقدینگی را به سمت طرح های تولیدی نظیر آبزی پروری و تولید مسکن هدایت کنیم، اثرات مثبت و سازنده ای در زمینه سرمایه گذاری، تولید ثروت و اشتغالزایی در کشور خواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور از اعضای حاضر در جلسه خواست تمرکز جدی بر طرح های تولیدی و به خصوص طرح های اشتغالزا نظیر تولید مسکن داشته باشند و گفت: اشتغالزایی و تولید مسکن از برنامه ها و رویکردهای جدی دولت است و اگر جهاد سازندگی با جدیت در این زمینه ورود کند، دولت اعتبارات مورد نیاز آنها را متناسب با ظرفیت اجرایی که دارند تأمین خواهد کرد.

در این جلسه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ضمن ارائه گزارش از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص احیای جهاد سازندگی، گفت: راه اندازی نهضت مردمی نقش آفرین در موضوعات اساسی کشور، شناسایی مسایل و شناسایی شبکه مردمی از جمله اقداماتی است که در دستور کار خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های خوبی برای هدایت ظرفیت های مردمی به سمت تولید اشتغال آفرین، تولید مسکن، امنیت غذایی، تولید دانش بنیان، بهبود زنجیره ارزش، احیاء واحدهای تولیدی و تولید محتوای اجتماعی انجام شده است.

در ادامه این جلسه گزارشی از برنامه ریزی های صورت گرفته جهت توسعه صنعت پرورش ماهی در قفس ارائه و در خصوص تأمین مالی طرح برای فاز نخست یعنی تولید دو هزار تن ماهی و همچنین اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    بخدا دولت بایستی برای همچو روزهای یک نهاد مثل کمیته های انقلاب اسلامی را نیز به نوعی احیا کند ،شاید از کارآمد ترین نهاد ها جهت برخورد با پدیده پررویی و برهنگی و گردن کلفتی و زور گیری .....همین کمیته ها بودند دشمن جرات میکرد با وجود کمیته پررویی کند
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    چرا بعد یک سال راه نیافتاد
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    اگر قرار باشد با آوردن کارمند از ادارات دیگر و اداره از وزارتخانه های دیگر سازمان جهاد سازندگی یا وزارت جهاد سازندگی احیا شود قطعا فاجعه آمیز خواهد بود؛ در زمان ادغام واقعا فاجعه ای خ داد و وزارت جهاد سازندگی مابین وزارتخانه های دیگر تقسیم شد و هر قسمت به وزارت مربوطه داد (برق و اب یه وزارت نیر.؛ راه به راه و ترابری؛ بهداشت .....؛ و موجب افت شدید کیفیت و کمیت و بهره وری گردید هر چند آمار سازی و دیتا سازی در ایران غوغا میکند چون نه سازمان بازرسی و نه سازمان برنامه و بودجه و مدیریت قدرت ارزیابی گزارش را ندارند و دیوان محاسبات هم که کلا در زمینه حجم و کیفیت کار پیاده است و فاقد مسئولیت تنها مراحل هزینه کرد را بررسی میکتد مثلا اگر مدیری(که قبلا چند خانه و زمین از دولت گرفته) سه آپارتمان دوبلکس دولتی (که مورد نیاز بوده جهت حفظ و اسکان سازمانی نیروی فوق متخصص دارای اعلام نیاز واقعی از خارج و بازار کار راحت در خارج) در اکباتان را فاقد نیاز و فرسوده اعلام نموده و بدون درج آگهی در مطبوعات و..) شخصا به مزایده بگذارد و زایده ای با سه نفر شرکت کننده برگزار نموده و با حداقل قیمت ممکن(یک دهم حداقل قیمت کارشناسان) آنهم از دم قسطی (بدون پیش پرداخت) مزایده را برنده شود و شخصا (یکی را بنام خود و دو واحد دیگر را بنام دو دوست لفت و لیس چی) بخرد و با پرداخت چند قسط اول؛ از وزیر تقاضا کند که بدلیل عدم توانایی در پرداخت اقساط(یک دهم حقوقق پایه ماهانه) ندارد و نامه بگیرد که کلیه اقساط بخشیده(و احتمالا دو سه قسط پرداخت شده هم با احتساب سود عودت شود) و سند بنام خود ایشان صادر شود یا بخورد ؛ دیوان محاسبات متوجه نمیشود چرا؟ ؛ چون مراحل و مقررات(ارزیابی کارشناسی؛ برگزاری مزایده و..و...) طبق اسناد ساختگی درست انجام شده است و هیچ وقت از آرشیو کتابخانه ای کنترل نمیکند که در روز مورد نظر چنین آگهی مزایده چاپ و منتشر نشده است؛ یا مدیری در یک ماه که مرخصی 5 روزه بوده در همان ماه حسب برگ ماموریتها 81 روز حق ماموریت در بد آب و هواترین نقطه ایران(بالاترین مزایای حق ماموریت روزانه ) ماموریت(بدون آنکه حتی از تهران خارج شود) بوده و حداکثر سقف اضافه کاری را نیز گرفته باشد (معمولا ماهانه 83 روز میگرفته بدلیل انصاف که 5 روز مرخصی بودم 81 روز گرفته) دیوان بازرسی و دیوان محاسبات متوجه نمیشوند چون فقط ..
  • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    در کار خیر استخاره لازم نیست و احیاء جهاد سازندگی با کارمند سازی و سیستم بروکراتی مقدور نیست، بلکه از نیروهای خودجوش و مبتکر و خلاق جوان و همه دلسوزان کاردان و متخصص جامعه بکار برده بشه. نقش مفید احیاء نهاد انقلابی جهاد سازندگی : 1. موثر در مدیریت بحران معیشتی ، امنیت پایدار استانهای کشور و رفع بیکاری بخصوص استانهای مرزی. 2. موثر در مدیریت بحران بلایای طبیعی مثل زلزله ، سیل و خشکسالی 3. موثر در امنیت پایدار استانهای مرزی 4. طرحهای خلاقانه برای حل اساسی مشکل کم ابی یعنی توسعه و ایجاد ابر ابراه و تصویه اب از اقیانوس هند به داخل استانهای کم اب و خشک بخصوص استان های شرقی سیستان و بلوچستان و استان خراسان رضوی ، استان کرمان، استان اصفهان و استان یزد 5. جذب نیروی جوان دلسوز و مومن کشور در مسیر سازندگی و رفع مشکلات موجود تورم و تحریم ها بعنوان استراتژی تحریم شکن 6. موثر در افزایش تولید مسکن ، تولید مواد غذایی از خاک و دریا برای تقویت بنیه اقتصادی و معیشتی مردم استراتژی برای ارزان سازی مواد غذایی 7. توسعه شبکه ریلی از استانهای مرکز به استانهای مرزی برای تبادلات تجاری معیشتی مابین استانها و توسعه فراوردهای صادرات به کشورهای همسایه جهت افزایش درامد ملی دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس