کد خبر 1420865
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
اعلام نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی فرهنگیان/مزایای رتبه‌بندی برای کدام بازنشستگان لحاظ می‌شود؟

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تجارب فرهنگیان و بهره‌مندی کامل از مزایای رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی با درنظر گرفتن شرایط و ضوابط مربوط ، بلامانع است.

به گزارش مشرق، در بخشنامه‌ای که ماه گذشته، عباس نجار رئیس مرکز منابع انسانی و امور اداری به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده آمده است:

پیرو بخشنامه ۲۴ اسفند ۹۸ و با عنایت به بند «الف» ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کارمند خود را با حداقل ۳۰ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و ۳۵ سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بعد از ۳۰ سال بازنشسته کنند، لذا مراتب ذیل جهت اقدام مقتضی ابلاغ می‌شود.

حقوق بازنشستگی فرهنگیان چگونه محاسبه می‌شود؟

شرایط استمرار خدمت در آموزش و پرورش

۲-به استناد ماده ۷۸ قانون استخدام کشوری، میزان حقوق بازنشستگی عبارت است از؛ میانگین حقوق و مزایای مشمول کسور دو سال آخر خدمت مستخدم که به ازای هرسال خدمت مازاد بر ۳۰ سال نیز ۲.۵ درصد به حقوق بازنشستگی افزوده می‌شود.

لذا به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و تجارب همکاران و بهره‌مندی کامل از مزایای رتبه‌بندی در حقوق بازنشستگی، استمرار خدمت کارکنان صرفاً در واحدهای آموزشی و در پست‌های آموزشی حسب تشخیص و موافقت در کمیته راهبری توسعه مدیریت استان و با در نظر گرفتن شاخص‌ها و ضوابط متعددی از جمله نیاز و ضرورت استان، کارایی، عملکرد و توانایی فرد، عدم وجود مازاد نیرو در رشته شغلی موردنظر و ... بلامانع است.

مزایای رتبه‌بندی برای کدام گروه از بازنشستگان لحاظ می‌شود؟

۲- افرادی که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (اجرای قانون رتبه‌بندی) به بعد به‌افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند، از مزایای رتبه‌بندی متناسب با رتبه اکتسابی برخوردار و احکام بازنشستگی آنان برابر مقررات اصلاح خواهد شد.

استمرار خدمت کارکنان مشاغل اداری امکان‌پذیر نیست

٣- به استناد بخشنامه ۲۵ آذر ۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور، استمرار خدمت کارمندان شاغل در مشاغل اداری، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و پایین تر در مشاغل تخصصی و غیرتخصصی با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی و نیز دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با ۳۰ سال سابقه خدمت دولتی در صورت تقاضای ذی‌نفع و ۳۵ سال سابقه خدمت دولتی و با هر سنی کمافی‌السابق امکان‌پذیر نیست، لذا از هرگونه مکاتبه در خصوص استمرار خدمت کارکنان مشاغل اداری (دارای پست مصوب سازمانی) خودداری کنید.

۴- لازم به یادآوری است از صدور ابلاغ بازنشستگی به تاریخ سی و یکم در شش‌ماهه اول سال خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    3 5
    متاسفانه بسیاری از معلمان دوسال آخر دنبال مدیریتن که این ظلم است به دیگر معلمان معلمی که مدیر است باید حق مدیریتش در دوران خدمت بگیرد نه پس از باز نشستگی به او هم حق مدیریت بدهند این عدالت نیس
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    دولت باید کسانی که بازنشسته می شود را با حداقل 20 در صد بیشتر از آخرین حقوق دریافتی اشان بلزنشست کند و حق مدیریت را با تمام بازنشستگان اضافه کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس