بالارفتن قیمت خودروها، افزایش هزینه قطعات و اجرت تعمیرات، باعث شده است که خسارات وارده بر بدنه خودرو، یکی از دغدغه­های بسیاری از مالکان خودرو شود. تنها راهی که می­توان این نگرانی را مرتفع نمود، خرید و انتخاب بهترین بیمه بدنه برای خودرو است. این روشی مطمئن، برای به حداقل رساندن خسارات وارد شده به خودرو می­باشد.

راهنمای خرید و انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو + نکات کلیدی

بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کاربران در سال 1401

یکی از مواردی که کاربران هنگام انتخاب بهترین بیمه خودرو باید به آن توجه داشته باشند، پوشش‌های اضافه و تخفیف‌های ویژه ای است که برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می کنند. اما باید در نظر داشت که خرید بیمه بدنه بر خلاف بیمه شخص ثالث، اجباری نیست. اما بسیاری از مالکان خودرو، ترجیح می­دهند برای رهایی از نگرانی و استرس حادثه و تصادف، برای خودرو خود بیمه بدنه خودروی خود اقدام کنند.

انتخاب بیمه بدنه ماشین با شرایط مناسب، اهمیت زیادی دارد. علیرغم آن که تهیه بیمه بدنه، اختیاری است، با وجود افزایش روز افزون قیمت خودروها، داشتن بیمه بدنه، این امکان را فراهم می­کند تا خسارات وارده را با استفاده از پوشش بیمه نامه خود، دریافت نمایید. در بسیاری از مواقع، این خسارات همراه با هزینه­های سنگینی است که با استفاده از بیمه بدنه، قابل جبران خواهد بود.

چطور بهترین بیمه بدنه خودرو را انتخاب کنیم؟

این موضوع کاملا واضح است که همه ما انتظار داریم بهترین بیمه بدنه را برای خودروی خود خریداری نماییم. بنابراین هنگام خرید بیمه مربوط به بدنه، لازم است که پوشش­های اصلی شرکت بیمه را به خوبی بررسی کنیم. در حالت کلی، مواردی مانند حادثه و تصادف، سقوط و واژگونی، سرقت خودرو، آتش سوزی و یا انفجار، از جمله مواردی است که شرکت بیمه، منظور می­کند.

همچنین، مواردی مانند سرقت قطعات و لوازم خودرو، شکستن شیشه، بلایای طبیعی، پاشیدن مواد اسیدی و شیمیایی بر روی خودرو و ایجاد خط و خش بر روی بدنه را نیز می تواند جزو پوشش های بیمه بدنه قرار بگیرد. البته این را باید در نظر داشته باشید که تمامی شرکت­های بیمه، این خدمات را به صورت کامل ارائه نمی­کنند.

از همین رو، لازم است پیش از هر اقدامی، استعلام بیمه بدنه خودرو را از شرکتی که قصد دارید برای خرید بیمه بدنه اقدام کنید، دریافت نمایید.  این مهم است که شرکتی را انتخاب کنید که دارای پوشش کامل بیمه­ای بوده و در کمترین زمان، هنگام بروز حوادث، خسارت‌های خودروی شما را جبران نماید.

راهنمای خرید و انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو + نکات کلیدی

قیمت بیمه بدنه خودرو چگونه محاسبه می شود؟

هنگامی که برای استعلام بهترین بیمه خودرو اقدام می­کنید، لازم است عواملی که بر قیمت آن موثر است را در نظر داشته باشید. می­توان آنها را بشرح ذیل بیان نمود:

مشخصات خودرو

برای تعیین قیمت مربوط به بیمه بدنه ، مهم­ترین گزینه، ارزش خودرو می­باشد. سال تولید و نوع خودرو از مواردی است که باید در این خصوص، در نظر گرفته شود. هنگام ثبت اطلاعات در بیمه نامه خود، توجه داشته باشید که ارزش واقعی خودروی خود را ثبت کنید.

در صورتی که در این خصوص دقت لازم را نداشته و ارزش خودرو را کمتر از ارزش اصلی آن ثبت نمایید، هنگام بروز حادثه و تصادف، شرکت بیمه، خسارت کمتری را برای شما منظور خواهد کرد.

پوشش‌های اضافی

نکته­ای که باید در نظر داشته باشید این است که شرکت بیمه، به صورت معمول، تنها پوشش­های اصلی را در نظر داشته و برای آن پرداخت خواهد داشت. هنگامی که به پوشش‌های اضافی نیاز دارید، می­بایست هزینه آن را به شرکت بیمه پرداخت کنید.

تخفیف‌ها در بیمه بدنه:

از جمله تخفیف­هایی که می­تواند در استعلام قیمت بیمه بدنه موثر باشد، تخفیف­های گروهی، تخفیف خودروی صفر، تخفیف عدم خسارت و یا خرید نقدی است.

مقایسه قیمت و استعلام بیمه بدنه خودرو تنها با چند کلیک

گاهی پیش می­آید که با خودروی خود، دچار حادثه شده­اید و وسیله نقلیه شما، آسیب جدی دیده است. این در حالی است که فرد مقصر، از محل حادثه فرارکرده است. در چنین شرایطی، اهمیت بیمه بدنه خودرو، دو چندان می­شود. بدین ترتیب، خساراتی که تحت پوشش بیمه­ای قرار دارند، جبران خواهد شد.

می­توانید برای انتخاب بهترین شرکت بیمه، از استعلام بیمه بدنه خودرو استفاده کرده و قیمت بیمه را در میان ارائه­دهندگان بیمه بدنه، مقایسه کنید. امروزه، شرکت­های موفق و معتبری در صنعت بیمه فعالیت دارند که خدمات بیمه خودرو را ارائه می­کنند.

شرکت­هایی همچون بیمه ایران، پاسارگاد، دانا، البرز یا پارسیان، از جمله گزینه­هایی هستند که می­توانید آن­ها را مقایسه کرده و متناسب با اولویت­های خود، بهتربن بیمه بدنه خودرو با شرایط مد نظرتان را خریداری کنید. شما این امکان را دارید تا استعلام قیمت بیمه بدنه را پیش از هر اقدامی، از منابع معتبری همچون ازکی دریافت نمایید.

راهنمای خرید و انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو + نکات کلیدی

بهترین بیمه بدنه خودرو را کدام شرکت ارائه می دهد؟

هنگام تهیه بیمه بدنه خودرو، لازم است با دقت بسیار، شرکت­های بیمه را بررسی کرده و مواردی همچون سطحی از خسارت را که پوشش می­دهند، تخفیف­های ویژه منظور شده، توانایی مالی و میزان سهولت لازم در صدور بیمه بدنه را بررسی کنید. این مقایسه می­تواند به شما کمک نماید تا مطابق با انتظارات خود، بیمه بدنه خودروی خود را تهیه نمایید.

از سویی دیگر، یکی از بارزترین عواملی که می­تواند در کاهش قیمت بیمه موثر باشد، تخفیفی است که روی بیمه نامه خود دارید. البته، شرایط تخفیف، در هر شرکت متفاوت است و به طور معمول، بیمه­گذاران خودرو، شرایط خاصی را برای مشتریان، در نظر خواهند گرفت.

به­عنوان مثال، در برخی از شرکت­ها که بیمه بدنه خودرو را ارائه می­کنند، برای کسانی که بیمه ثالث را نیز همزمان خریداری کرده­اند، تخفیف­های ویژه­ای منظور می­شود.

خرید بهترین بیمه بدنه خودرو از سایت ازکی

در حالت کلی باید اشاره کنیم که معیارهای هر فرد هنگام خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، می­تواند کاملا متفاوت باشد. برخی اعتقاد دارند که انتخاب بیمه­ای ارزان می­تواند گزینه­ای مناسب باشد. این در حالی است که پوشش بیمه­ای مناسب و کامل، از سوی برخی دیگر اولویت است. azki.com، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا به سادگی، در کمترین زمان، قیمت بدنه خودرو را بررسی کرده و با انتخاب بهترین گزینه، آن را خریداری کنید.

سوالات متداول

اهمیت بیمه کردن خودرو با قیمت واقعی چیست؟

هنگامی که خودروی خود را با قیمت غیر واقعی بیمه می­کنید، هنگام سرقت و یا تصادف، شرکت بیمه، مبنای پرداخت خسارت را مطابق با قیمت واقعی در نظر خواهد گرفت.

پوشش اصلی بیمه بدنه شامل چه مواردی است؟

از جمله مواردی که شامل پوشش اصلی بیمه بدنه می­شود، شامل سرقت، آتش سوزی و حادثه سقوط یا برخورد با اجسام دیگر است.

آیا امکان بیمه­کردن خودروهای قدیمی وجود دارد؟

شما می­توانید برای خودروهایی که نهایتا ده سال از ساخت آن‌ها می­گذرد، بیمه بدنه تهیه کنید. برای خودروهایی که قدیمی­تر هستند، به ازای هر سال، پنج درصد اضافه­ تر دریافت خواهد شد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس