کد خبر 1420872
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
ثبت ۵۷۰ زمین لرزه در شهریورماه/ وقوع ۵ زلزله با بزرگی ۴

بر اساس اعلام شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تعداد ۵۷۰ زمین لرزه در شهریورماه به ثبت رسید.

به گزارش مشرق، شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشوری در شهریورماه ۱۴۰۱، تعداد ۵۷۰ زمین لرزه در کشور و نواحی همجوار ثبت و تعیین محل کرده ­اند.

این زمین لرزه ها که نسبت به مردادماه ۱۴۰۱ افزایش ۳۲.۲۵ درصدی، نسبت به شهریورماه سال ۱۴۰۰ کاهش ۲۶ درصدی و نسبت به میانگین ماهانه ۱۰ سال اخیر کشور کاهش ۴۶.۴ درصدی داشته است.

در این ماه ۵ زمین لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در کشور به ثبت رسید که زمین لرزه به بزرگی ۵.۴ فین هرمزگان در ۱۴ شهریور، زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ عشق آباد خراسان جنوبی در ۲۲ شهریور و زمین لرزه به بزرگی ۵.۱ در خوی آذربایجان ۳۰ شهریور بزرگترین زمین لرزه های ثبت شده در این ماه بوده است.

استان­های خراسان رضوی با ۶۸ زمین­لرزه، آذربایجان غربی با ۵۸ زمین­لرزه و کرمان با ۵۳ زمین لرزه، بیشترین تعداد زمین­لرزه را در بین استان های کشور داشتند.

همچنین در استان تهران ۵ زمین لرزه به ثبت رسید که بزرگترین آن به بزرگی ۲.۴ در حوالی جوادآباد ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    0 0
    رشته کوه البرز جنوبی ماه هاست که ساکت است. هیچ زلزله ای نیامده حتی 2 ریشتر. ماه‌هاست که هیچ تکانی نخورده. این زنگ خطر بزرگی است. فشار درونی زمین در این بخش بجای آزاد شدن، در حال انبوه شدن است. هشدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس