نامزد نخست‌وزیر آینده عراق برنامه‌های خود را اعلام کرد

نامزد کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی برنامه‌های دولت خود را شرح داد و گفت که این برنامه‌ها، شامل ۲۳ محور است.

به گزارش مشرق، محمد شیاع السودانی نامزد کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به چارچوب هماهنگی برای نخست وزیری عراق، اولویتهای دولت خود را شرح داد.

پایگاه خبری المعلومه به نقل از السودانی گزارش داد، برنامه دولت آینده، شامل ۲۳ محور است، ولی محورهای مربوط به برق، بهداشت و درمان، خدمات شهری و مسیرها و مبارزه با فساد، در اولویت قرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تبعات شرایط معیشتی و خدماتی دشوار برای بیشتر شهروندان عراق را بررسی خواهد کرد، گفت که برنامه‌های وی شامل طرحهای کوتاه‌ مدت، میان‌مدت و بلند مدت خواهد بود.

این مقام عراقی با اشاره به تلاش برای تأمین خدمات، بهبود وضعیت معیشت، ایجاد فرصت شغلی تأکید کرد که باید بخشهای اقتصادی مانند صنعت، کشاورزی و گردشگری فعال شود.

السودانی همچنین وعده داد که مسیر کشور عراق را تصحیح خواهد کرد و در صورت فساد وزرا، آنان را مجازات خواهد کرد.

السودانی همچنین اواخر شهریور ماه گذشته نیز با بیش از ۶۰ نماینده پارلمان این کشور دیدار کرد.  این نشست در ساختمان پارلمان عراق برگزار شد و السودانی برنامه‌های کابینه خود را شرح داد.

 السودانی همچنین در این دیدار، برنامه‌های خود را برای نحوه اداره مرحله آینده، در صورت انتخاب به عنوان نخست وزیر شرح داده است.

چارچوب هماهنگی هم پیش از این نشست برگزار و بار دیگر اعلام کرد که تنها نامزدش برای نخست وزیری، محمد شیاع السودانی است و هر گونه شایعه [تغییر وی] را رد کرد. جریان صدر از مخالفان سرسخت این گزینه برای نخست‌وزیری است و ماه گذشته از طریق هواداران خود، ساختمان پارلمان را اشغال کرد تا جلسات پارلمان برگزار نشود. 

همانطور که انتظار می‌رفت، عراق پس از برگزاری  باشکوه مراسم اربعین حسینی (علیه السلام)، تحرکات سیاسی برای تشکیل دولت جدید در سایه اختلاف موجود میان احزاب سیاسی بخصوص ائتلاف «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) و «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر را آغاز کرد.

 جریان صدر در ماه گذشته با اشغال ساختمان پارلمان به دست طرفداران خود، مانع تشکیل جلسات جهت تداوم روند سیاسی بعد از انتخابات و در نتیجه تشکیل دولت جدید شد. هرچند که رهبر جریان صدر ادعا کرد که برای همیشه از سیاست کناره‌گیری کرده، اما عملا هنوز در صحنه سیاسی این کشور حضور دارد و موضع می‌گیرد. منابع رسانه‌ای دیروز اعلام کردند که یک هیأت شامل گروه‌های سیاسی مختلف به ریاست «هادی العامری» آماده دیدار با سید مقتدی الصدر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس