کد خبر 1421202
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
اعلام شرط افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از سوی سخنگوی دولت

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی، شرایط دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان تأمین اجتماعی جهت پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان این سازمان اظهار کرد: در سال جاری قرار است به ۴۰۰ هزار بازنشسته وام قرض‌الحسنه (وام ضروری) پرداخت شود که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به فرایند پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود و در ادامه وام به حساب فرد بازنشسته واریز می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با شرایط پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی افزود: عضویت بازنشسته در کانون بازنشستگان، دریافت حقوق بازنشسته از شعب بانک رفاه و با توجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد. همچنین بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی،‌ چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد و بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد، علاوه بر اینکه سیم کارت بازنشسته درخواست‌کننده باید به نام خودش باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با اقساط تهسیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان خاطرنشان کرد: اقساط در نظر گرفته شده ۲۴ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: قطعا در ۶ ماه دوم سال جاری فرایند پرداخت وام ۱۲ میلیون تومانی تسریع می‌شود و تا پایان سال ۴۰۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌ خواهند بود.

اسفندیاری در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد تعداد بیشتری از بازنشستگان از وام قرض الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در سال جاری استفاده کنند یا خیر گفت: اعتباری که امسال برای این مسئله پیش‌بینی شده خاص ۴۰۰ هزار بازنشسته است و امکان افزایش تعداد وام‌گیرندگان وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس